Dit is mijn eerste voet op het forum, wat ik meteen aangrijp om ervaringen / meningen te horen over het volgende...
Ik ben een meisje van 26 jaar, heb een relatie maar ben nog niet getrouwd, en ik heb een jaar geleden te horen gekregen dat ik ADHD heb. Ik had er tijdens mijn studiejaren al wel eens aan gedacht. Ik deed pabo, dan leer je e.e.a. over ADHD.
Nu sta ik voor de klas, en liep afgelopen jaren steeds meer tegen mijn chaotisch-zijn aan, en mijn impulsiviteit. (onder andere)
Met die diagnose was ik erg blij, er kon wat aan gedaan worden, en ik kon veel (sociale) problemen uit mijn verleden plaatsen. Ik heb driekwart jaar een cursus gevolgd en therapie gehad bij grote psychologenpraktijk (overigens een niet-christelijke instelling), en heb aansluitend een therapiecursus gehad om mijn zelfbeeld een beetje te pimpen

Nu gaat het goed, de ADHD kan ik met vallen en opstaan een beetje hendelen. Ik slik ritalin, in combinatie met citalopram (antidepressiva voor angststoornissen). Sinds ik ritalin slik, heb ik veel meer fut voor mijn werk, ben ik ook veel opgeruimder en doe ik meer. Dat was mijn probleem: ik was de ganse dag moe en futloos! Misschien omdat mijn hoofd gewoon te vol zat...
Wat ik heel moeilijk vind, is het feit dat ik in het onderwijs werk. IK maak er geen puinhoop van, maar ik vergeet wel veel dingen wat vaak voor irritaties zorgt. ZOveel mogelijk schrijf ik op, maar als ik dat niet doe gaat het vaak mis. Mijn collega's weten niet dat ik ADHD heb, ik zou het niet durven te vertellen. Ik ben bang dat ze mij dan in een hokje plaatsen, en niet meer serieus nemen. Jufs weten meestal goed hoe kinderen zich moeten gedragen, maar zelf... Wordt er gauw veroordeeld en elkaar belerend toegesproken...
Zijn er nog meer refowebbers die ADHD hebben, en wat vinden jullie van mijn verhaal? HEbben jullie nog tips?
Groetjes mormeltje