Moderator: Moderafo's
We houden ons niet 'zomaar' aan allerlei regels en wetjes, we verzinnen ze niet maar halen ze uit de bijbel.Antoinette schreef:Ik geloof dat Jezus Christus de enige weg, waarheid en leven is en vrijheid!!!
We leven onder een nieuw verbond, en we komen niet in de hemel door allerlei wetten na te leven.
De enige weg is Jezus Christus en in Hem is vrijheid!!!
Jullie moeten je aan allerlei regels en wetjes houden, en dat je dat graag doet prima!
Moet je zelf weten. Maar het is geen noodzaak.
We geloven ook in de werking van de heilige geest, we zijn ons er sterk van bewust dat we Gods hulp nodig hebben om de bijbel goed te begrijpen.Antoinette schreef:Ik geloof ook in het werk van de Heilige Geest.
Jezus is daar ook heel duidelijk over, Paulus ook trouwens en we zien door het hele nieuwe verbond heen na de uitstorting van de Heilige Geest dat het belangrijk is dat wij ons door de geest laten leiden.
En niet op eigen inzicht en vanuit eigen kracht van alles overhoop halen om mensen proberen te bekeren.
Mijns inziens mogen we blij zijn dat we vrij zijn van de wet!
Dus ik ga er niet meer opnieuw onder zitten het is volbracht!!!
Ja, christenen zijn te herkennen aan hun gedrag. Jezus zei: Hieraan zullen allen weten dat GIJ mijn discipelen zijt, indien GIJ liefde onder elkaar hebt.”learsi schreef:Klopt het wel, dat een christen aan zijn gedrag te kennen is ??
...Arglistig is het hart meer dan enig ding, ja dodelijk is het, wie zal het kennen?........Jer.17:9
Vers 10 leert dat enkel de Heere Zelf kan zien of het gedrag van een gelovige voortkomt uit een herboren hart.........
Zeer interessante vraag! Sommigen hebben van JG de indruk dat Jezus niet veel voorstelt bij ons, wel integendeel. Jezus (=de Zoon=het Woord) is een zeer, zeer(!) belangrijk figuur. Hij staat centraal in Gods voornemen om de zonde van Adam en Eva ongedaan te maken. Jezus was niet zomaar een mens, hij was door God gezonden en stierf vrijwillig en uit liefde voor de mensheid. Op zich is dat al genoeg om zowel Jezus als God te loven en te eren.marin schreef:Kun je zeggen wat de Here Jezus persoonlijk voor je betekent.
Loëlla schreef:Zeer interessante vraag! Sommigen hebben van JG de indruk dat Jezus niet veel voorstelt bij ons, wel integendeel. Jezus (=de Zoon=het Woord) is een zeer, zeer(!) belangrijk figuur. Hij staat centraal in Gods voornemen om de zonde van Adam en Eva ongedaan te maken. Jezus was niet zomaar een mens, hij was door God gezonden en stierf vrijwillig en uit liefde voor de mensheid. Op zich is dat al genoeg om zowel Jezus als God te loven en te eren.marin schreef:Kun je zeggen wat de Here Jezus persoonlijk voor je betekent.
Dankzij Jezus' offer is er hoop voor de toekomst (Gods koninkrijk) en kunnen mensen gered worden.
Sorry debbie, ik heb niemand willen kwetsen noch (ver)oordelen.debbie schreef:je zei:
zijn naaste liefhebben dus o.a. niet meedoen aan oorlog,
daar ben ik het echt niet mee eens!
Juist zij doen mee om hun naaste te beschermen,
zodat hun familie vrienden, enz niet word overheerst door de vijand
en dat kun je zo bereiken,
mijn broer heeft bij de mariniers gezeten,
en mijn vader bij de luchtmacht,
en zelf werk ik op een militaire basis als beveiliger,
't zou erg zijn als je je naaste daarop (ver)oordeeld,
je kunt niet in hun hart kijken waarom ze het doen.
Er is in dit topic al geregeld over de drieëenheid gesproken, maar ik wil zeker op je vraag ingaan.marin schreef:Hallo Loella,
Zou je ook nog in willen gaan over de Godheid van de Here Jezus zie plaatsing 20/11/09.
Want dat is juist het belangrijkste deel van de Verlossing.
Loella is het ook niet zo, dat de mens precies moet en kan weten wie Jezus is om Hem die "waarde" te kunnen geven die Hem toekomt, dat juist die Godheid naar deze wereld is gekomen om volkomen mens te worden voor ons.
Zij die de Godheid van Christus wegnemen, verwerpen daarmee ook de verlossing. Omdat de verlossing gefundeerd is juist op de Godheid van Christus.
Eigenlijk heb ik nog een vraag aansluitend: Als er geen zonde in de hemel (satan) en op de aarde was ontstaan, waar was Jezus of wie was Jezus daarvoor?
marin
Ikkeikkeikke schreef:Ik heb jarenlang de drie-eenheid niet begrepen, maar ik weet wel hoe dat komt nu... het klopt gewoon niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten