Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor LauraC » 01 okt 2009 17:25

Geen probleem, maar heeft iemand ervaring met de zgn Mooncup? http://www.mooncup.co.uk/klokvormige_cu ... lands.html
Zit eraan te denken 'm aan te schaffen maar zou graag wat ervaringen van mensen willen horen :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 okt 2009 10:34

Geen ervaring, maar 't lijkt me ook niets.

Stel je maakt eens een rare beweging, en je voelt dat ding een beetje wegzakken...
brrr.. zou me niet meer zo relaxed voelen. ;)

En dat ding zonder knoeien er uit halen, lijkt me ook best een opgave.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 okt 2009 11:35

Ik heb er weleens over gelezen en toen zei mijn man moet je doen wie weet is het wat. Nooit meer aangedacht maar mij lijkt het wel een ideaal ding.
Maar zou het goed blijven zitten?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 okt 2009 13:17

@liefie, dat wilde ik dus weten ;) Mijn man had een beetje dezelfde reactie als AG ;) En nu wil hij er helemaal niet meer over praten :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 okt 2009 13:41

Haha ach ja mannen :D

Ik heb zo iets als je het boven de wc eruit haalt moet dat goed komen denk ik. Het is in elk geval wel veel beter voor het milieu en veel goedkoper dan tampons en maandverband (wat ik zelf niet gebruik omdat ik het een soort van vies vind) Maar zou ik hem ook op die site kunnen bestellen want volgens mij is het geen Nederlandse site.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 okt 2009 17:06

Nee, hij is niet Nederlands. Ik ga morgen even bij ons in de drogist kijken want volgens de website hebben ze 'm daar op voorraad. En dan toch misschien maar kopen? Ik denk inderdaad dat het snel de aankopsprijs terug verdiend, en het is een stuk beter voor het milieuw idd. Ik gebruik ook geen mvb, dus volgens mij maakt het niet zo heel veel verschil met het inbrengen van een tampon. Ik laat het je weten ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 okt 2009 18:21

Ben erg benieuwd! Als het jou bevalt kun je er altijd een naar mij opsturen en maak ik wel geld naar jou over :wink:

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 29 okt 2009 20:26

LauraC schreef:Geen probleem, maar heeft iemand ervaring met de zgn Mooncup? http://www.mooncup.co.uk/klokvormige_cu ... lands.html
Zit eraan te denken 'm aan te schaffen maar zou graag wat ervaringen van mensen willen horen :)

Ik heb er geen ervaringen mee, maar heb wel even de site gecheckt!
Wat hygiene betreft vind ik het een goed idee... maar net zoals jullie ook zeggen, ik zou wel willen weten wat anderen er van vinden. :lol:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 nov 2009 14:12

'k Heb er inmiddels 1 gekocht en gebruikt :wink: . Ben er erg positief over. Het inbrengen is even wennen, maar na wat oefenen is dat niet veel moeilijker dan een tampon. Verder voel je 'm niet en op lichte dagen hoefde ik 'm alleen tussen de middag even leeg te maken (natuurlijk 's ochtends en 's avonds ook he). Dus voor mij een stuk zuiniger dan tampons. Het enige nadeel was dat ik afgelopen maand erg zwaar vloeide (zo, dat weten jullie ook weer ;)) dus toen moest ik wel heel erg vaak naar het toilet (niet altijd even praktich met een druk klein kind dat de boel overhoop haalt als je de kamer uit loopt). Hopelijk deze maand ook in de zwaardere dagen succes. Ik ga er iig mee door!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 nov 2009 15:48

Dat leeghalen lijkt me maar een smerige toestand, of valt dat mee?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 02 nov 2009 15:58

LauraC schreef:'k Heb er inmiddels 1 gekocht en gebruikt :wink: . Ben er erg positief over. Het inbrengen is even wennen, maar na wat oefenen is dat niet veel moeilijker dan een tampon. Verder voel je 'm niet en op lichte dagen hoefde ik 'm alleen tussen de middag even leeg te maken (natuurlijk 's ochtends en 's avonds ook he). Dus voor mij een stuk zuiniger dan tampons. Het enige nadeel was dat ik afgelopen maand erg zwaar vloeide (zo, dat weten jullie ook weer ;)) dus toen moest ik wel heel erg vaak naar het toilet (niet altijd even praktich met een druk klein kind dat de boel overhoop haalt als je de kamer uit loopt). Hopelijk deze maand ook in de zwaardere dagen succes. Ik ga er iig mee door!

Oké, goed om te horen! :o En wat kost zoiets in aanschaf?
Vind namelijk dat het om te proberen ook weer niet te duur moet zijn, stel je voor dat je het helemaal niet blijft gebruiken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 nov 2009 18:20

@LeChat: tsja...je moet wel tegen bloed kunnen ;) Ik kijk in principe niet, gooi 'm leeg in de wc en was 'm dan af in het wasbakje. Ik vind het geen vies gedoe ofzo. Maar je moet er niet vies van zijn.
Bij ons kost 'ie 21 pond, dat is iets van 22 of 23 euro denk ik. Ik heb er ook wel lang over gedacht mede door die prijs, maar ik denk dat ik 'm er bij maandelijks gebruik binnen het jaar 'uit' heb. Dus dat valt dan wel mee. Je vervangt 'm in principe pas als ie versleten is en dat kan een aantal jaar duren.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 nov 2009 10:02

Maar, je hebt niet in iedere wc een fonteintje... Dat is dan wel een vereiste.
Hier op 't werk zit de wasbak namelijk buiten de wc-deur. Ik zie mezelf al staan :lol:
pobody's nerfect

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 03 nov 2009 10:11

Jo'tje schreef:Maar, je hebt niet in iedere wc een fonteintje... Dat is dan wel een vereiste.
Hier op 't werk zit de wasbak namelijk buiten de wc-deur. Ik zie mezelf al staan :lol:

Mmh... daar zat ik dus ook al over na te denken. Dat lijkt me gewoon geen goed plan.
Ik zou het voor thuis ideaal vinden, maar voor op het werk lijkt het me minder... :-oo

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 nov 2009 10:19

Hoeveel van die cups heb je? Kunnen ze ook in de vaatwasser :lol: .

Het lijkt mij eigenlijk heel erg smerig, ik houd het liever bij maandverband en tampons.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”