Dat stel je wat te simpel, denk ik. Het is de verantwoordelijkheid van die genen die valse leer verkondigen en geweld prediken.Gerdien B. schreef:Joannah schreef:Nee.
De doodstraf DOOR voorstanders van de babydoop VOOR aanhangers van de volwassendoop.
iemand doden is een overtreding van de 10 geboden.
Zou iemand die dat dus doet het bij het rechte eind hebben?NSB en SS zijn ongelovigen, daar kun je het van verwachten.
Denk jij echt dat de christenen die het 'goede' kant op gaan nooit fouten zullen maken? Ook geen grote fouten? Hoe zit het dan met al die vervolgingen en oorlogen die in naam van god zijn gemaakt. Waren dat ook geen echte christenen (dan bedoel ik met christenen wel mensen die oprecht in God geloven)?
In de tijden dat er voor het voetvolk geen Bijbel beschikbaar was, of dat ze niet lezen konden, was het geweld "in naam van God" oorzaak van foute leringen, niet van bewust lak hebben aan Gods woord van de strijders aan het front.
Omdat het een persoonlijke keuze is, een bewuste keuze. Namelijk het willen bekeren van het vlees, en dus het besef dat het vlees 'gevallen' is sinds Adam... enz...
Dit vind ik nog steeds geen reden om aan te nemen dat de volwassendoop goed is en de kinderdoop niet. Hoe zit het dan met dat de kinderen van mensen die in God geloven in hun ouders binnen Zijn verbond vallen? Waarom zou je die kinderen dan niet het teken van dat verbond meegeven?
Ja, maar je ouders kunnen je toch niet redden? Wie en wie alleen kan je redden?
Op het zendingveld, waar het geloof voor het eerst verteld wordt, wordt ook niet zomaar elk kind gedoopt. Mensen die werkelijk in God gaan geloven en zelf gedoopt worden als teken dat zij Gods verbond met hen aanvaarden/ gaan beseffen en willen beantwoorden, worden gedoopt. Daarna worden ook hun kinderen gedoopt omdat zij door in hun ouders binnen dat verbond vallen.
Gods kind is Israel, en sinds het nieuwe verbond kan ook de heiden geënt worden aan die boom. Ook worden er takken verwijderd van die boom, dat zijn de Joden die Jezus Christus niet als Messias erkennen
Het viel mij als kind al op dat de mensen die zich bekeerden tot God vaak uit een familie kwamen waar generatie op generatie mensen zich tot God bekeerden. Goed voorbeeld doet natuurlijk ook goed volgen zoals wij nederlands vaak zeggen, maar ik geloof echt dat dit ook te maken heeft met het verbond dat God aan gaat met Zijn kinderen en hun nageslacht.
Nogmaals, zo lang kinderen niet beseffen dat ze zondig en schuldig zijn kunnen ze ook niet bekeren en heeft redding geen betekenis. Immers, het kennen van Gods Wetten doet pas inzien dat we die wetten breken.
Hoe kijk jij dan aan tegen kinderen die overleden zijn. gaan die dan naar de hemel of naar de hel? Als wij mensen het verbond met God aan moeten gaan en niet andersom, dan vrees ik voor de zielen van deze kinderen.