Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Ik vind het echt nogal naïef om te denken dat seks alleen maar komt door samen op één kamer te slapen.
Veel ouders hebben blijkbaar toch nog wel dat idee ofzo. En inderdaad lijkt het me erg gezond om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien. Anders is dat toch ook een scheef begin? Ik begrijp trouwens ook echt niet dat mensen binnen een maand al met elkaar in bed duiken, dat lijkt me ook scheef. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe lang je al bij elkaar bent. Als je na 1,5 jaar trouwt (zit daar misschien één vakantieperiode tussen) ken je elkaar gewoon nog minder goed dan na een jaar of 5. Niet dat het één beter is dan het ander, maar op lichamelijk vlak scheelt dat denk ik een hoop.
ajl schreef:Jo'tje schreef:Ik vind het echt nogal naïef om te denken dat seks alleen maar komt door samen op één kamer te slapen.
Veel ouders hebben blijkbaar toch nog wel dat idee ofzo. En inderdaad lijkt het me erg gezond om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien. Anders is dat toch ook een scheef begin? Ik begrijp trouwens ook echt niet dat mensen binnen een maand al met elkaar in bed duiken, dat lijkt me ook scheef. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe lang je al bij elkaar bent. Als je na 1,5 jaar trouwt (zit daar misschien één vakantieperiode tussen) ken je elkaar gewoon nog minder goed dan na een jaar of 5. Niet dat het één beter is dan het ander, maar op lichamelijk vlak scheelt dat denk ik een hoop.
Ligt er ook aan hoe oud je bent, als je elkaar ontmoet en wat krijgt. Als je ongeveer 15 bent en je krijgt wat met elkaar en je bent elkaar eerste partner, gaat het vaak wat langzamer dan als je de 20 gepasseerd bent en je hebt meerdere relaties gehad. Dan sla je sneller wat stappen over.
tante-tortel schreef:Ik denk dat je je daarin vergist. En dan juist binnen de grefo en refo scholen.
Want met voorlichting alleen kom je er niet.
Jo'tje schreef:Ik vind het echt nogal naïef om te denken dat seks alleen maar komt door samen op één kamer te slapen.
helemaal mee eens, ook op andere plekken kan de verleiding toeslaan ..
Veel ouders hebben blijkbaar toch nog wel dat idee ofzo. En inderdaad lijkt het me erg gezond om ook lichamelijk naar elkaar toe te groeien. Anders is dat toch ook een scheef begin? Ik begrijp trouwens ook echt niet dat mensen binnen een maand al met elkaar in bed duiken, dat lijkt me ook scheef.
ook geheel met je eens, met eventuele kwalijke gevolgen, en besmettelijke ziektes, (zeker als iemand het vaker doet, en ja er zijn voorbehoedsmiddelen enzo maar toch ... )
Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe lang je al bij elkaar bent. Als je na 1,5 jaar trouwt (zit daar misschien één vakantieperiode tussen) ken je elkaar gewoon nog minder goed dan na een jaar of 5. Niet dat het één beter is dan het ander, maar op lichamelijk vlak scheelt dat denk ik een hoop.
MissF schreef:Meiden met onchristelijke ouders gebruiken bijna standaard de pil. Dus daardoor worden er heel wat tienerzwangerschappen voorkomen. Praktisch alle meiden (of ze nu 13 of 18 zijn) op mijn werk gebruiken em. Dat is heel normaal. Het is eerder abnormaal als je hem niet slikt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten