em_ma schreef:Waarom zou je willen kunnen dansen? Voor welke gelegenheden wil je dat kunnen?
Alleen op een bruiloft of wil je kunnen dansen als je uitgaat?
Ik denk dat je je met dansen al snel op glad ijs begeeft... Sowieso in uitgaansgelegenheden. Dan bekruipt mij de vraag of je daar als christen wel hoort....
De hele sfeer die eromheen hangt, zo seksistisch. Dat zie ik ook terug op onze personeelsfeestjes etc.
Stijldansen lijkt mij een ander verhaal, dat lijkt mij wat 'netter' dansen, maar daar heb ik me nooit zo in verdiept.
De enig plek waar ik dans is als ik een gekke bui thuis heb en dat hou ik graag zou
wat een rare opmerking dat je je met dansen op glad ijs begeeft, alles wordt maar meteen geasscosieerd met negatief. persoonlijk hou ik niet van dansen, kan het zelfs niet maar wat is er mis als je plezier maakt, en anderen er van genieten kunnen dat jij straalt. En dat dansen sexistisch is slaat helemaal nergens op. Dat kan het zijn .. maar dat kan je ook op vele andere manieren... als je daar iets tegen wil doen moet je maar terug gaan naar de middeleeuwen met corsetten enzo !
is er dan bv ook wat tegen op ballet ? want dan zie je ook wel 90 % van de benen.... en strakke boven lijfen. Zo kan je ook wel beweren dat een zwembad erg sexistisch is want dan zie je helemaal alle rondingen van een vrouw.. of ze nu een badpak aan heeft of niet !
Volgens mij gaat het erom dat je plezier maakt, met elkaar , en hoe je lichaamstaal is en je kleding. Het is maar hoe je het instrument dans / kleding gebruikt maar dat is met meer dingen in het leven zo ! helaas kan je met kleding en dans ook te ver gaan maar dan ben je toch wel op een verkeerde plek als ze dat doen !
zoals Marnix zei in de bijbel danste men ook !