Lichtwekker voor winterdip

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re:

Berichtdoor essieee » 09 okt 2009 13:25

Heidebloem schreef:Heeft er ook iemand ervaring met een daglichtlamp? Dus niet om te wekken, maar voor overdag?

Inmiddels wel?
Ik heb er sinds vandaaag een en ben benieuwd naar andere ervaringen.....

windekind
Sergeant
Sergeant

Re: Re:

Berichtdoor windekind » 13 okt 2009 16:18

essieee schreef:
Heidebloem schreef:Heeft er ook iemand ervaring met een daglichtlamp? Dus niet om te wekken, maar voor overdag?

Inmiddels wel?
Ik heb er sinds vandaaag een en ben benieuwd naar andere ervaringen.....
Ik ben er nu een maand mee bezig en moet zeggen: het werkt fantastisch! Ik vind het alleen wel een hele (tijds)investering om 's ochtends vroeg een halfuur ervoor te gaan zitten. Ik lig 's morgens liever in mijn bed! Maar dat is het zeker waard, ik ben een stuk energieker dan gewoonlijk rond deze tijd van het jaar.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Daatje123

Re: Lichtwekker voor winterdip

Berichtdoor Daatje123 » 14 okt 2009 09:36

Ik heb er vorige jaar al eens aan gedacht om er eentje te kopen. Misschien dat ik het binnenkort toch maar ga doen. Hoor zoveel positieve verhalen! Heb er 's ochtends echt last van met wakker worden. Zodra het donker is ga ik in slaapstand :wink: .

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2009 10:56

Moet je doen. Je wordt gelijkmatiger wakker, door zonlicht ga je van diepe slaap over naar een minder diepe slaap, waar je lekker uit wakker wordt. Als het 's ochtends donker is zit je nog in die diepe slaap... en dan gaat de wekker. Waardoor je plotseling, vanuit die diepe slaap, wakker wordt. Dan word je veel minder lekker wakker, omdat je op het ene moment heel diep slaapt en dan wakker wordt. Door een lichtwekker wordt dat natuurlijke proces van uit je diepe slaap in een lichtere slaap komen en dan pas wakker worden, nagebootst, en dat schijnt heel goed te werken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 okt 2009 11:07

Lijkt me een leuk cadeau voor op het lijstje voor de bruiloft ;)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2009 11:20

Kijk maar uit... dan word ik NOG actiever wakker :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 30 okt 2009 19:54

Misschien zijn er inmiddels al meer mensen die ervaring hebben met deze wekker??? Dan ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn.
Want..misschien is het ook wel wat voor mijn vriend :) Hij heeft heel veel moeite met het uit bed komen, en wie weet maakt het zo'n wekker voor hem ook wel gemakkelijker???!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 30 okt 2009 20:05

Ik heb er vorige week een gekocht. Hij is fantastisch!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 30 okt 2009 20:50

Daatje123 schreef:Ik heb er vorige week een gekocht. Hij is fantastisch!

Wat betaal je voor zo'n wekker? (als ik vragen mag... 8) )
En helpt het je ook gemakkelijker uit bed te stappen?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

*Annette*
Majoor
Majoor

Lichtwekker voor winterdip

Berichtdoor *Annette* » 31 okt 2009 23:00

De prijs licht rond de €60 dacht ik.
Laatst stonden ze in de folder bij de kruidvat of trekpleister.
Meende dat ik hem van de week in de folder van de Formido zag staan.

Ik vraag me alleen af of het zoveel helpt tegen een winterdip :roll:...
Wat de toekomst brengen moge........

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 02 nov 2009 12:49

De prijzen liggen wel wat hoger. Denk rond de € 100,- voor een echte Philips. Bij Kruidvat was hij pas in de aanbieding voor € 80,-.

Wat ik er het voordeel van vind is het rustig wakker worden. Eerder sliep ik nog heel diep en werd ik kreunend en steunend wakker, baalde dat het donker en koud was en had vreselijk moeite om echt wakker te worden en uit bed te stappen. Nu word ik rustiger wakker, merk dat mijn hoofd al wakker is en voelt het alsof je uit een lichter slaap komt. Vind het een stuk rustiger! En uit bed komen is nog lastig, maar het wakker worden niet. Voel me ook minder depri dat het nu zo donker is buiten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2009 16:12

Bij Action heb je ze voor 50 euro ofzo, hoorde ik.

Leuke spelfout trouwens:

De prijs licht rond de €60

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 04 nov 2009 00:03

Hoewel ik normaliter niet zo erg merkvast ben, zou ik in dit geval toch aanraden om een Philips te kopen in plaats van een B-merk. (En die zijn wat duurder ja, dus wachten op een aanbieding of via marktplaats eentje kopen.) Ik heb van diverse mensen uit mijn omgeving gehoord die er een hadden van de Kruidvat / Hema / Action die na een jaar kapot was of waarvan een functie het niet meer deed. Bij mensen met een Philips heb ik dat nog nooit gehoord.

Verder geloof ik niet dat een wake up-light helpt tegen winterdepressie, daarvoor kun je beter een daglichtlamp aanschaffen. Die zijn nog een stukje duurder, maar dan heb je ook wat. :) Essieee, hoe bevalt die van jou?

Windekind
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 04 nov 2009 16:49

Daatje123 schreef:Wat ik er het voordeel van vind is het rustig wakker worden. Eerder sliep ik nog heel diep en werd ik kreunend en steunend wakker, baalde dat het donker en koud was en had vreselijk moeite om echt wakker te worden en uit bed te stappen. Nu word ik rustiger wakker, merk dat mijn hoofd al wakker is en voelt het alsof je uit een lichter slaap komt. Vind het een stuk rustiger! En uit bed komen is nog lastig, maar het wakker worden niet. Voel me ook minder depri dat het nu zo donker is buiten.

Heb ik hier ook met de philips. Mijn bed ligt nog steeds veel te lekker, maar op de een of andere manier word je toch wel relaxter wakker.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 nov 2009 10:27

Je zou die dingen eigenlijk moeten kunnen lenen. Ik zou het best willen uitproberen, maar die €80 weerhoudt me er wel van om zo'n lamp 'even' aan te schaffen.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”