Antidepressiva

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: antidepressiva

Berichtdoor Daatje123 » 07 sep 2009 15:12

Fijn zeg dat het weer wat beter gaat!

*Annette*
Majoor
Majoor

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 07 sep 2009 16:55

Wat fijn NdW, dat het weer wat beterder gaat :D!
Knap dat je weer bent begonnen met werken!

Ben weer begonnen met een studie, alleen het is wel erg vermoeiend.
Moet echt nog even de balans vinden tussen school, huiswerk, mezelf
en ontspanning. Even kijken hoe het gaat, anders kan ik altijd nog
begeleiding krijgen vanuit school.

Inderdaad is het vele slapen niet echt gezond... maja... ik slaap zoveel
sinds m'n depressie. Maja nu vraag ik me toch wel eens af, wanneer moet
zoiets dan over gaan? Merk het gelijk als ik minder dan de 9-10 uren slaap.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2009 20:59

Heb je niet gewoon veel slaap nodig? Als ik me weken achter elkaar echt goed wil voelen (lichamelijk dan :) ), dan moet ik ook 10 uur slaap per nacht pakken. Zolang dat lukt, gaat het goed, anders heb ik af en toe een dutje 's middags nodig :oops: Maar ik schijn het als baby al gehad te hebben, de een heeft meer nodig dan de ander.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 sep 2009 21:15

hier ook. Ik lig regelmatig s'middags op bed, anders red ik het niet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 sep 2009 11:18

ik lig af en toe even een tukkie te doen als ik vrij ben. Een uurtje en dan ben ik er weer helemaal klaar voor :D ik heb ook altijd voldoende slaap nodig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 27 sep 2009 00:20

Weer even ontopic: ik slik citalopram. Dat is een middel tegen angststoornissen. Ik heb jarenlang ontzettend gepiekerd. Zo erg ,dat ik niet meer van het leven kon genieten en depressies heb gehad.
Sinds die medicijnen gaat het heel goed. Natuurlijk kan ik over dingen inzitten, maar dat heeft iedereen. Nu beheerst het mijn leven niet meer. IK heb er therapie voor gehad. Als ik in wat rustiger vaarwater in mijn leven zit, ga ik het afbouwen. Ik hoorde dat baby's er heel naar van worden als hun moeder dit medicijn slikt. Als mijn vriend en ik getrouwd zijn en een kindje proberen te krijgen, zou ik gestopt willen zijn...
Zijn er mensen hier die ook citalopram slikken?
What goes around, comes around

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 27 sep 2009 20:09

Nou, mormeltje, ik ben nu een jaar gestopt met citalopram, na 8 jaar dat gebruikt te hebben, en het ziet er naar uit dat ik toch weer aan de pillen ga. Ja, shit...
Maar het is weer net als eerst. Wil niks, durf niks, depri dus...
Wellicht gaan we deze keer aan de Effexor.

Stoppen is niet makkelijk overigens.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 27 sep 2009 23:07

Ik weet niet hoe je gestopt bent, maar ik heb altijd vernomen dat je heel rustig aan ermee moet stoppen en niet ineens. Dus mormeltje als je wilt stoppen rustig aan, kan je lichaam eraan wennen. Ik zou het denk ik ook gewoon in overleg met je arts doen.
Leef je droom.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 27 sep 2009 23:16

Loucom schreef:Ik weet niet hoe je gestopt bent, maar ik heb altijd vernomen dat je heel rustig aan ermee moet stoppen en niet ineens. Dus mormeltje als je wilt stoppen rustig aan, kan je lichaam eraan wennen. Ik zou het denk ik ook gewoon in overleg met je arts doen.
Klopt. Je moet het in ca. 3 maanden afbouwen. Maar misschien is een half jaar beter. De ontwenning duurt ook maanden lang.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 28 sep 2009 08:52

Jerommel: Helaas is het bij mij ook zo, ik slikte het ook al 4 jaar toen afgebouwd en gestopt, maar t was met 4 maanden weer goed fout, nu slik ik ze weer sinds 6 maanden, begin nu weer wat op te knappen.

*Annette*
Majoor
Majoor

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 28 sep 2009 16:35

MissF schreef:Heb je niet gewoon veel slaap nodig? Als ik me weken achter elkaar echt goed wil voelen (lichamelijk dan :) ), dan moet ik ook 10 uur slaap per nacht pakken. Zolang dat lukt, gaat het goed, anders heb ik af en toe een dutje 's middags nodig :oops: Maar ik schijn het als baby al gehad te hebben, de een heeft meer nodig dan de ander.

