Scheppingsmodel op eigen merites.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jammie
Mineur
Mineur

Re: Scheppingsmodel op eigen merites.

Berichtdoor Jammie » 26 sep 2009 11:36

Martien, ik wacht even tot Mortlach ook een reactie gestuurd heeft waarop hij ingaat op mijn bericht. Omdat ik me ook pas ongeveer 1,5 jaar verdiep in het scheppingsmodel is het handiger om de reacties in een keer mee te nemen voor verdere studie. Oké?
Gen. 1:1 --> "In den beginne schiep God de hemel en de aarde."

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 26 sep 2009 11:43

Jammie schreef:Mijn conclusie: "Omdat heliumdiffusie geen miljarden jaren kan duren, anders zou er geen helium meer over zijn moet de aarde jonger zijn. Berekeningen tonen aan dat als maximaal 14.000 jaar verstreken zijn er geen helium meer over is, daarom moeten de vervalsnelheden van de overige dateringsmethoden in sommige tijden sneller zijn geweest. Volgens het scheppingsraamwerk zijn er twee activiteiten in de historie die wijzen op een totale verandering van de aarde, schepping en zondvloed. Het zou kunnen zijn dat in deze tijd de vervalsnelheid groter is geweest. Hoe het allemaal precies zit moet ik nog bekijken. Maar misschien is het beter om eerst door te gaan op heliumdiffusie. Ik ben niet bekend met een goede aanval op heliumdiffusie, misschien jullie wel, dan zou het fijn zijn om dit even te noemen. Er meer in verdiepen is beter voor ons allemaal, voor mij omdat mijn argument sterker kan worden. Voor jullie omdat jullie het model kunnnen aanvallen zodat jullie weer sterker worden.

Ik weet (nog) weinig van het onderwerp af, maar heb wel een opmerking over je conclusie. Je trekt het constant zijn van de vervalsnelheid in twijfel op basis van het onderzoek naar heliumdiffusie. Maar dat gaat er wel vanuit dat de snelheid van de heliumlekkage constant is(bij constante temperatuur). Waarom vind je die constante betrouwbaarder dan de andere?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 26 sep 2009 11:50

@jammie:
Natuurlijk.
Ik zie dat je serieus inhoudelijk wil discussieeren, dat zie ik elders wel es anders. Da's winst.

Have fun.

Jammie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jammie » 26 sep 2009 15:45

@ Martien,

Ik hoop dat Morlach dan wel een reactie zet, nu heb ik er van jou een en scheermes een. Maar zou Mortlach nog wel mee doen aan de discussie, hij liet het bij de andere topic weten dat hij niet meer met me wilde discussiëren

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 26 sep 2009 16:56

Beste jammie,

Ik kan me dat eerlijk gezegd wel een beetje voorstellen. Er zijn wat posters hier op deze draad(jes) die notoir beledigend en schofferend zijn. Met name onze Hendrik kan er wat van. Maar ook jerommel schiet/schoot af en toe uit zn slof. Ik vraag me dan wel es af hoe dat nou zit, immers het christelijk geloof heeft toch een wat andere bedoeling, dacht ik. Nou ja.

Ook ik ben natuurlijk niet altijd even vriendelijk, maar ach, als ik me snij komt er ook gewoon rood bloed uit.

So keep it light.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 26 sep 2009 17:03

Ik heb t een en ander opgezocht over Heliumk diffusie. Het gaat om het volgende radio actieve processen:

238U => 206Pb + 8 4He with T1/2 = 4.51 x 10 9 years
235U => 207Pb + 7 4He with T1/2 = 7.1 x 10 8 years
232Th => 208Pb + 6 4He (a branching ratio) with T1/2 = 1.41 x 10 10 years

Het aardige is dat bij deze processen ook lood gevormd wordt. Daardoor kan je ook de datering baseren op de verhouding uranium/lood.

Als ik het goed heb begrepen ontkent Humphry ook niet dat de datering op basis van de uranium/lood datering gewoon klopt met de andere dateringsmethodes.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 26 sep 2009 17:05

Maar ik ben ZWAAR off topic.
Terug naar het creationistische model zelfe.

