elvira (gast) schreef:beide hebben soortgelijke levensopvattingen;
Iemand die principieel tegen elke vorm van gamen is, zie ik idd nog niet zo snel als mijn toekomstige levenspartner.

Moderator: Moderafo's
elvira (gast) schreef:beide hebben soortgelijke levensopvattingen;
elvira (gast) schreef:
Terug on topic: naar mijn idee zijn dit de basics voor een goede relatie: beide hebben voldoende zelfvertrouwen; beide hebben soortgelijke levensopvattingen; er is sprake van elkaar aanvullen en overlap (in interesses/vaardigheden/etc); beide hebben (naast gezamenlijke factoren) eigen interesses en vrienden.
Laat de discussie hierover maar losbarsten!
Boekenlezer schreef:Ik ben dus ook vrijgezel, en 36 jaar.
Ik noem het maar gewoon vrijgezel. Het woord single is Engels. Ik kies graag consequent voor een bepaalde taal, in plaats van de rotzooi van een mengtaal. (Lukt me niet altijd helemaal, maar het streven is er wel.) Ik vraag me werkelijk af waarom Engelse woorden blijkbaar altijd zo stoer en eigentijds gevonden worden. Ik vind dat nergens op slaan. Het is gewoon een andere taal, en niets anders.
Ik heb ooit wel eens vernomen dat single wat meer de klank in zich schijnt te hebben van: lekker vrij zijn en gelukkig zijn met je eigen leven. Maar voor mijn gevoel heeft het woord vrijgezel dat minstens zo. Het woord 'vrij' zit er immers nadrukkelijk in. Dus een zéér geschikt woord!
En 'speeddate'? Yeah, why don't we speak entirely English, if English is so cool?![]()
Boekenlezer schreef:I
Ik heb ooit wel eens vernomen dat single wat meer de klank in zich schijnt te hebben van: lekker vrij zijn en gelukkig zijn met je eigen leven. Maar voor mijn gevoel heeft het woord vrijgezel dat minstens zo. Het woord 'vrij' zit er immers nadrukkelijk in. Dus een zéér geschikt woord!
Mortlach schreef:Boekenlezer schreef:I
In dat geval ben ik geen van beide. Wat hou je dan nog over? Alleenstaand... ja, zo voel ik me wel; alleen. Ik ben alleen en ik vind daar geen barst aan.
Nanoe schreef:Precies wat je zegt, alleenstaand.
En langzaamaan valt iedereen weg omdat ze je niet begrijpen...
Prince Caspian schreef:Hmm, ik zie eventueel nog wel wat matches hier
Gretchen schreef:Ja, heel herkenbaar wat je schrijft. Vooral als iedereen om je heen gaat trouwen en lekker samen is. En nu met zo'n feestmaand voor de deur vind ik het ook moeilijk. De rest zit gezellig met z'n tweetjes, en ik...
Mortlach schreef:Prince Caspian schreef:Hmm, ik zie eventueel nog wel wat matches hier
Haha, ik reken nergens op hoor; zolang christelijk geloof een harde eis is wordt het lastig.
filia schreef:Mortlach schreef:Prince Caspian schreef:Hmm, ik zie eventueel nog wel wat matches hier
Haha, ik reken nergens op hoor; zolang christelijk geloof een harde eis is wordt het lastig.
Aangezien koppelen not done is, heeft Prince Caspian het hier over eventuele matches voor zichzelf...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten