Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2009 19:08

Zal ik je dan komen verzorgen? ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 nov 2009 20:10

Zo ik lig sinds afgelopen vrijdag ziek op bed met griep klachten.
Gister ziek gemeld voor vandaag, vandaag moest ik bellen naar m'n leidinggevende
Hiervan moest ik omdat ik in de gezondheidszorg werk, tel. contact opnemen
met de huisarts om te melden dat ik griep heb. Maar verder geen actie, eerst uitzieken.

javisje

Berichtdoor javisje » 09 nov 2009 20:57

Hallo,

Ik heb niet alle reacties gelezen. Ik las zojuist in de krant dat de Gezondheidsraad de inenting ook heeft geadviseerd voor zwangeren en kinderen onder de 4 jaar i.v.m. ademhalingsproblemen c.q. beschadiging van de longen bij beademing. Wij hebben een meisje van 3 jaar. Hoewel we haar de "normale" inentingen laten volgen, wil dat niet zeggen dat deze er ook bij hoort. We kunnen in onze zorg ook te ver gaan.

Psalm 37:3 Vertrouw op den HEERE, en doe het goede; bewoon de aarde, en voed u met getrouwigheid. Vers 4: En verlustig u in den HEERE, zo zal Hij u geven de begeerten uws harten.

De kanttekening zegt over voed:
Hebr. weid u, of wordt geweid; dat is, de Heere zal u getrouwelijk voeden, naar zijne beloften, gelijk in het volgende verklaard wordt. Of, onderhoud uzelven met de overdenking van Gods getrouwe beloften, die niet feilen. Sommigen nemen het Hebr. woord emuna voor zekerheid, bestendigheid; dat is, ene bestendige en vaste staat dien God den vromen toezegt, zelfs in het midden van het kruis, waar der goddelozen vreugde als gras des velds haast verdwijnt.

Daarbij wordt verwezen naar Spreuken 2:7 en daar staat.
Hij legt weg voor de oprechten een bestendig wezen; Hij is een Schild dengenen, die oprechtelijk wandelen;

Persoonlijk ben ik er dus meer van overtuigd van vertrouwen in God, dan vertrouwen op een inenting (met wellicht alle mogelijke risico's van dien).

Javisje

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 nov 2009 21:14

mijn collega zei dat ze een goede reden had om zich niet te laten inenten:
"Tegen de tijd dat ik 80 ben ben ik resistent voor alle soorten griep!" Zij geeft de voorkeur de griep te krijgen i.p.v. ingespoten te krijgen.
ik kreeg ook een oproep omdat ik astmapatiënt ben, nu ben ik het overgroeid, heb ook de gewone griepprik niet gehaald.
Vind er zoveel media aandacht over, tsjonge jonge niet normaal meer. ik word de mexicaanse griep letterlijk spuugzat. Je kan niets meer op tv aanzetten: mexicaanse griep is on !! Pas maar op straks word het nieuwe mode #-o
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 nov 2009 10:25

Persoonlijk ben ik er dus meer van overtuigd van vertrouwen in God, dan vertrouwen op een inenting (met wellicht alle mogelijke risico's van dien).

Waarom krijgt je dochter dan wel de "normale" inentingen? :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 nov 2009 10:40

Ik heb vanmorgen mijn vaccinatie gehaald tegen de mex. griep. Aan het einde van de week kan ik bellen of er vaccins over zijn. Hugo kan dan ook via de huisarts gevaccineerd worden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 nov 2009 11:31

Is die naald bij de Mex. griepprik nou dikker dan van de 'gewone' griepprik? Dat hoorde ik...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 nov 2009 11:35

ajl schreef:Ik heb vanmorgen mijn vaccinatie gehaald tegen de mex. griep. Aan het einde van de week kan ik bellen of er vaccins over zijn. Hugo kan dan ook via de huisarts gevaccineerd worden.

In dit filmpje (van Netwerk) hebben ze het over de mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin.
Vanaf 7m45s gaat het over zwangere vrouwen...

javisje

Berichtdoor javisje » 10 nov 2009 11:38

AikonGirl schreef:

Waarom krijgt je dochter dan wel de "normale" inentingen? :)

Die vraag had ik wel verwacht. Wellicht als ik alleen die keuze had moeten maken, dan had ik dat niet gedaan, maar je moet daar als ouders wel samen achter staan. Verder laten we ze niet zetten, omdat we daarmee ons vertrouwen op die prik zetten. Zo van: ze heeft die prik gehad, dus zal ze wel niet ziek worden. We hopen alleen dat de Heere dat zegenen wil. Dat bedoelde ik ook toen ik zei dat je in je zorg ook niet te ver moet gaan, maar je moet er dus ook samen achter staan. Ik wil absoluut niemand iets opleggen. Een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd en als je je keuze maar met de Heere maakt en je vertrouwen op Hem alleen stelt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 nov 2009 12:45

AikonGirl schreef:
ajl schreef:Ik heb vanmorgen mijn vaccinatie gehaald tegen de mex. griep. Aan het einde van de week kan ik bellen of er vaccins over zijn. Hugo kan dan ook via de huisarts gevaccineerd worden.

In dit filmpje (van Netwerk) hebben ze het over de mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin.
Vanaf 7m45s gaat het over zwangere vrouwen...

Het filmpje van netwerk is op geen enkel wetenschappelijk onderzoek gebaseert, ik heb daar vorige week ook tenenkrommend naar zitten kijken bij hun relaas over het mogelijke overlijden van een 4-jarige na een vaccinatie. Zij deden tijdens het programma voorkomen alsof het kind overleden was door de vaccinatie, terwijl dit absoluut niet aangetoond kon worden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 nov 2009 12:46

LeChat schreef:Is die naald bij de Mex. griepprik nou dikker dan van de 'gewone' griepprik? Dat hoorde ik...

Dat had ik ook gehoord, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de hele prik bijna niet gevoeld heb.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 10 nov 2009 13:00

ajl schreef:
LeChat schreef:Is die naald bij de Mex. griepprik nou dikker dan van de 'gewone' griepprik? Dat hoorde ik...

Dat had ik ook gehoord, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de hele prik bijna niet gevoeld heb.

M'n vriend moest gisterav de grieppirik halen voor de mex. griep..Hij zei dat de naalden kleiner waren...Ik denk dat hij korter bedoeld, maar hij zei dat je 't niet/nauwelijks voelde!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2009 13:08

Het kan zijn dat het pijn doet omdat de vloeistof het beschermlaagje van de naald afhaalt (omhoog schuift) en dan schuift de naald wat stroever in de arm.
Dat heb ik gehoord maar of je er echt iets van voelt :?:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 nov 2009 13:40

javisje schreef: Zo van: ze heeft die prik gehad, dus zal ze wel niet ziek worden.

mijn kinderen zijn ook ingeënt maar ik zeg het niet op deze manier. Wij bedoelen dan: we hebben er alles aan gedaan dat ze de ziekte mogelijk niet krijgen maar het kan altijd anders gaan.

Als de kinderen de oproep krijgen mogen de oudste 2 (die zijn 12 en 9) zelf beslissen of ze een prik gaan halen. Voor de jongste ben ik er over uit, ze is zo klein en tenger, ik wil liever dat ze de prik krijgt omdat ze bijna niets heeft om bij te zetten alhoewel ze nooit ziek is (geweest) Nummer 3 moet ik nog over nadenken. Voor mezelf ben ik er toch uit dat ik hem ga halen vanmiddag.
ja, dat is mijn mening dan he.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 nov 2009 13:42

ajl schreef:Het filmpje van netwerk is op geen enkel wetenschappelijk onderzoek gebaseert, ik heb daar vorige week ook tenenkrommend naar zitten kijken bij hun relaas over het mogelijke overlijden van een 4-jarige na een vaccinatie. Zij deden tijdens het programma voorkomen alsof het kind overleden was door de vaccinatie, terwijl dit absoluut niet aangetoond kon worden.

Dat is denk ik een ander filmpje? Ik heb niets over een 4-jarige gehoord namelijk.

Terug naar “Archief”