Mortlach schreef:Ik had toch al opgemerkt dat het dateren van nieuwe vulkanische aardlagen een hele onbetrouwbare uitkomst geeft? Heb ik die opmerking dan voor niks gemaakt? 50 jaar is in de geologie niet eens te onderscheiden van 0.
Je zou dit excact kunnen meten. Ik heb toch opgemerkt dat vulkanische aardlagen wel te dateren zijn. Die geven voor het oude-aarde-paradigma vreemde uitkomsten. Maar ga je naar de oudere aardlagen kijken geven die ook vreemde uitkomsten.
Mortlach schreef:Het geeft vooral te denken dat creationisten maar metingen blíjven uitvoeren waarvan de rest van de wereld allang heeft bewezen dat het onbetrouwbare gegevens oplevert.
Het geeft vooral te denken dat de evolutionisten zich zo funderen op de dateringsmethoden terwijl die toch niet werken. Dat is natuurlijk een beschuldiging van niets. Wie bepaalt dat de gegevens onbetrouwbaar zijn? Ze geven een isotopenverhouding, geen leeftijd. Als je de isotopenverhouding bekijkt van de bovengenoemde gesteenten dan zie je daar een waarde, zou je deze waarde toepassen op het oude-aarde-paradigma dan zou eruit komen 0,133 -3,9 miljard jaar oud. Laat je dit gewoon zo, dan bepaalt dat geen leeftijd, maar moet je naar andere argumenten gaan voor de leeftijd van de aarde.