Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor vpk » 13 okt 2009 14:06

bij ons zette trouwens ook de kraamhulp meestal alles vast klaar, zodat m'n man alleen alles aan hoefde te zetten. en als je er dan bij zei hoelang alles moest kwam het best goed
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 okt 2009 14:29

Heel leuk, maar dan zijn bij ons eerst de aardappels gaar en een tijd later de groente en de jus is ook niet te eten. Dus vandaar al die noodrantsoenen, nee echt, aardappels opbakken enzo dat gaat nog maar koken is een drama want als het kookt, zet hij het gerust uit ipv zacht.... [-X
En de eerste 2 dagen kunnen we 's middags eten maar in de tijd dat de kraamhulp komt, is manlief werken (loopt toch maar in de weg 8-[ en als ze weg is, dan pas komt hij thuis, maar dan ben ik wel weer in staat om wat te koken natuurlijk. En kan hij allerlei andere dingen doen, waar hij meer verstand van heeft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 okt 2009 14:33

Hugo had wel veel last van krampjes, dus ik heb mijn eten wel op hem aangepast, dus geen kolen en uien en specerijen.

Enne van dat koken vraag ik mij ook wel af. Bij ons wordt al aangegeven dat de kraamhulp niet kookt en mijn man is over het algemeen pas laat thuis, dus hoe dat moet weet ik ook nog niet.

Enne pol...de eerste 2 dagen kan de kraamhulp koken, vervolgens een dag pannenkoeken en een dag patat. Dan ben je al weer 4 dagen verder. Een keer een grote pan met erwtensoep voor dag 5 en misschien dan kan misschien fam voor dag 6/7 zorgen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 okt 2009 15:06

ajl schreef:Hugo had wel veel last van krampjes, dus ik heb mijn eten wel op hem aangepast, dus geen kolen en uien en specerijen.

Enne van dat koken vraag ik mij ook wel af. Bij ons wordt al aangegeven dat de kraamhulp niet kookt en mijn man is over het algemeen pas laat thuis, dus hoe dat moet weet ik ook nog niet.

Enne pol...de eerste 2 dagen kan de kraamhulp koken, vervolgens een dag pannenkoeken en een dag patat. Dan ben je al weer 4 dagen verder. Een keer een grote pan met erwtensoep voor dag 5 en misschien dan kan misschien fam voor dag 6/7 zorgen.

erwtensoep is ook best pittig vlgs mij want die staat er ook nog en dag 6/7 zou ik dan al niet zo mobiel zijn dat ik het eten zelf op kan zetten en in de gaten houden????

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 okt 2009 15:10

Bij ons kookte de kraamhulp echt niet hoor. Mijn man kan prima koken, maar ik zat sowieso vanaf 3 uur ofzo alleen, terwijl ik de eerste dagen echt niks kon. Mijn moeder kwam dan altijd zodra de kraamhulp wegging, en zij kookte ook altijd. Zette alles klaar, zodat mijn man het op kon zetten. Soms kookte ze al helemaal, dekte de tafel voor ons, en ging weg zodra mijn man er was. Konden we zo aan tafel :) Ideaal zo'n moeder met een baan waar ze zelf de baas is en dus zelf haar tijd in kan delen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 okt 2009 15:15

Kraamhulp van een vriendin van mij deed echt alles die ging zelf pannenkoeken staan bakken voor de andere kinderen :shock: :D .
Pol misschien je man een korte kookcursus geven?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 okt 2009 15:17

liefie schreef:Kraamhulp van een vriendin van mij deed echt alles die ging zelf pannenkoeken staan bakken voor de andere kinderen :shock: :D .

Heb ik al een keer geprobeerd, maar dat had weinig nut. Misschien ooit ooit op een mannenkookkursus met een geduldige kok als leraar :?:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 13 okt 2009 15:18

pol schreef:
liefie schreef:Kraamhulp van een vriendin van mij deed echt alles die ging zelf pannenkoeken staan bakken voor de andere kinderen :shock: :D .

Heb ik al een keer geprobeerd, maar dat had weinig nut. Misschien ooit ooit op een mannenkookkursus met een geduldige kok als leraar :?:

Of zorg er voor dat je tijdelijk genoeg diepvries en magnetron maaltijden in huis hebt... 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2009 15:24

pol schreef:

Misschien is dit iets voor hem: :wink:

Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 okt 2009 21:00

Hier heeft de kraamhulp altijd nog gekookt, wij eten wel om 12 uur warm. Ik heb ook nog nooit wat eten laten staan voor de bv. Bij de oudste zei de kraamverzorgster dat ik alles mocht eten wat ik ook in de zwangerschap had gegeten, de baby was daar dan wel aan gewend. Of dit altijd opgaat weet ik niet maar wij hier dus wel.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 okt 2009 21:21

Ik eet ook gewoon alles, en heb hier zowel bij Timon als bij Sylke nooit wat van gemerkt.

@Pol; kan de kraamverzorgster niet gewoon tussen de middag koken, en dan een prakje voor je man bewaren?

Ik ben trouwens sinds gisteren ook weer tante van een klein meisje. Sylke en nichtje wogen gisteren precies evenveel (3690 gr), vond ik wel toevallig eigenlijk :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 okt 2009 21:30

he haai, dat is ook een goeie tip! zal het er eerst eens over hebben met manlief, moet hij maar een weekje magnetronnen! Gaat ie van stralen!!!!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 13 okt 2009 22:38

Wij zeggen altijd(kraamverzorgsters) dat je je mag eten wat je in je zwangerschap idd ook gegeten heb, maar dan wel met mate.
Na ongeveer 12 uur merk je aan je kindje of hij/zij er last van heeft en dan kan je het de volgende keer laten.
Het ene kindje is ook gewoon veel gevoeliger voor sterke kruiden enz.
Het is eigenlijk een kwestie van voorzichtig proberen.

Wat eten koken betreft ligt het er idd echt aan of je s middags warm wil eten en hoe laat de kraamzorg er s avonds anders nog is ja. Je kan vragen of ze macaroni wil maken ofzo, dat je dat s avonds weer opwarmt.

En ik probeer ook altijd wel een keer pannekoeken te bakken als er kinderen zijn. Zulke dingen blijven ze altijd op terug kijken dat de zuster dat voor ze deed;-):-D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 okt 2009 05:56

Heb je daar nog tijd voor om pannekoeken te bakken als kraamhulp? Maar gisteren hebben we gezellig overlegd dat manlief maar 's avonds een opgewarmde prak moet eten, dat overleeft hij die 4 dagen vast nog wel :wink: en ik heb lekker mijn prakkie tussen de middag.
(en als de kraamhulp weg is, heb ik het makkelijk met mijn diepvriesrantsoenen :-({|=

Ben nu 39 weken!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 okt 2009 10:59

even een vraag voor tips.. wat schrijf je op een kaartje als een kindje is geboren, maar een eerder kindje is overleden tijdens de zwangerschap van toen 32 weken....

doe je dan ook bv gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje? of vergeetje broertje?? vind eht erg moeilijk namelijk! :oops:

Terug naar “Archief”