Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 15:53

LauraC schreef:Onze brokkenpiloot heeft nog nooit een snoepje gekregen als hij zich (weer eens) pijn heeft gedaan. Een dikke knuffel is hier voldoende en dat hoop ik zo te houden ;). (Wij hebben niet eens snoepjes in huis :oops: slechte ontaarde moeder)

daarin ben je echt niet de enige. Mijn oppas kind krijgt ook (nog) geen snoep. Die vindt rozijntjes en soepstengels al helemaal een feest. Ze geeft zich nu zelf een kusje als ze zich bezeerd heeft. Geweldig om te zien (en lenig dat ze is). :lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2009 17:53

Waarom willen mensen altijd maar afslanken? Laten mensen zich gek maken door de commercie? De ideale vrouw? (die wel bestaat, maar die ik alleen als verloofde heb)

Waarom besteden mensen in vredesnaam zoveel aandacht aan hun figuur?

Ik begrijp dat steeds minder.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 18:17

uhm... Als je overgewicht heb (zoals ik heb) dan heeft dat niet te maken met het commercielen. Maar puur gezondheidsredenen. Snap je?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2009 18:29

Ik vind je er anders gewoon gezond uitzien.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 22 sep 2009 18:43

Funlover schreef:Juist, jong geleerd is oud gedaan.
Daar komen volgens mij emotie eters van...

Probeer het kind gewoon af leiden met iets anders.

En het overgewicht komt wel degelijk van het eten, zie het in m'n klas echt zo duidelijk!
De 'dikkere' kinderen krijgen ook veel meer eten mee, en wat voor eten?!

Als je er op gaat letten is dat inderdaad zo. Bij mij in de klas zitten ook een paar kinderen die dik zijn. Dit zijn wel de kinderen die chocolaatjes meekrijgen voor in de pauze. Andere kinderen hebben een rijstewafel of een appeltje. En de dikke kinderen gaan ook vaak naar de mac donalds. (Een kind vertelde mij wel 2 of 3 keer per week naar de mac te gaan, dus ik vroeg of hij dan veel speeltjes had van het happy meal. Nee zei hij, want hij neemt big mac menu. Jongetje is 8 jaar. )
Dus, dat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 sep 2009 18:49

Evelien schreef:uhm... Als je overgewicht heb (zoals ik heb) dan heeft dat niet te maken met het commercielen. Maar puur gezondheidsredenen. Snap je?

precies.. is bij mij ook zo..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 sep 2009 19:53

Evelien schreef:
LauraC schreef:Onze brokkenpiloot heeft nog nooit een snoepje gekregen als hij zich (weer eens) pijn heeft gedaan. Een dikke knuffel is hier voldoende en dat hoop ik zo te houden ;). (Wij hebben niet eens snoepjes in huis :oops: slechte ontaarde moeder)

daarin ben je echt niet de enige. Mijn oppas kind krijgt ook (nog) geen snoep. Die vindt rozijntjes en soepstengels al helemaal een feest. Ze geeft zich nu zelf een kusje als ze zich bezeerd heeft. Geweldig om te zien (en lenig dat ze is). :lol:

Ik kreeg pas gekke gezichten toen ik zei dat Michael alleen water of melk krijgt. Vindt het gewoon niet nodig een kind van 20 mnd Haribo en siroop te geven. Als ze het niet kennen talen ze er niet naar. Maar iedere ouder is daar weer anders in. Had pas frambozen- en witte chocolademuffins gebakken en hij vond de verse frambozen die overgebleven waren veeel lekkerder ;)
Ik denk trouwens wel dat een hoop is van: goed voorbeeld doet goed volgen. Wij gaan op woensdag naar een peutergym clubje en sommige moeders laten hun kroost rondrennen terwijl zij Mars en ('dikke' i.e. niet 'light') cola zitten te nuttigen. En dan krijgt zo'n kind in de pauze een fles met prik en een zak chips. Dan leer je het ook wel een beetje aan of niet? Sorry als ik mensen kwets, maar als het om voedsel gaat kan ik heel 'apart' zijn ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 21:15

Zo gaat dat bij mijn oppaskindje ook. Zij is bijna 2 jaar en drinkt: diksap of melk en krijgt fruit/rozijnen/kinderkoekjes. En wel gewoon brood met kaas/vleeswaren. En als ik bijv. een ontbijtkoek eet krijgt ze soms een klein stukje of ze krijgt een soepstengel.

Ik vindt cola voor kinderen echt niet kunnen. Harstikke slecht voor het gebit en voor het lichaam. Vooral op zo'n jonge leeftijd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2009 22:21

Dat klinkt als een verstandige opvoeding.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 23 sep 2009 09:41

stond vanmorgen weer op de weegschaal, het viel me nog mee maar ik moet er wel weer ff flink tegenaan.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 sep 2009 13:31

Optimatus schreef:Waarom willen mensen altijd maar afslanken? Laten mensen zich gek maken door de commercie? De ideale vrouw? (die wel bestaat, maar die ik alleen als verloofde heb)

Waarom besteden mensen in vredesnaam zoveel aandacht aan hun figuur?

Ik begrijp dat steeds minder.

Waarom? Het schiet idd ook wel eens door.
Maar ik was er ook van overtuigd dat ik te dik was en daardoor m'n lichaam in gevaar bracht. En dat is ook niet op een verantwoorde manier omgaan met je lichaam.
Wel stoppen met roken als je verslaafd bent aan het roken?
Waarom niet stoppen met snoepen als je verslaafd bent aan snoepen/ongezond leven.

We hebben ook van God de opdracht gekregen om zuinig te zijn op ons lichaam. Als het in gevaar is doordat je te zwaar bent is dat volgens mij jou verantwoording.

Wel moet iedereen dat voor zichzelf ervaren natuurlijk.

En het is idd goed voorbeeld doet goed volgen. Ook al zijn er natuurlijk uitzonderen.
Mijn moeder heeft m'n zus ook nooit snoep etc gegeven, maar ja op een gegeven moment komen kinderen er toch mee in aanraking. Dan doe je er niet veel meer aan.
Maar je kan zelf echt wel goed zorgen dat je kinderen een gezonde etensstijl ontwikkelen.
Kinderen hebben niet 2 koeken nodig en 2 snoepjes en een pakje drinken 's morgens in de pauze, en dan ook nog eens 3 boterhammen, ontbijtkoek en omdat ze zo goed gegeten hebben ook nog een zakje snoepjes.

Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen die al jong heel veel krijgen, daar aan wennen en ook steeds meer moeten hebben om verzadigd te worden.
De wat zwaardere kinderen bij mij in de klas zijn wel de kinderen die chips mee krijgen, veel koekjes, nog wat extra's bij het brood eten. En niet 10 chocolade pepernoten maar gelijk 50. Ouders moeten hetzelf weten, maar een kind kan er op bepaalde leeftijden nog niet veel aan doen en is afhankelijk van ouders.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 23 sep 2009 16:39

[.
Laatst gewijzigd door maryem op 20 okt 2009 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 sep 2009 07:08

Evelien schreef:Zo gaat dat bij mijn oppaskindje ook. Zij is bijna 2 jaar en drinkt: diksap of melk en krijgt fruit/rozijnen/kinderkoekjes. En wel gewoon brood met kaas/vleeswaren. En als ik bijv. een ontbijtkoek eet krijgt ze soms een klein stukje of ze krijgt een soepstengel.

Ik vindt cola voor kinderen echt niet kunnen. Harstikke slecht voor het gebit en voor het lichaam. Vooral op zo'n jonge leeftijd.

Ik ben het met je eens dat cola voor kleine kinderen niet perse hoeft, maar toch denk ik dat je ook een kind moet 'leren' snoepen.. Anders is de kans aanwezig dat je een kind krijgt dat als het ouder/groter is, geen enkele rem meer heeft. Heb dat namelijk in mijn omgeving meerdere malen gezien. En meer dan 300/500 cc melkproducten geven op een dag is ook niet goed voor het kind, dan schijnt het weer te veel dierlijke eiwitten binnen te krijgen ( aldus de cb arts).

Hugo drinkt bij de broodmaaltijden melk/karnemelk en tussendoor krijgt hij roosvice. Hij is echt dol op ontbijtkoek en wij zijn er achter gekomen dat hij s'morgens zijn boterham het beste eet als er een plakje ontbijtkoek opzit. s'Middags krijgt hij er vaak wat hartigs op.
Snoepen doet hij weinig/niet...alleen rozijntjes en fruit tussendoor en soms een biscuitje. In het weekend mag hij rustig wat cake met ons meeeten of iets dergelijks. Afgelopen weekend hadden wij warme stroopwafels gehaald op de markt en aten die op. Hij natuurlijk ook een hapje. Hij kwam zowat uit de buggy opgestegen zo lekker vond hij dat. Vorige week heeft hij voor het eerst patat met knakworstjes gehad, was ook een groot succes :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2009 08:13

een kind van 1,5 geef je geen cola en een zakje chips. En een snoep kan ook best wel. En een stukje van een koek/cake ook wel. Maar het moet niet elke dag zo'n feest worden.

Mijn man en ik doen kinderclub en als ik zie hoe sommige kinderen binnen komen (met een zak chips, niet ontbeten etc.).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 sep 2009 08:17

Hier krijgen ze op zondagmiddag een bakje chips. Verder drinken ze 2 bekers ranja per dag. Bij het eten melk en verder water! Snoep krijgen ze eigenlijk nooit. Alleen als we een dagje uit gaan, dan nemen we wel eens wat mee!

Terug naar “Archief”