Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Jannoek » 16 nov 2009 15:59

bedankt voor alle felicitaties :)

We gaan vanavond ook al zonder makelaar naar het huis, om allerlei dingen op te meten enzo. Maar dan zijn de huidige bewoners er nog natuurlijk ;)

Over 2 weken kunnen we het ervaren hoe het is om je eigen huis binnen te stappen. Spannend! :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 nov 2009 12:52

LeChat schreef:
Jo'tje schreef:@LeChat: we richten ons nu vooral op Hilversum. Ja, ik weet het, heel veel duurder kan het niet. Maarja, mochten we er ooit weer weg willen, dan valt het qua huizenprijzen alleen maar mee ;)

Klinkt inderdaad prijzig :wink: Succes met zoeken in elk geval!

Dank je, komt goed ;) Morgen voor de 2e keer kijken bij ons favoriete huisje.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 nov 2009 13:24

En ik moet toegeven dat ik warempel best een beetje zenuwappig ben ;)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2009 13:29

Succes ermee he... leuk joh.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 nov 2009 14:32

Leuk! Succes ermee!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 nov 2009 22:25

leuk, spannend!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 18 nov 2009 09:35

Spannend zeg. Succes!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2009 14:54

:)

Nou... we kwamen er achter dat het huisje toch nog wel wat negatieve puntjes heeft. Goed dat we een expert hadden meegenomen.... we kijken nog even rustig verder :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 nov 2009 15:24

Verstandig!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 nov 2009 08:03

Succes!

Wij zagen de tweede keer ook wel dingen. 8-[ De eerste keer waren we laaiend enthousiast, de tweede keer konden we het veel beter relativeren.

Maar dat weerhield ons er niet van om een bod te doen, en daarom zitten we over 1,5 week bij de notaris. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2009 09:42

Groot gelijk hoor, Marnix en Jo'tje.
De eerste keer toen we in ons huis gingen kijken waren we bij het naar binnen lopen al verkocht. Dit was het gewoon helemaal.
De tweede keer schrokken we ons naar, van de hoeveel werk die erin zat. Maar we zijn toch van ons eerste gevoel uit gegaan, en hebben bedacht dat we er door heen moesten blijven kijken, en nu wordt het steeds meer echt ons paleisje :) Veel dingen zijn natuurlijk ook gewoon naar eigen smaak te veranderen, maar ook elektriciteit enzo is vervangbaar al is dat allemaal wel weer wat duurder natuurlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2009 10:14

Nou ja, precies.... het kost wel een hoop tijd en geld. Dat moet je wel hebben, als de huizenprijs al vrij hoog is en dat er ook nog bijkomt is dat niet zo prettig. Het ging trouwens vooral om zaken als het dak (moest vervangen worden, bij daktarras waarschijnlijk ook), fundering onder de keuken (niet helemaal toppie) en een erg onlogisch ingedeelde badkamer.... Als je dat allemaal moet gaan repareren kost dat een hoop geld... en tijd... en zo lang hebben we niet... en het geld kunnen we ook wel beter gebruiken :) En als je het uit gaat smeren zit je weer constant in de verbouwingen en dat is ook weer niet altijd even prettig.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 nov 2009 10:16

Precies. Een huis is wel 'maakbaar', maar dan moet er wel budget voor zijn... En dat was niet echt te combineren met de vraagprijs. Die was wel veel te hoog, maar zóveel konden we er niet af gaan praten.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2009 10:43

Nee, en het is wel leuk als je weet dat je het geld dat je in een verbouwing steekt er ook weer minimaal uitkrijgt als je het eventueel weer verkooopt.
Succes met jullie zoektocht!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 nov 2009 09:43

MissF schreef:Nee, en het is wel leuk als je weet dat je het geld dat je in een verbouwing steekt er ook weer minimaal uitkrijgt als je het eventueel weer verkoopt.
Dat is wel zo, maar aan de andere kant: als je voor jezelf nou bijvoorbeeld een luxe badkamer plaatst, omdat je het heerlijk vindt om (ik noem maar wat) een stoomcabine te hebben, terwijl je weet dat de waarde van je huis niet zoveel stijgt als de investering die je daarmee doet, maar je hebt er wel veel plezier van... Als je het geld hebt, zou ik die investering in zo'n geval toch doen, denk ik. Zeker als je van plan bent nog een behoorlijk tijdje in die woning te blijven wonen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”