Komt u maar.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 26 sep 2009 17:38

Maar ook jerommel schiet/schoot af en toe uit zn slof.
Nou, ik kan gewoon niet goed tegen ad hominems. Dan reageer ik weleens aangeschoten. Ik kijk het voorlopig weer even aan hierzo.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 26 sep 2009 18:05

Kom kom,
Als ik zie wat er door onze Hendrik hier af en toe geprocuceerd wordt, dan moet je op dit deel van het forum toch wel tegen een stootje kunnen.

En als ik me goed herinner plaatste je een nogal stevig "onder de gordel" naar Hettys. En toen voelde Mortlach zich weer buitengesloten....

:)

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 26 sep 2009 18:11

martien schreef:Kom kom,
Als ik zie wat er door onze Hendrik hier af en toe geprocuceerd wordt, dan moet je op dit deel van het forum toch wel tegen een stootje kunnen.

En als ik me goed herinner plaatste je een nogal stevig "onder de gordel" naar Hettys. En toen voelde Mortlach zich weer buitengesloten....

:)

Offtopic, maarja...
Yep, ik laat me weleens meeslepen.
Vandaar tijdje afwezig hier.
Kreeg PBtje van Jammie, vandaar weer even komen kijken.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 26 sep 2009 18:23

Had ie wat support nodig?
:mrgreen:
Grapje, hoor. Moet kunnen tussen forummers.

Jullie hebben wel dezelfde stijl van posten. Broers? Zelfde IP adres? Zelfde genetische informatie?

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 26 sep 2009 19:42

:mrgreen: Ja, beetje crea-support is wel handig. Maar ik ben een lor van een debateur, zeker op fora. Gewoon feiten en terminologie tekort. Oh well...

Geen familie. Wellicht "broeders" dan.

Nee, 'tuurlijk grapje is leuk. Maar laten we er van uit gaan dat we allemaal niet stom zijn.
Zeker, het lijkt er op dat 1 van de 2 'partijen' er naast zit, maar wellicht heeft 'partij' 3 gelijk.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 sep 2009 20:21

We zijn een beetje afgedwaald omdat we ineens allemaal over helium begonnen te babbelen. IK was bijna vergeten dat er nog een vraag van mij open stond (daarvoor geef ik de 80urige werkweek deze week maar de schuld).

Ok, het RATE-project dus. Ze geven zelf toe dat alle aanwijzingen duiden op méér dan 500 miljoen jaar radioactief verval. Om die 500 miljoen jaar samen te persen in 6000 jaar moet dat verval dus ongelofelijk zijn versneld. Dit krijgen ze - theoretisch - voor elkaar door de sterke kernkracht, één van de 4 fundamentele constanten van het universum heel specifiek te "tweaken" voor bepaalde perioden: tijdens de scheppingsweek, en tijdens de vloed sterk verhoogd, met daartussenin periodes waarin de waarde gelijk is aan de huidige. Ik ben erg benieuwd naar de beredenering daarachter. Hoe verandert de sterke kernkracht, niet één, maar meerdere keren, en wat zijn de gevolgen van die veranderingen. Dat is mijn eerste vraag.

Heren en dame(s), we kunnen weer verder...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jammie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jammie » 26 sep 2009 22:54

Mortlach schreef:We zijn een beetje afgedwaald omdat we ineens allemaal over helium begonnen te babbelen.

Helium diffusie is een wezelijk onderdeel van het RATE-project. Dus zijn we niet afgedwaald. Ik was eerst het idee achter jou vraag aan het behandelen.

Onderwerpen van het RATE-project:
1. Helium Diffusion
2. Radiohalos
3. Fission Tracks
4. Isochron Discordance
5. Theoretical Mechanisms of Accelerated Nuclear Decay
6. Radioactive carbon in coal and diamonds
7. Genre Classification in Biblical Hebrew

Daarom waren we niet off-topic bezig, maar geheel on-topic. Ik kom op je vraag terug Mortlach! Ik hoop dat ik volgende week nog een gaatje heb, erg drukke week. Anders moet je even geduld hebben.

Jammie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jammie » 26 sep 2009 23:05

martien schreef:Had ie wat support nodig? :mrgreen:

Uiteraard :D :D :D Ik alleen tegen 4 atheïsten wordt me te gortig [-X haha

martien schreef:Jullie hebben wel dezelfde stijl van posten. Broers? Zelfde IP adres? Zelfde genetische informatie?

Ik geloof dat mijn vader zichzelf gedragen heeft, dus we zijn geen broers. :lol:

Terug naar “Archief”