Optimatus schreef:Waarom willen mensen altijd maar afslanken? Laten mensen zich gek maken door de commercie? De ideale vrouw? (die wel bestaat, maar die ik alleen als verloofde heb)
Waarom besteden mensen in vredesnaam zoveel aandacht aan hun figuur?
Ik begrijp dat steeds minder.
Waarom? Het schiet idd ook wel eens door.
Maar ik was er ook van overtuigd dat ik te dik was en daardoor m'n lichaam in gevaar bracht. En dat is ook niet op een verantwoorde manier omgaan met je lichaam.
Wel stoppen met roken als je verslaafd bent aan het roken?
Waarom niet stoppen met snoepen als je verslaafd bent aan snoepen/ongezond leven.
We hebben ook van God de opdracht gekregen om zuinig te zijn op ons lichaam. Als het in gevaar is doordat je te zwaar bent is dat volgens mij jou verantwoording.
Wel moet iedereen dat voor zichzelf ervaren natuurlijk.
En het is idd goed voorbeeld doet goed volgen. Ook al zijn er natuurlijk uitzonderen.
Mijn moeder heeft m'n zus ook nooit snoep etc gegeven, maar ja op een gegeven moment komen kinderen er toch mee in aanraking. Dan doe je er niet veel meer aan.
Maar je kan zelf echt wel goed zorgen dat je kinderen een gezonde etensstijl ontwikkelen.
Kinderen hebben niet 2 koeken nodig en 2 snoepjes en een pakje drinken 's morgens in de pauze, en dan ook nog eens 3 boterhammen, ontbijtkoek en omdat ze zo goed gegeten hebben ook nog een zakje snoepjes.
Het schijnt ook zo te zijn dat kinderen die al jong heel veel krijgen, daar aan wennen en ook steeds meer moeten hebben om verzadigd te worden.
De wat zwaardere kinderen bij mij in de klas zijn wel de kinderen die chips mee krijgen, veel koekjes, nog wat extra's bij het brood eten. En niet 10 chocolade pepernoten maar gelijk 50. Ouders moeten hetzelf weten, maar een kind kan er op bepaalde leeftijden nog niet veel aan doen en is afhankelijk van ouders.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!