Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Jo'tje » 20 nov 2009 10:24

Ik snap nog steeds niet waarom iedereen zo panisch is over die bijwerkingen.
Denken jullie echt bij ieder ding zo goed na? Alles wat je eet en drinkt en doet?
Gebruik van mobiel, computers etc. voor langere tijd; daar zijn de gevolgen ook nog niet van bekend. (i.v.m. straling etc)
Stel je je kinderen net zo goed aan bloot. Eerlijk gezegd vind ik dat iedereen zich maar een beetje op laat jutten door allerlei spookideeën.

@MissF: je zou je niet schuldig voelen als hij door de mexicaanse griep op de ic komt omdat je er niets aan had kunnen doen? Je had tenslotte dat vaccin kunnen halen. Dus dat gaat niet op toch ;)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2009 10:46

Dat is gevoelsmatig. Een virus overkomt je in principe, een vaccinatie niet ;) Zo bedoelde ik het.
En ik zie om heel eerlijk te zijn het nut niet van je inenten, de griep is niet heftiger dan een gewone griep, en ook met een gewone griep komen er kindjes in het ziekenhuis terecht. Zo kunnen we wel bezig blijven met inentingen.
Daarom let ik bij eten en computers enzo ook niet op nee (nouja, tot op zekere hoogte), omdat ik wel zie wat er van komt, en dat doe ik dus bij de mexicaanse griep ook.

Ik vind het trouwens ook wel jammer dat mensen zeggen dat ze niet begrijpen dat mensen hun kindje niet in laten enten. Net alsof die mensen er niet goed over nadenken en hun kind moedwillig ziek willen maken ofzo.
Zo'n keus is zo onwijs lastig. Voor mezelf boeit het me totaal niet (net zoals galateia ook zei). Al word ik doodziek van de prik of van de mexicaanse griep, dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar een keuze maken voor je kindje waar je bloedveel van houdt, en die je het liefst alleen maar kerngezond ziet, is gewoon zo moeilijk, en zorgt ook echt wel voor onwijs veel twijfels. En als de keus dan eenmaal is gemaakt sta je daar als ouders meestal ook achter, zij het twijfelend, en zien wij deze keus als de beste keuze voor ons kindje
(dat is geen aanval op iemand hoor, maar meer in het algemeen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 nov 2009 11:24

Dat snap ik, kan me indenken dat de keuze lastig is.
Maar als je goed na gaat denken, zijn er dan zó veel meer lastige keuzes, beslissingen die je (onbewust) maakt voor je kind... In dat opzicht snap ik niet dat hier ineens zo'n heisa over is.
pobody's nerfect

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 20 nov 2009 11:37

idd MissF het is echt een hele lastige keuze, en welke keus je maakt je wil het beste voor je kind.
En of je het nu wel of niet doet, als je er maar goed over nadenkt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2009 11:45

Oh, er zijn nog genoeg keuze's waar wij iig erg lang over na moeten denken soms.
Denk aan de gewone inentingen, keuze voor een gastouder of kdv, uberhaupt de keuze om als moeder en vader beiden te werken, welk eten geef ik mijn kind wel/niet, laten we hem wel/niet huilen, en zo ja, hoe lang.

Alleen daar gaat het nu niet over. Het gaat nu over mexicaanse griep, en daar reageer ik op. Als er topics komen over eten, opvoeding enzo, dan zal ik daar net zo mijn mening geven, dat het voor ons soms erg lastige keuze's zijn.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 nov 2009 13:34

MissF schreef:Dat is gevoelsmatig. Een virus overkomt je in principe, een vaccinatie niet ;) Zo bedoelde ik het.

Vreemde redenering. Die vaccinatie kon je halen, om wellicht dat virus te voorkomen. En dat heb je dan niet gedaan. Ik denk, dat je je absoluut wel schuldig zou voelen in zo'n situatie!

En hoe doen mensen dat dan als ze naar het verre buitenland gaan? Ik bedoel: laat je je dan ook niet inenten tegen gele koorts, typhus, of wat dan ook maar aangeraden is voor je bestemming? Dan kun je ook denken van: 'het kan me overkomen'. Ja, maar als het je overkomt, dan heb je toch echt een serieus probleem.

Verder snap ik je heus wel, hoor, want over de griepprik bestaat sowieso al veel discussie. Wat is nou echt het nut ervan? Vaak is het virus al weer veranderd en heb je weinig tot niets aan de vaccinatie. Maar dat is volgens mij bij elke griepprik wel het duscussiepunt.

Toch vind ik dit anders. Dit is een hele nieuwe vorm van het griepvirus en wat gaat er precies mee gebeuren? Let wel: ik ben absoluut niet bang, ofzo, maar ik ben me er wel van bewust, dat het griepvirus iets is, waar we soms te makkelijk over denken. Een nieuwe variant kan gevaarlijker worden dan dat wij gewend zijn van de griep. Ik hoop gewoon, dat deze vaccinatie een beetje bescherming biedt. Angst voor bijwerkingen? Ach, toen de griepprik er pas was, schreeuwde ook iedereen van alles in het rond en nu is de jaarlijkse griepprik toch wel redelijk normaal. Nu zit er alleen iets extra's in voor dit specifieke virus. Het zal allemaal wel los lopen.

Ik werk op een middelbare school en kom die griep dus hoe dan ook tegen. Nu zal ik daar zelf echt wel tegen bestand zijn, maar ik neem hem ook mee naar huis en mijn kind is er zeker weten niet tegen bestand. Met die vaccinaties heb ik in elk geval alles aangegrepen om iets te voorkomen. Dat stelt me gerust.

O ja, voor de duidelijkheid: ik ben makkelijk. Laat iedereen lekker zelf beslissen of hij/zij wel niet laat inenten!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 nov 2009 17:34

ik zie hier die vaccinatie toch ook een beetje als de gewone reguliere vaccinatie... ZO kan je hier absoluut ook niet voorkomen als je je kind niet ent tegen de bmr oid, je kindje het gegarandeerd wel krijgt! omdat het hier blijft, vanwege veel mensen die tegen enten zijn!

ZO zie ik het tegen de mexicaanse griep ook een beetje. OVerigens de bijwerken van de gewone reguliere prikken zijn vaak ook best heftig, temisnte, hier wel.

Overigens is het tijdstip hier verschikkelijk! vrijdag 18 december, moeten we eerst nog helemaal naar kampen en dan van vijf tot half zes.... :shock:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 nov 2009 21:16

Gisteren werd voor mij nog weer even bevestigd dat we elkaar met z'n allen veel te gek zitten te maken over die mex. griep. Ik vroeg aan de kinderarts wat we moesten met die griep ivm Sylke. Zijn reactie was erg nuchter: 'gewoon wachten tot het voorbijkomt'. Wel komt zij zodra ze griepverschijnselen heeft in aanmerking voor Tamiflu

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 nov 2009 21:27

Dank je Haai. Ik heb zelf ook het gevoel dat het verschrikkelijk uit z'n verband wordt getrokken. Maar dat is persoonljk natuurlijk. Ik denk dat ze hier pas beginnen met enten rond kerst, maar ik vind het goed zo. Zonder wreed te klinken ofzo, maar nu mn man weg is ben ik veel banger dat ik ziek wordt dan Michael. Want als ik wat krijg, hebben we eigenlijk niemand om voor ons te zorgen...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 nov 2009 21:43

Dat wilde ik nou net vragen: hoe gaat het tot nu toe zonder je husband?
Lijkt me pittig! Hoe heb je het Michael uiteindelijk nog uitgelegd of krijgt hij er niet zoveel van mee?
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2009 21:49

Hee ja, ben ik ook benieuwd naar!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 nov 2009 22:07

:? 'k had dus net dat berichtje geschreven, wordt Michael erg warm en huilend wakker....
Maar goed, hoe het hier gaat. We hebben goede en minder goede dagen. Michael is vooral in vreemde situaties op het moment erg aanhankelijk (zeg maar gerust, hij wordt hysterisch als ik wegga). Bijvoorbeeld zondagochtend is hij (ongemerkt overigens) de oppaszaal bij de kerk uitgelopen om mij te zoeken. De trap op naar boven en daar aan de deur staan rammelen :shock: Hij zegt altijd als we het over papa hebben: 'bye bye' en maakt dan een vliegtuig geluid. Iedere avond foto van papa een kusje geven (nee, we vereren die foto niet ;)). Wat mij heel erg aan het hart gaat is dat als papa gebeld heeft (eens per week ongeveer) Michael boos wordt op mij als we de telefoon neerleggen want hij denkt ws(?) dat papa in de telefoon zit? En als screensaver hebben we een gezinsfoto en als Michael die zit begint hij te piepen en strekt zijn armpjes uit naar papa op de foto :cry: Dus het gaat hem allemaal niet in de koude kleren zitten.
Met mij gaat het wel aardig, ik hou me vooral erg druk. Echt tijd voor mezelf heb ik niet, maar zo gaan de dagen wel sneller. We hebben achteraf toch besloten Michael niet naar een oppas te doen, vooral omdat er al 1 ouder weg is en ik denk dat nog een verandering in zijn leventje op het moment niet aan te raden is. Hij houdt van regelmaat, onze Michael ;)
Michael heeft de afgelopen twee weken veel nieuwe woorden en kunsten geleerd en ik vind het moeilijk voor mijn man dat hij dat nu mist. Die tweede verjaardag komt er natuurlijk ook aan en al die andere 'speciale' dagen in deze tijd van het jaar.
Maar...het zijn maar 4 maanden, die komen wel voorbij :) Ik heb trouwens hele lieve post gekregen van een RW-er :mrgreen: wat zeer op prijs gesteld wordt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2009 22:25

Lijkt me toch wel heftig hoor 4 maanden zeg. Wanneer komt hij weer terug? :oops: of lees ik ergens overheen?. *hug*.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 nov 2009 22:46

vooral veel foto's/filmpjes maken van alle nieuwe kunsten en speciale momenten!
tsjonge, dat lijkt me toch wel heftig hoor, 4 maanden...
heel veel sterkte ermee! *hug*
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 nov 2009 23:11

Heel veel sterkte Laura!

Terug naar “Archief”