hettys schreef:
Ja natuurlijk. Degeneratie IS evolutie. Stel dat elk organisme alle kenmerken van alle voorouders nog had, dan zaten we boordevol onbruikbare organen. Die ogen van die vissen zijn onbruikbaar in een stikdonkere grot, dus heeft het weinig zin voor die vis om gezichtsvermogen door te geven aan z'n nakomelingen. Waarom heeft die vis ogen gekregen én tastharen? De tastharen zijn handig in een grot, maar ogen niet. Waarom heeft ie allebei? De evolutie-theorie heeft hier antwoord op, creationisten niet.
Oh oh de degeneratie theorie komt voort uit de creationistische hoek, dus je stelling dat de evolutietheorie een antwoord hier op heeft, is gewoon gejat van die theorie.
Waarom die vissen en genetische informatie heeft voor tastharen en ogen is dat als het donker is dat je dan ook kunt tasten en als het licht is kun je kijken.De schepper heeft dat namelijk zo geschapen.Dat er volgens jouw die vissen zn ogen zijn kwijtgeraakt mag je bewijzen.
hettys schreef:Dus dan zit je met de vraag waarom bepaalde vissen die door omstandigheden uitgerust zijn met tastharen, vooraf al uitgerust waren met al deze kenmerken. Maar ik begrijp het allang. Jij gaat gewoon door met het roepen van 'backmutation' zonder antwoord te geven op vragen, zoals de laatste vraag van Martien. Ongefundeert geklets.
Die vraag heb ik hiervoor beantwoord, nu rest de vraag of je even wilt bewijzen dat die vissen die ogen zijn kwijtgeraakt, bv met een foto'tje of fossiel ect.
Kom eens met wat, behalve dan dat ongefundeert geklets.
hettys schreef:
Die heb ik gemist. vertel.
De Blinde darm bijvoorbeeld, vertel er ook even bij wat het eerst deed, en bewijs het ook graag.
Hettys schreef:
Hoe verklaar je dat we een spier hebben zonder spierfunctie, eentje die je niet kunt trainen en die we niet nodig hebben? En dat precies dezelfde spier bij andere primaten wél een functie heeft, namelijk voor het grijpen met de voet? En wanneer ga jij begrijpen dat degeneratie een belangrijk onderdeel uitmaakt van evolutie? Wat moet een organisme anders met organen die niet meer nodig zijn? Verstandskiezen zijn al lastig genoeg.
Je hebt de link blijkbaar niet gelezen, het is geen spier maar propriocepter.Mijn verklaring voor dat is dat die functie er altijd is en was, en bij sommigen pakken andere propriocepers het over (als het er niet is,is het verlies van informatie). Simpel.
hettys schreef:Jij roept gewoon 'degeneratie', alsof je daarmee klaar bent!? Besef je wel dat je daarmee NIETS verklaart? Waarom zit die spier daar? Blijkbaar heeft jouw jargon hier maar 2 woorden: 'Backmutation" en 'Degeneratie'. En dit zonder enig wetenschappelijke onderbouwing.
Het concept degeneratie en back mutation kun je op het onderwerp loslaten en laat een goed verhaal zien,die theories zijn wetenschappelijk onderbouwt want dat is wat de voorbeelden laten zien.
hettys schreef:
Kijk op pagina 1, 2e post.
Doe ik.
hettys schreef:
Nee. een hond krijgt geen kattennestje, zoveel is duidelijk. En er is geen enkele bioloog die dat beweert. Als jij denkt dat daarmee het begrip soortgrens is aangegeven heb je het goed mis. Het begrip 'soort' is door mensen bedacht om dat we zo graag de boel willen indelen, maar zo simpel is het helemaal niet. Een hyena bijvoorbeeld is weer iets tussen een kat een een hond in. Soms is het moeilijk te bepalen tot welke soort een organisme behoort, en dan kan DNA de verwantschap bepalen.
Ik snap echt niet dat mensen de evolutie-theorie willen bestrijden zonder dat ze weten wat die inhoudt.
Nou dan weet je precies wat de soortgrens is, dat een dier geen ander dier kan worden want katten en honden zijn verschillend.De evotheorie vertelt dat we vanuit een eencellig iets zijn voortgekomen (nu begin je weer dat de evotheorie dat niet zegt, maar ik begin altijd bij het begin en niet bij het eind).Dat bestrijden wij, ondanks het geklungel van de evo's die graag bij de kruin willen beginnen zonder dat ze weten dat je dan eerst de stam bij langs moet, en wij laten graag die stam zien
hettys schreef:Dus de 'evo's' moeten dit weghalen vanwege de totaal verzonnen en onbewezen stelling dat alle dieren vegetarisch waren?
Een wetenschappelijke theorie doet toch voorspellingen?
En dat doen wij met een bewijs (want dat zijn die hagedissen), de evo's daarentegen stellen daar niets tegenover, dus mogen ze dit voorbeeld even weghalen als bewijs.
hettys schreef:02. Onderzoek brengt steeds meer onsystematisch verdeelde kenmerken van levende wezens aan het licht, zodat de hypothese van een stamboom van de soorten als weerlegd moet worden beschouwd.
Ha ha. die baralogen, of hoe ze ook heten, hebben toch echt een stamboom nodig om hun basistypen onder te brengen.
Weet je nog je idiote plaatje van je vissen stamboom die absoluut niet met de werkelijkheid van doen heeft?
Daarom staat deze stelling daar en blijft nog altijd overeind staan.
Er gaan weinig stellingen weg zo....

'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.