Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Ze moeten een bepaald aantal uren evangeliseren en de Wachttoren verkopen.
Riska schreef:Er wordt zoveel mogelijk getrouwd binnen de eigen groep. Indien niet, dan moet de partner zich binnen een bepaalde tijd bekeren tot het JG-geloof. Indien niet dan moet de JG-partner scheiden. Doet die dat niet, dan wordt diegene verstoten.
Riska schreef:Het is maar een superkleine kans dat je tot de 144.000 behoort.
Riska schreef:Ik weet waar ik het over heb.
kwebbel schreef:ik heb ze de deur gewezen, kwamen al heel lang. Kwam er achter dat ze geen Kerst vieren.
Toen ik vroeg waarom gaf ze het antwoord: "De herdertjes lagen helemaal niet in het veld als het december was, want dan zou het veel te koud geweest zijn."
Toen (eigenlijk veel eerder) was de maat vol. De groeten met die lui.
TheKeimpe schreef:Ach, er is geen Christen te vinden die zal menen dat de herders in december kou lagen te lijden in het veld. Ook weet iedereen wel waarom we het nu op 25 (en 26) december vieren, dat dat geen exacte datum is.
Maar om daarom geen speciale dag te reserveren om aan Zijn geboorte te denken, dat gaat mij wat ver.
TheKeimpe schreef:Als dat het enige verschil met de JG was, dan waren ze welkom voor een goed, bevindelijk gesprek... Nu stopt het meestal na een paar minuten.
Loëlla schreef:Maar als je dan toch weet wat de achtergrond is van het kerstfeest, waarom vier je het dan? Je kan evengoed Jezus' geboorte op andere momenten gedenken en God er voor danken, en dat kan heel simpel zijn bv 's ochtends als je bidt. Ik denk dat God véél meer ingenomen is met zo'n dank.
Is het niet normaal dat we God aanbidden op de manier die Hij wil? Waarom zouden we met z'n allen op een speciale dag (die niets met Zijn zoon te maken heeft!) en die bol staat van onchristelijke gebruiken lekker gaan feestvieren? Al bij stilgestaan dat God daar helemaal niet blij mee kan zijn?
filia schreef:Natúúrlijk gedenken christenen Jezus' geboorte niet alleen met kerst, wij doen dat (als het goed is) ook het hele jaar door. Maar omdat we ook maar mensen zijn, en niet elke dag evenveel stilstaan bij de geboorte, het lijden, het sterven, de opstanding en de hemelvaart van Jezus, ben ik blij dat er elk jaar vaste dagen zijn waarop we die gebeurtenissen nog eens extra nadrukkelijk herdenken!!
Dat wil niet zeggen dat ik vind dat er die dagen uitbundig gefeest moet worden met overdadige maaltijden (waarna er enkele weken gelijnd moet worden), cadeautjes en wat al niet meer. Er zijn inderdaad heel veel onchristelijke gebruiken die de aandacht van het herdenken afleiden.
filia schreef:Maar de kerstdagen (en andere feestdagen) mogen wat mij betreft wel gedenkwaardige, feestelijke dagen zijn. Dagen waarop je met het hele gezin naar de kerk gaat en daarnaast ook de tijd neemt voor elkaar. Want het werk van Jezus is toch iets om je over te verheugen?!
Is dat zo?Loëlla schreef:Je kan ook een goed, bevindelijk gesprek hebben met mensen wiens mening je niet deelt?
Loëlla schreef:Ik vind het super dat je buiten het kerstfeest nog aan de waarde van Jezus' dood denkt!Zo'n algemene dag is natuurlijk wel makkelijk, maar het feit blijft dat het volgens mij ongepast is voor christenen om onchristelijke gebruiken te onderhouden. God wil dat onze aanbidding rein is, anders is ze waardeloos!
Wat ik er dan toch nog op tegen hebt, afgezien van al het andere: dat Jezus ons niet vraagt zijn geboorte, maar zijn dood te gedenken (1 Kor 11:23-25).filia schreef:Wat is er dan nog op tegen, behalve dat de datum zo'n 16 eeuwen geleden anders gekozen had moeten worden?
Haha!filia schreef:Laten we blij zijn dat er nationale vrije dagen zijn, die we volledig kunnen benutten om aan Jezus' geboorte terug te denken!!
TheKeimpe schreef:Als dat het enige verschil met de JG was, dan waren ze welkom voor een goed, bevindelijk gesprek... Nu stopt het meestal na een paar minuten.
Hoezo? Ik wil wel weerwoord biedenRolf schreef:Vooral toen ik begon over het ontstaan van de JG's was er
bijna geen weerwoord meer.
Oké, geen bevindelijk gesprek dan, op z'n minst een interessant.TheKeimpe schreef:Tja, hoe kun je je samen verwonderen of de menswording van Christus, als je visie daarop mijlenver bij elkaar vandaan ligt?
Als je in de kern van de zaak het niet eens bent, kun je geen bevindelijk gesprek meer voeren.
monocle schreef:Loella,
De JG menen dat alleen de 144000 van het avondmaal mogen deelnemen.
Waar vind ik dat in de schrift?
En vanaf wanneer is dat zo? daar het van oorsprong toch een familie gebeuren was?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten