eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2009 09:19

je kunt ook weekendjes samen weg gaan.. :wink: (flauwe opmerking :oops: ).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2009 09:24

Jo'tje schreef:Ik vind het echt nogal naïef om te denken dat seks alleen maar komt door samen op één kamer te slapen.
Veel ouders hebben blijkbaar toch nog wel dat idee ofzo. En inderdaad lijkt het me erg gezond om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien. Anders is dat toch ook een scheef begin? Ik begrijp trouwens ook echt niet dat mensen binnen een maand al met elkaar in bed duiken, dat lijkt me ook scheef. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe lang je al bij elkaar bent. Als je na 1,5 jaar trouwt (zit daar misschien één vakantieperiode tussen) ken je elkaar gewoon nog minder goed dan na een jaar of 5. Niet dat het één beter is dan het ander, maar op lichamelijk vlak scheelt dat denk ik een hoop.

Ligt er ook aan hoe oud je bent, als je elkaar ontmoet en wat krijgt. Als je ongeveer 15 bent en je krijgt wat met elkaar en je bent elkaar eerste partner, gaat het vaak wat langzamer dan als je de 20 gepasseerd bent en je hebt meerdere relaties gehad. Dan sla je sneller wat stappen over. :wink:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 okt 2009 09:28

ajl schreef:
Jo'tje schreef:Ik vind het echt nogal naïef om te denken dat seks alleen maar komt door samen op één kamer te slapen.
Veel ouders hebben blijkbaar toch nog wel dat idee ofzo. En inderdaad lijkt het me erg gezond om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien. Anders is dat toch ook een scheef begin? Ik begrijp trouwens ook echt niet dat mensen binnen een maand al met elkaar in bed duiken, dat lijkt me ook scheef. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe lang je al bij elkaar bent. Als je na 1,5 jaar trouwt (zit daar misschien één vakantieperiode tussen) ken je elkaar gewoon nog minder goed dan na een jaar of 5. Niet dat het één beter is dan het ander, maar op lichamelijk vlak scheelt dat denk ik een hoop.

Ligt er ook aan hoe oud je bent, als je elkaar ontmoet en wat krijgt. Als je ongeveer 15 bent en je krijgt wat met elkaar en je bent elkaar eerste partner, gaat het vaak wat langzamer dan als je de 20 gepasseerd bent en je hebt meerdere relaties gehad. Dan sla je sneller wat stappen over. :wink:

Ik denk dat het juist andersom is. Als je jong bent en beide in de pubertijd waarin de hormonen door je lijf gieren zul je sneller geneigd zijn verder te gaan dan je eigenlijk zou moeten. Vandaar ook die vele tiener zwangerschappen.
Daar hoor je b.v. minder van bij wat ouderen die verkering krijgen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2009 09:32

Zoveel tienerzwangerschappen zijn er door de sexuele voorlichting in Nederland tegenwoordig niet meer. Iedereen weet voldoende van de anti-conceptie. Het zal heus wel eens voorkomen, maar niet meer zo heel vaak.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 okt 2009 09:41

Ik denk dat je je daarin vergist. En dan juist binnen de grefo en refo scholen.
Want met voorlichting alleen kom je er niet.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2009 09:49

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o3428n19465.html

Hieruit blijkt dat het zeer weinig voorkomt in Nederland. En als het voorkomt is het vooral in de grote steden in de achterstandswijken.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 okt 2009 10:43

tante-tortel schreef:Ik denk dat je je daarin vergist. En dan juist binnen de grefo en refo scholen.
Want met voorlichting alleen kom je er niet.

Ik denk dat dat meer te maken heeft met een taboe op anti-conceptie. Condooms kopen is uit den boze, meiden mogen ook niet zomaar aan de pil natuurlijk, dus is de kans dat zulke jongeren het onveilig doen groter dan in de rest van NL. Daar vinden jongens van een jaar of 16 het echt niet erg om standaard een condoom in hun portemonnee te stoppen. Ik denk dat dát echt een groot verschil is.
pobody's nerfect

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 06 okt 2009 10:54

Eens Jo'tje, en omdat wij het 'afkeuren' lijkt het ook alsof het onder grefo's en refo's heel veel voorkomt, maar dat komt natuurlijk ook omdat het zo opvalt als een meisje zwanger blijkt te zijn.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 okt 2009 11:26

misschien dat tieners die zwanger zij en geen christenen eerder abortus doen?

Samen slapen is nix mis mee heur :D
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2009 11:43

Meiden met onchristelijke ouders gebruiken bijna standaard de pil. Dus daardoor worden er heel wat tienerzwangerschappen voorkomen. Praktisch alle meiden (of ze nu 13 of 18 zijn) op mijn werk gebruiken em. Dat is heel normaal. Het is eerder abnormaal als je hem niet slikt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 okt 2009 13:03

Waar is het begrip "trouw" in onze samenleving gebleven? :?:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 okt 2009 14:38

helemaal mee eens, ook op andere plekken kan de verleiding toeslaan ..

Veel ouders hebben blijkbaar toch nog wel dat idee ofzo. En inderdaad lijkt het me erg gezond om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien. Anders is dat toch ook een scheef begin? Ik begrijp trouwens ook echt niet dat mensen binnen een maand al met elkaar in bed duiken, dat lijkt me ook scheef.

ook geheel met je eens, met eventuele kwalijke gevolgen, en besmettelijke ziektes, (zeker als iemand het vaker doet, en ja er zijn voorbehoedsmiddelen enzo maar toch ... )

Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe lang je al bij elkaar bent. Als je na 1,5 jaar trouwt (zit daar misschien één vakantieperiode tussen) ken je elkaar gewoon nog minder goed dan na een jaar of 5. Niet dat het één beter is dan het ander, maar op lichamelijk vlak scheelt dat denk ik een hoop.

Ben ik niet met je eens, je kan elkaar bijv alleen in het weekend zien, leuk , leuk leuk, en bij verjaardagen van wederzijdse fam. etc... maar mijn vrouw en ik zagen elkaar elke dag, woonde letterlijk 1 straat verder en zagen elkaar 95 % na , het werk dat we bij elkaar zaten, op elkaars kamer, aten bij elkaar, gingen samen uit (nee geen disco enzo...) en zagen elkaar ook als we moe waren en er toch gekookt moest worden, afwas gedaan etc. We sliepen niet bij elkaar, behalve 1x tijdens een noodstorm... zij in bed, ik in een slaapzak op de grond ernaast... auw mijn rug... maar goed je moet wat als de dakpannen letterlijk van de daken waaien ... en natuurlijk hadden we goede afspraken daarover ! Pikant detail je schoonmoeder belt om 8.00 's morgens terwijl je allebie nog ligt te ronken... ik was heftig aan de studie kuch kuch...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 okt 2009 17:56

MissF schreef:Meiden met onchristelijke ouders gebruiken bijna standaard de pil. Dus daardoor worden er heel wat tienerzwangerschappen voorkomen. Praktisch alle meiden (of ze nu 13 of 18 zijn) op mijn werk gebruiken em. Dat is heel normaal. Het is eerder abnormaal als je hem niet slikt.

Ik ben toch de andere mening toegedaan. Het is abnormaal dat je op je 13de de pil al slikt. Waarom zou je dat doen?
Om gewoon met een vriendje in bed te kunnen duiken als dat zich ooit eens voor doet?
En dan nog verbaasd zijn dat er op steeds jongere leeftijd trombose voor komt.

De tienerzwangerschappen zijn trouwens juist toegenomen ook zijn er minder vrouwen de pil gaan slikken. Zeker jonge vrouwen blijkt uit onderzoek.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2009 19:09

Tja, dat is de normale wereld TT. Ik geef daar echt geen seksuele voorlichting met de intentie dat ze het niet moeten doen als ze 13 zijn, maar hoe ze het veilig doen, en wat trouw daarin betekent. Soms lijkt het een andere wereld waarin 'mijn' jongeren leven. Zo anders dan ik opgroeide, maar het is wel normaal nu.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 okt 2009 19:29

Dat probeer ik juist te zeggen: het is niet normaal. Die boodschap zou er van je uit moeten gaan.

Terug naar “Archief”