Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
*Annet* schreef:Wij deden ook nog aan Sint Maarten op 11 november, daarvan is het ontstaan en verhaal ook een ? Sommigen zeggen dat het met Maarten Luther te maken heeft. We gingen langs de deuren, zongen een of ander dom liedje en kregen snoep of wat anders lekkers. In mijn vroegere woonplaats geven de kerkmensen nu vaak een evangelisatiefolder bij het snoep met een uitnodiging voor vakantie bijbel club!
Marnix schreef:TheKeimpe schreef:en de katholieke kerk was nog niet afgedwaald
Ik vraag me af of dit historisch gezien klopt...
Sint Nicolaas was bisschop aan het begin van de 4e eeuw. Hij deed onder andere mee aan het concillie van Nicea, waar de triniteitsleer werd vastgelegd en waar we bijvoorbeeld ook onze geloofsbelijdenis van Nicea van kennen.
Maar je hebt gelijk, ik heb me er even in verdiept en toen ging er ook al het een en ander mis.
TheKeimpe schreef:Ik begreep dat in België ergens de Sint een mijter zonder kruis krijgt, dat was aanstootgevend...
Joannah schreef:Aan de boom herkent men de vrucht in deze ?
Mortlach schreef:mohamed schreef:ostrogoot schreef:De laatste serieuze ophef over Sint was in Belgie (enkele dagen gelden) waar enkele mensen bezwaar maakten tegen het kruis op de mijter van de goedheiligman.
Tja waar je je maar druk om maakt....
Ja dat kan ook nog, wie waren dat dan?
Vast van die zure beroeps-seculieren![]()
Lalage schreef:Riska schreef:Voor mijn kinderen - dertigers! - is er overigens maar één "echte" en dat is Bram v.d. Vlugt!
Die doet het gelukkig nog steeds
Optimatus schreef:Lalage schreef:Riska schreef:Voor mijn kinderen - dertigers! - is er overigens maar één "echte" en dat is Bram v.d. Vlugt!
Die doet het gelukkig nog steeds
Ik zat bij zijn zoon in de klas, bij de zoon van Sinterklaas
Dat geleuter over Zwarte Piet moet gewoon eens ophouden. Al die flapdrollen die over racisme en zo gaan janken, moeten zich eens bedenken dat een oude man zich niet zonder de hulp van de Pieten van zijn kindlievende taak kan kwijten en verder hun mond houden.
Optimatus schreef:Dat geleuter over Zwarte Piet moet gewoon eens ophouden. Al die flapdrollen die over racisme en zo gaan janken, moeten zich eens bedenken dat een oude man zich niet zonder de hulp van de Pieten van zijn kindlievende taak kan kwijten en verder hun mond houden.
Mortlach schreef:domme clown die nauwelijks meer uit kan brengen dan oega boega
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten