Moderators: johannes1, Moderafo's
KoppelingTheKeimpe schreef:
Zaterdag een rondje gereden in de Clio II. Slechts twee dingen weerhielden mij van verder handelen:
De ruimte tussen de pedalen is te klein. Als ik het gaspedaal intrap, raak ik altijd de koppeling, of ik moet mijn voet meer dan 45 graden draaien, en dat voelt niet fijn.
Daarnaast was de kuipstoel niet mijn ding. Hij zat geweldig voor mijn rug, maar mijn bovenbenen hadden last van de opstaande rand.
Conclusie: de zoektocht duurt voort
Nogmaals, doorgaans zit naast het gaspedaal de rem.TheKeimpe schreef:@Rolf: ja het is de koppeling.![]()
En verder: al ik allerlei aanpassing aan een auto ga laten doen, gaan de kosten ook omhoog. En dan komt de auto van vanmiddag in zicht:
Toyota Yaris 1.0 Access.
Dat was een genot om in te rijden!
Maar wel meer dan €10.000,- ook na inruil Clio en ondanks dat dit een demowagen was, met dus een paar duizend km op de teller.
Deze auto reed 1:20, binnen de bebouwde kom zelf 1:27! (50 in zijn 3, bij 2200 toeren). De stoel is fijn, het geluid aanwezig maar niet al te erg (ik reed ook in de oude Yaris, maar daar kon je bij 120 de muziek wel uitzetten).
Afijn, nog maar eens over denken. Mijn hart is om, nu de portemonnee nog...
Koppeling of remTheKeimpe schreef:Help, ben ik gek geworden. Ik wilde Rolf juist gelijk geven dat het de REM is die ik aanraak, maar ik heb weer koppeling getypt...![]()
![]()
Maar ik heb de knoop doorgehakt en de auto wel gekocht. Ik denk dat het geluid ook een kwestie is van wat je gewend bent. Ik kom uit een oude Clio, en bij 120 hoorde je daar ook de muziek niet meer. In de Yaris wel, ondanks zijn 1.0 motor. Ten tweede: Ik rijd zelden 120 km/uur. 's Ochtends kan het sowieso niet, 's middags is ook het grootste gedeelte max 100 km/uur. En ook met de Zafira, die wel harder kan, rijd ik zelf meestal maar iets van 110, en dat voldoet de Yaris nog prima.
De auto van mijn keuze is een demomodel, dus gustiger geprijsd, maar wel zo goed als nieuw (<4000 km gereden).
Deze is het:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=218778891&p_type_lijst=RL&o_id=6409974
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten