graag wil ik in kontakt met grote (veel refomat.) familie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: graag wil ik in kontakt met grote (veel refomat.) familie

Berichtdoor marierose » 27 sep 2009 10:16

ik dacht dat het er enkele honderden waren (de nazaten van de ouders van mijn vader) maar het zijn er al meer dan 800 hoorde ik op mijn vaders verjaardag.. En het zijn er al meer want er zijn er meerderen zwanger :D En toevallig hoorde ik dat er meer zijn die wel zin hebben in een familiereünie, dus dat is leuk want dan wordt het veel makkelijker.. Dus wie weet is er in 2010 een familiereünie.Ik heb mijn mail-adres aan een oom doorgegeven voor nichten van mij dus dan kunnen we het samen gaan doen als zij het ook een leuk idee vinden.. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 okt 2009 14:57

je hebt weer een pb. :wink:

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 05 okt 2009 14:15

hoi Evelien,

Ik heb een email naar je gestuurd, als de email niet is aangekomen zal ik je een pb sturen. Bedankt voor je bericht!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2009 14:25

marierose schreef:hoi Evelien,

Ik heb een email naar je gestuurd, als de email niet is aangekomen zal ik je een pb sturen. Bedankt voor je bericht!!

dat is niet handig want dat mailadres bestaat niet meer (moet ik nog steeds veranderen).

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 05 okt 2009 21:57

Evelien schreef:
marierose schreef:hoi Evelien,

dat is niet handig want dat mailadres bestaat niet meer (moet ik nog steeds veranderen).

Hoi Evelien, Ik heb een pb naar je gestuurd! Groetjes!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 19 nov 2009 10:07

Tjonge... dat is wel een hele grote familie zeg! :o Zelf kom k ook uit een redelijk grote familie en er is ook ergens een stamboom van mn vaders kant gemaakt, maar die vertoefd in een andere tak van de familie.... onze familie, vanaf mijn opa en oma (inmiddels overleden) gerekent zal nu uit ongeveer 60 tot 70 mensen bestaan... opa en oma kregen 5 kids die allen getrouwd zijn... alle ooms en tantes hebben kids, dat zet de teller op 22 kleinkinderen, waarvan er ook al 7 getrouwd zijn, waaruit 14 achterkleinkinderen geboren zijn.
Van mijn moeders kant is t ook een aardig grote familie. Mijn opa en oma (inmiddels beiden overleden) kregen 6 kinderen, waarvan één lichamelijk en geestelijk gehandicapt. Zij is op 21 jarige leeftijd overleden, dus die heb ik nooit gekend. De andere kinderen zijn allemaal getrouwd en gaven 30 kleinkinderen. Daarvan zijn er 16 getrouwd, 1 woont samen en 1 is alleenstaande moeder. Het aantal achterkleinkinderen is opgelopen tot 40. Dus in totaal kom je dan op 81, waarvan 1 overleden.
Vergeleken bij marierose zijn dit nog kleine families....
Als ik dan naar mijn vriend kijk, die heeft een oom&tante van zn vaders kant, die 2 kinderen kregen. Opa & oma zijn al overleden. Van zn moeders kant heeft hij 2 tantes, waarvan de echtgenoten al overleden zijn. De ene tante kreeg 2 zoons, waarvan de een alleenstaand is en de ander overleden is, toen hij getrouwd was en 2 kids had. De andere tante ken ik niet, maar zij heeft in elk geval 1 kind die getrouwd is en 3 kids heeft.
Deze familie is dus nog kleiner dan mijn eigen familie.... Dan lees k over 800 mensen van 1 familie.... pff! Marierose, veel succes met de zoektocht verder! Een oproep in GezinsGids, Terdege of kerkbode zal waarschijnlijk meer reacties opleveren.

Groetjes
Szent az Úr

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 20 nov 2009 10:46

meissie88 schreef:Dat zal vast wel mogen toch?

M'n schoonfamilie heeft ook zo'n enorrrme familie! Denk ik na anderhalf jaar verkering iedereen zo ongeveer te kennen, blijkt er nog een hele meuk te zijn die ik nog niet ken :lol:

Tja, roep de achternaam maar en alle deuren gaan open. Zo zeiden ze in het westen wel eens.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 20 nov 2009 10:49

meissie88 schreef:
Dine schreef:
meissie88 schreef:Net als 'van der Spek' (mijn schoonfam. dus) is ook zo'n enorme familie...

haha, zeker!! Waar komt jouw schoonfamilie vandaan? Van een bepaalde tak ben ik ook nog familie namelijk:P

Ehhmmm 't grootste gedeelte woont nu in de provincie Gronignen geloof ik....

Kijk maar eens in het telefoonboek bij Moerkapelle.
Bijna alles heet daar van der Spek
vandaar mijn vorige uitspraak

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 20 nov 2009 10:52

Daphne schreef:@marierose: Bij mij heeft er op de basisschool ook een jongen in de klas gezeten die uit Kampen kwam en Ten Brinke heette. Ze zouden familie kunnen zijn, de namen die jij noemt komen overeen met zijn naam en die van zijn broers. Ik heb echter geen contact meer met hem, dus weet ook niet waar hij nu woont. Zijn oom en hun gezin woonden ook in Veenendaal.

Bij mij in de klas in Amersfoort zat een Marcel ten Brinke en kwam ook uit kampen of ijsselmuiden

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 nov 2009 10:59

pannenkoek schreef:
Daphne schreef:@marierose: Bij mij heeft er op de basisschool ook een jongen in de klas gezeten die uit Kampen kwam en Ten Brinke heette. Ze zouden familie kunnen zijn, de namen die jij noemt komen overeen met zijn naam en die van zijn broers. Ik heb echter geen contact meer met hem, dus weet ook niet waar hij nu woont. Zijn oom en hun gezin woonden ook in Veenendaal.

Bij mij in de klas in Amersfoort zat een Marcel ten Brinke en kwam ook uit kampen of ijsselmuiden

ene marcel ten brinke was mijn handvaardigheids-leraar 8-[

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 20 nov 2009 15:06

meissie88 schreef:
pannenkoek schreef:

ene marcel ten brinke was mijn handvaardigheids-leraar 8-[

hij was in ieder geval heel muzikaal. maar van handv heid weet ik niks.
Hij heeft MDGO AW gedaan, en ik kwam in 1993 van school. Hij zou nu 35 moeten zijn

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 20 nov 2009 16:39

Jaren geleden toen ik op de Lodenstein in Amersfoort op school zat heb ik les gehad van mijn eigen neef die gymleraar was en een amunuensis van scheikunde was ook een neef van me maar met andere achternaam en nog een aangetrouwde neef was ook leraar daar. Maar het organiseren van de reunie laat ik nu maar over aan de zonen van mijn opa en oma want het is voor mij niet te doen en zij kunnen gewoon op een verjaardag even met elkaar overleggen... Maar wel leuk dat er waarschijnlijk nog een Marcel ten Brinke is die ook leraar is.. Want dat wist ik niet. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2009 17:15

Volgens mij is Marcel ten Brinke geen kleinzoon van de ten Brinke die jij bedoelt Marierose. Dat is wel fam.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 20 nov 2009 18:55

Evelien schreef:Volgens mij is Marcel ten Brinke geen kleinzoon van de ten Brinke die jij bedoelt Marierose. Dat is wel fam.

Bedoelen we dezelfde?
Hij is getrouwd met Femmy en er heeft een kind van hun in het ziek huis gelegen ivm leukomie

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2009 19:04

pannenkoek schreef:
Evelien schreef:Volgens mij is Marcel ten Brinke geen kleinzoon van de ten Brinke die jij bedoelt Marierose. Dat is wel fam.

Bedoelen we dezelfde?
Hij is getrouwd met Femmy en er heeft een kind van hun in het ziek huis gelegen ivm leukomie

Ja, we bedoelen dezelfde.

Marcel is een zoon van Cobie en Henk ten Brinke.

Terug naar “Archief”