games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2009 09:37

Mortlach schreef:
mohamed schreef:
Ik heb trouwens de Thief reeks werkend gekregen op mijn laptop... owww... nostalgie!

:)

Ook in 3e persoons perspectief trouwens, deel 3, Deadly Shadows tenminste wel.

Eerlijkheidshalve speel ik vrijwel nooit games op de PC en ergens is dat natuurlijk eeuwig zonde, zal er eens naar kijken!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 okt 2009 13:56

trouwens een echt toppertje maar erg onderschat voor de Wii is Zack and Wicki !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2009 15:19

ja, daar had ik ook goede dingen over gelezen. Voorlopig duurt het nog wel 100 jaar voor ik Zelda heb uitgespeeld. Ben net door de eerste tempel heen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2009 15:56

Mortlach schreef:ja, daar had ik ook goede dingen over gelezen. Voorlopig duurt het nog wel 100 jaar voor ik Zelda heb uitgespeeld. Ben net door de eerste tempel heen...

Welke Zelda ben je aan het spelen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2009 16:00

Twilight Princess, de Wii-versie...

Maar ja, vrijdag verschijnen Uncharted 2 en Brutal Legend, en dan blijft Zelda zo weer een maand of wat liggen

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2009 16:02

Mortlach schreef:Twilight Princess, de Wii-versie...

Maar ja, vrijdag verschijnen Uncharted 2 en Brutal Legend, en dan blijft Zelda zo weer een maand of wat liggen

Ik vind Zelda onovertroffen moet ik zeggen, maar dan met name Ocarina of Time.
Heb je een Wii of speel je 'm op de Gamecube?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2009 16:12

Wii.

De Ocarina of time heb ik wel eens geprobeerd, maar daar kwam ik nooit echt in. Ik wil nog wel proberen of ik ergens Wind Waker vandaan kan krijgen, want die vond ik wel erg leuk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2009 18:16

Mortlach schreef:Wii.

De Ocarina of time heb ik wel eens geprobeerd, maar daar kwam ik nooit echt in. Ik wil nog wel proberen of ik ergens Wind Waker vandaan kan krijgen, want die vond ik wel erg leuk.

Ocarine of time is een spel waar je ruim de tijd voor moet nemen en zodra je er eenmaal inzit laat het je niet weer los, althans dat is mijn ervaring! Wind waker heb ik ook gespeeld en afgezien van het vele varen wat je moest doen vond ik dat een hele mooie game.

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 13 okt 2009 21:59

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2009 08:54

Prince Caspian schreef:Iemand hier trouwens met een PsP? Ik denk erover na om eens een GTA-deeltje te gaan kopen ervoor, maar vraag me af hoe dat speelt op zo'n schermpje. En ik ga denk ik een playstation 2 aanschaffen, die dingen kosten geen drol meer! Tips voor spellen die ik ervoor zou moeten hebben?

De Playstation 3 is nu ook enorm in prijs verlaagd en kost 299, zelf heb ik nooit een Playstation 2 gehad, maar God of War I & II krijgen zeer goede reviews!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2009 10:20

Prince Caspian schreef:Iemand hier trouwens met een PsP? Ik denk erover na om eens een GTA-deeltje te gaan kopen ervoor, maar vraag me af hoe dat speelt op zo'n schermpje. En ik ga denk ik een playstation 2 aanschaffen, die dingen kosten geen drol meer! Tips voor spellen die ik ervoor zou moeten hebben?

Ja, God of War is erg goed voor de PS2; verder hangt het er vanaf wat je leuk vind natuurlijk. Platform-spellen? Jak en Daxter en Ratchet & Clank zijn erg goed. Oh, en de Prince of Persia Trilogy natuurlijk! Van alle drie de reeksen alle delen eigenlijk!

Als je van knokken houdt is de Tekken reeks erg leuk. Racen? Collin McRae of Burnout.

Verder kun je op een site als gamespot.com hun reviews sorteren op score en spelsysteem; alles boven de 8 a 8,5 is geen miskoop.
Voorbereidend werk hier.

Maar ik zou toch kijken of je met een beetje sparen niet voor de PS3 kan gaan. Hoe goed de PS2 ook was, het is een antiek stukje techniek. Ik heb wel een PSP, niet de GO, en dat is best een leuk apparaatje, maar er komt toch niet zo heel veel leuks voor uit, (buiten God of War (is ie weer), Puzzle Quest, en het onovertroffen Patapon!) plus dat het een vrij groot apparaat is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2009 10:58

Ja dat ben ik met Mortlach eens en de Psp rammelt bovendien. Een handheld wint het sowieso niet van een console want het is en blijft altijd passen en meten met dergelijke hardware. Als je graag een goede handheld wilt zou ik voor de DS of een DSi gaan daar is een lading aan games op verschenen die boven de 8,5 scoren en er is een homebrew community waardoor je in staat wordt gesteld spellen eerst te spelen alvorens ze aan te schaffen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2009 11:20

@ Prince Caspian,

Ik heb recentelijk een PS3 slim aangeschaft en ben er zeer tevreden over. De PS3 exclusive titel Metal Gear Solid 4 breekt alle records. Ik speel hem nu een paar dagen en zie overeenkomsten in goede zin met de beste titels van Nintendo, maar grafisch vele malen beter.
Tweakers.nl schreef:In tegenstelling tot de PlayStation 2 worden de spellen niet op dvd maar op Blu-ray Disc (BD) uitgegeven. De PlayStation 3 werkt met BD-ROM-discs, waar ongeveer 6 keer zoveel informatie op past als op een dvd, ongeveer 50 gigabyte. Met extra layers past er ongeveer 200 GB op. Theoretisch kan er 1 TB op een schijf maar praktisch is dit voorlopig onmogelijk. Blu-ray Disc is ondertussen al als opvolger van de dvd gebleken. Vanwege de hogere opslagcapaciteit past er veel meer data op, en daardoor is het mogelijk om er speelfilms op te zetten van High-Definition-kwaliteit (HD), maar ook spellen van hogere kwaliteit.
Qua specs kan je er de volgende jaren wel mee vooruit, denk aan DolbyTrue HD en DTS HD. 7.1. Dit zijn op dit moment de nieuwste geluid containers.

Bron.

Afbeelding
Afbeelding
Als je een goede console zoekt voor een redelijke prijs, ga dan voor de PS3, alhoewel er op dit moment geen homebrew op draait en of dat ooit het geval zal zijn waag ik te betwijfelen.
Laatst gewijzigd door mohamed op 14 okt 2009 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2009 11:21

Nou ja, om de DS nou een goeie handheld te noemen... Ik blijf het een goedkoop aanvoelend plastic rotding vinden. Plus ALLES moet via de touch screen bediend worden, ook al heeft dat ding prima knoppen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2009 11:25

Bovendien is de PS3 ook meteen een goeie Bluray-speler. Zeker als je een HD-televisie hebt, is dat erg fijn. Hoef je nooit meer suffe SD-dvdtjes te kopen.

Terug naar “Archief”