Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 08 okt 2009 18:06

@ Haai, wat een getob met jullie kleine meisje. Hopelijk komt er snel meer duidelijk! Sterkte toegewenst!

@ Petra85; Fijn dat het steeds beterder gaat met Julian! Geniet maar lekker van hem!
Jammer dat het met jezelf nog niet zo goed gaat, wat gaat het leven soms toch langs struikelpaden :(.
Hopelijk mogen de onderzoeken en uitslagen meevallen! Veel sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Sterretje » 08 okt 2009 20:39

@ Jans: Leuke foto's
@ Haai: sterkte hoor! Moeilijk allemaal!
@ Petra: Sterkte m.b.t. jezelf. Wel positief dat het goed gaat met Julian. Fijn!

FF update Anna Sofie

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sterretje op 24 okt 2009 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies when you have none!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 okt 2009 20:50

Lief! Wat gaat de tijd hard zeg.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 okt 2009 21:24

prachtige foto's!
wat is dat, de rapleymethode?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 okt 2009 21:29

Haai, veel sterkte weer met je meisje, hopelijk knapt ze snel weer op en komt ze beter aan het groeien.
Petra, fijn dat het beter met Julian gaat, geniet er lekker van. Voor jou veel sterkte!
Sterretje, mooie foto's, die met het vingertje omhoog is heel vrolijk.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 09 okt 2009 07:05

is die rapley methode echt zown onwijs geknoei als ze zeggen? (tafelkleed op de grond onder de kinderstoel enzo?) duurt nog wel even, maar het lijkt mij wel wat om dat ook te gaan doen.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 okt 2009 07:38

de echte rayplay is dat je kinderen een hele appel geeft en dat ze zelf moeten uitvinden wat ze er mee kunnen!

een hele appel vind ik wel wat overdreven, maar je geeft ipv gepureerd eten, een stukje banaan en laat z zelf sabbelen en knabbelen. Dt ook met roosjes bloemkool en broccoli, of gekookt worteltje, en stuk aardappel. Zelf heb ik eht ookg edaan, niet prakken maar gewoon de roosjes laten eten, overigens is ze nog steeds een boergondier, ze eet nog steeds lekker met de vingers!

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 okt 2009 08:23

Ik word er altijd een beetje moe van als mensen het goede gedrag van hun kinderen aan hun opvoedingsmethoden toeschrijven. Het is grotendeels een kwestie van geluk hebben, hoor. Mijn zoon at altijd geweldig maar sinds hij op school zit is het een ramp. Beide hebben weinig met mijn opvoeding te maken ben ik bang en het komt vanzelf ook wel weer een keer goed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 okt 2009 08:55

Ik vind dat rapley gebeuren echt niks, al die troep. Jurian krijgt als sinds hij 6 maanden is alles in kleine stukjes, de stukjes worden wel steeds groter. Gewoon stukjes brood, niks geen gedoe met een staafmixer. Ik prak wel zijn broccoli en aardappel door elkaar, dan stukjes vlees erdoor en hij vindt het heerlijk. Hij eet meestal ook gewoon mee, ook lekker handig :) Dat vind ik zelf allemaal veel handiger als rapley geven, minder troep (uhm, mits hij niet gaat zitten blazen met zijn mond vol eten). en netjes met zijn lepel of vork, niet met zijn handen , dat vind ik niks :oops:

Lieve foto's Sterretje!
We gaan straks een weekendje weg met vrienden en vriendinnen, met 1 baby en Jurian dan, wat zal ie het naar zijn zin hebben, hoe meer mensen hoe beter voor hem :D Pas heeft hij een poos met mijn nichtjes en neefjes gespeeld, dan is hij helemaal door het dolle. Geweldig om te zien :) Nu zie ik wel dat enig kind zijn (wat je altijd bent als je de oudste bent als je geen twee/drieling bent), niet altijd leuk is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 okt 2009 10:34

Ik vind het ook helemaal niets en wil het ook absoluut niet hebben met Hugo. Ik vind het echt een gesmeer.....Hij eet van een vorkje en lepel en eet prima. Hugo had in het begin een erge kokhalsreflex, dus pureerden wij alles. De stukjes werden steeds groter en nu eet hij gewoon alles met de pot mee. Volgens mij ligt dat niet aan de methode waar je je kind mee opvoed, maar gewoon aan het kind zelf.
Hugo probeert nu zelf van een vorkje te eten en dat gaat niet altijd even goed, maar wel steeds beter.

elsb

Berichtdoor elsb » 09 okt 2009 15:45

Petra: Julian groeit wel goed, of niet?
Matthias is 16 weken oud en weegt ook bijna 5 kilo, 4800 gram om precies te zijn.
Maar hij was natuurlijk wel een stuk kleiner bij de geboorte.
Vervelend dat het met jezelf nog niet zo gaat.

Met Matthias gaat het verder prima! Hij groeit nog steeds goed, en heeft inmiddels de onderste lijn bereikt in het groeischema!! =D>
Het is helaas wel een slechte drinker, hij drinkt maar af en toe z'n fles helemaal leeg. Maar goed, als hij maar goed groeit en dat is tot nu toe zo.
Hij wordt met de dag wijzer en lacht steeds meer en nu dus ook schaterlachen op zijn manier. Echt zo lief om te zien, ik krijg er soms tranen van in m'n ogen. :oops:
Hij slaapt snachts nu ook lekker door, wat is dat toch heerlijk!
Ik ben inmiddels ook gestopt met kolven (heb ruim 3 maanden gekolft) hem zelf voeden lukte helaas niet. Vind het toch best knap van mezelf dat ik het zo lang heb volgehouden. Je bent in principe dubbel bezig.
Ik ben ook weer begonnen met werken, 2 dagen in de week! Vind het best lekker om even wat anders te hebben. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind als het weer tijd is om naar huis te gaan. Matthias gaat 1 dag naar m'n moeder en m'n man is 1 dag vast thuis!

Haai: Sterkte hoor! Het is wel heel onrustig zo denk ik, dan int ziekenhuis, dan weer thuis etc.
Hopelijk vinden ze wat.
Laatst gewijzigd door elsb op 09 okt 2009 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 okt 2009 15:58

elsb: 10 kilo :shock: je bedoelt vast 10 pond :wink:
Idd julian woog bij de geboorte 8 pond.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 okt 2009 17:17

M'n neefje is op 17 juli geboren, was toen 7 pond...Hij is nu 13 pond :o Een kilo aangekomen in 3 weken tijd :lol: 't Word net zo'n typetje als z'n broertje en zusje, die waren tegen dat ze een jaar waren echt mollig, en zodar ze gingen lopen was 't er zo af :D

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 okt 2009 17:41

Wat een prachtig meisje!!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer: