terwijl je er eigenlijk niet achter staat en maar 'ja' zegt terwijl je er niet naar zult handelen
Daar ga je fout flappie, ik zeg namelijk niet dat ik er niet naar ga handelen, want dat ga ik wel doen. Ik zal mijn kinderen opvoeden zoals dat van mij gevraagd wordt. En inderdaad dat zou erg hypocriet zijn als ik wel belijdenis deed en er niet naar zou handelen. Daar heb je gelijk in.
Ik zou overigens wel een erg sterke lobby bij mijn vriendin starten een andere kerk te gaan bezoeken. Waar je je meer thuis voelt, of met de belijdenis beter uit de voeten kan.
Mijn opvattingen zijn van dien aard dat ik eigenlijk nergens kan aarden. Dus ik neem genoegen met wat ik nu krijg, ik hecht geen waarde aan kerkgebouwen, of het volk dat er naar toe gaat. Iedereen gelooft voor zichzelf, zo ook ik. Het belangrijkste voor mij is dat een kerk respect uitstraalt, naar homo's, buitenlanders en andere kerken. Daarnaast vind ik het belangrijk dat een kerk de wetenschap niet ondermijnd. Het ronduit zeggen dat het onzin is dat de aarde 4.6 miljard jaar oud is vind ik onaanvaardbaar. Zeg nou zelf, in welke kerken die lijken op de reformatorische kerken mag je dat zeggen?
Bij ons in de kerk kun je je kind laten opdragen en dopen zonder dat je belijdens/geloofsdoop heb uit laten voeren (en je hoeft nog niet eens lid te zijn om je kind te laten dopen of op te laten dragen). Dus welkom.
Van welke stroming is deze, als ik vragen mag?