Inderdaad heb ik gewoon veel slaap nodig. Maar zodra ik een nacht geen 9-10 uren sliep was het mis... Dat was ik niet van mezelf gewend, een keer een nachtje wat minder dat gaf niet. Gelukkig gaat het weer wat beterder, ik denk dat zowel m'n psyche als m'n lichaam er weer erg aan moest wennen, dat het niet altijd meer erg lange nachten zijn. Al hou ik er wel rekening mee, als ik 's morgens vroeg uit bed moet, dan spreek ik de avond ervoor niks af en ga ik om 9 uur richting bed.

@ Mormeltje; welke therapie heb je gevolgd? Zit namelijk zo'n beetje in hetzelfde schuitje, veel angst, depressie ed. Gelukkig gaat het alweer wat beterder, en ben ik veel minder depri (af en toe nog een moment, dag(en), maar geen weken meer) er is een moment getwijfeld over medicatie, gelukkig ging het toen eigenlijks best wel goed dat er besloten is het niet te doen, ik wou het zelf toen ook niet meer. En het blijft redelijk goed gaan. Om structuur in m'n leven te krijgen heb ik gekozen om een opleiding te beginnen, zodat ik ook weer een doel heb en daarnaast therapie blijven volgen (en dat duurt voorlopig ook nog wel even, er werd al gesproken over een volgende :roll:) i.p.v. van volledig in therapie gaan. Als is het behoorlijk zwaar de combinatie van aan jezelf werken en voor je toekomst, maar het werkt wel positief en gelukkig staat school er open voor en willen zij mij er ook bij helpen. Ook om te voorkomen dat ik de mist in ga, zag het bergje alweer opstijgen...

Appaloosa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appaloosa » 28 sep 2009 17:59

Sterkte Annette: ik heb ook ruim 9 u slaap nodig. (ik heb de topic niet gevolgd) maar proffesionele hulp inschakelen is helemaal niet verkeerd :)
De Here houdt van jou en mij, vergeet dat nooit.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 28 sep 2009 21:11

petra85 schreef:Jerommel: Helaas is het bij mij ook zo, ik slikte het ook al 4 jaar toen afgebouwd en gestopt, maar t was met 4 maanden weer goed fout, nu slik ik ze weer sinds 6 maanden, begin nu weer wat op te knappen.
Tja, de depressie en de angsten / het wantrouwen heb ik nu ook weer terug... Okee, 'tis wel iets beter omdat ik ben gekapt met grammen skunk per dag te roken (alleen nog tabak nu), maar het staat me ook het geloofsleven in de weg, terwijl ik ergens wel denk dat ik (men) met het geloof en bekering er zonder medicatie doorheen kan komen.
Flinke teleurstelling om weer aan de pillen te gaan...
Even afwachten wat ik met psychische hulp nog kan bewerkstelligen, maar men raadt me aan om weer aan de pillen te gaan.
Bummer...

*Annette*
Majoor
Majoor

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 29 sep 2009 09:02

Thanks Appaloosa! Vorig jaar heb ik die o zo moeilijke stap gezet om hulp, inmiddels volg ik therapie.

En iets van therapie Jerommel? Toen ik met m'n therapie begon dacht ik moet mij dit helpen? Heb ik niet meer nodig? Maar als ik dan hoorde hoe andere binnen kwamen en weer weggingen... sja dan dacht ik vaak eerst zien en dan geloven. Maar het helpt mij wel, al ben ik er nog lang niet, het gaat stapje voor stapje wel beterder. Sterkte!

@ al de anderen, ook sterkte!

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 29 sep 2009 21:12

*Annette*, ik heb therapie gevolgd bij PsyQ. Begon bij Eleos, maar daar had ik door e.e.a. totaal geenvertrouwen in. Ze hebben achteraf ook de verkeerde diagnose gesteld.
Bij psyQ houden ze rekening met mijn chr. achtergrond. IK heb daar cognitieve gedragstherapie gevolgd, om mijn angsten aan te pakken. Ook hebben ze mij geholpen mijn tijd beter in te delen.
Ik ben niet een richting in geduwd, door met mij te praten kwam ik zelf tot bepaalde inzichten. Dat voelde heel prettig, de regie lag bij mij.
Wat cruciaal was bij mij, was een zelfbeeldcursus. Sindsdien zit ik lekker in mijn vel. De zomervakantie heeft daar ook zijn steentje aan bijgedragen ;)
What goes around, comes around

Terug naar “Archief”