Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Haai » 21 sep 2009 20:28

Leuke foto's (grappige puntoortjes heeft Jurian :wink: )

Ik heb een gewone fiets, met voorzitje en dat bevalt prima. Wel heeft manlief er een andere standaard op gezet, zo'n dubbele zeg maar. Daardoor staat ie een stuk steviger.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 sep 2009 21:33

Een moederfiets is niet echt nodig, vind ik. Met een gewone fiets heb ik met kind voorop, kind achterop en kind in de buik gefietst. Gaat best. Een moederfiets zal ws mindersnel omvallen.
Maar ik vind het stuur van een moederfiets zo verschrikkelijk breed, past maar met moeite door de deur van onze schuur.

Petra, hoe is het nu met je mannetje?
En haai hoe is het met je meisje?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 sep 2009 21:44

Met Sylke gaat het langzaam weer een beetje beter. De benauwdheid is nog niet over maar al wel minder.Ze moet nu alleen nog even goed gaan groeien, dat wilde afgelopen dagen nog niet zo, maar sinds vanmorgen zit er gelukkig weer een stijgende lijn in. We hopen dus dat dat doorzet!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 sep 2009 05:46

Vorig jaar heb ik een moederfiets gekocht na 10 jaar op een gewone fiets met 1 of 2 kinderen te hebben gefietst. Wat een verademing om nu daarop te rijden. Af en toe vind ik het wel een beetje een slagschip maar die van mij zijn 3 en 4 en moeten op een fiets vervoerd worden. 3 jaar is vrij 'groot' voor voorop. Gelukkig is mijn dochter slank maar die benen worden wel lang en kunnen niet meer op die stepjes. Tijdje geleden fietste ik met mijn zoon van 9 achterop tegen een helling op en dat lukte. Met m'n oude fiets was dat echt niet gegaan.

Je kunt ook alleen een stuur kopen: www.moederstuur.nl Ben je een stuk goedkoper uit.
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 sep 2009 07:40

leuke foto's weer !!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 sep 2009 07:48

hier geen moederfiets, maar een fiets van het merk altra. Dit merk eheft een fiets met extra ruimte tussen zadel en stuur, eigenlijk als bedoeling voor oudere mensen, maar omdat de fiets zo sportief uitvalt, wordt deze veel geadviseerd voor moeders die geen moederfiets willen.

OVerigens zat julia hier met zeven maand voorop. Ze moeten goed kunnen zitten, dus als je ze neerzet om te zitten, een duwtje geven naar links en naar rechts. Blijven ze dan gewoon weer naar het midden gaan zitten, dan zitten ze stabiel!
Overigens was het geen succes met die bobikefietsstoeltjes, aangezien ze tenger is, kan ze er zo onderuit glijden. Helaas vind bobike dit geen probleem :shock: neeh.. je kind zal er maar af zeilen... en onder de auto terecht komen!
Ik durf haar dus ook niet achterop te doen, ze wordt zo lang voro voorop.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 sep 2009 08:03

Leuke foto's weer! :)

Hier geen moederfiets, maar wel een dubbele standaard onder mijn fiets gezet. En dat gaat prima hier.
Maar met een dikke zwangere buik, zou het niet meer passen. Maar goed, dan kan Ilona ook achterop.

Mooi dat het iets beter met Sylke gaat.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 22 sep 2009 08:46

Bedankt iedereen voor de tips en adviezen. Ik pas nu nog wel op een gewone fiets met fietstoeltje, maar ja, de wonderen zijn de wereld niet uit, dus ik zou best nog een keer zwanger kunnen worden. Maar daar ga ik nu geen nieuwe fiets voor kopen, natuurlijk.
Ik heb op zich een goede fiets, dus zo'n moederstuur is ook een idee. Maar als de zilvervloot hier langs komt, ga ik misschien toch wel voor een (nieuwe) moederfiets.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 08:48

Mijn zus had een hele fijne fiets (niet een gewone en ook geen moederfiets). Deze is helaas gestolen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 sep 2009 09:03

Leuke foto's missF! Jurian is sneller dan Hugo, die staat namelijk nog niet, al doet hij wel verwoede pogingen.

Met Hugo gaat het goed, alle wonden zijn dicht. Dat worden dus waarschijnlijk geen littekens. Hij is nog wel bang als je zijn arm in wil smeren, maar het meest hysterisch is hij als hij in bad/onder de douche moet. Daar is hij namelijk ook gekoeld vlak nadat hij de thee over zich heen had gekregen. De eerste keer in bad klom hij gewoon tegen de muren op zo bang was hij en hij bleef maar naar zijn arm wijzen. Daarna heeft hij een kwartier tegen mij aan zitten snikken. Nu zijn we een week verder en ik heb al van alles geprobeerd, samen in bad/douche, allemaal speelgoed in bad, zingend samen in bad gaan. Niets helpt. Hij vindt het leuk totdat hij neergezet wordt. :(

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 sep 2009 10:36

Hoera !!
Onze kleine man is weer thuis!
Na 2 weken ziekenhuis ligt hij nu weer in z'n wieg.
Alle onderzoeken waren/zijn goed.
Alleen het onderzoek op stofwisselingsziekte moet nog komen, dat wordt volgende week.
Zaterdag heeft hij zelf de sonde dr uitgetrokken, hij drinkt z'n flesjes redelijk goed nu.
Iedereen bedankt voor het meeleven!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 sep 2009 10:39

Fijn petra...gelukkig weer lekker thuis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 11:07

petra85 schreef:Hoera !!
Onze kleine man is weer thuis!
Na 2 weken ziekenhuis ligt hij nu weer in z'n wieg.
Alle onderzoeken waren/zijn goed.
Alleen het onderzoek op stofwisselingsziekte moet nog komen, dat wordt volgende week.
Zaterdag heeft hij zelf de sonde dr uitgetrokken, hij drinkt z'n flesjes redelijk goed nu.
Iedereen bedankt voor het meeleven!

Wow wat fijn Petra... wat heerlijk je mannetje lekker thuis. En krijg je nu ook hulp bij het voeden? Of drinkt hij zo goed dat het niet nodig is?

Echt fijn voor jullie.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2009 11:08

ajl schreef:Leuke foto's missF! Jurian is sneller dan Hugo, die staat namelijk nog niet, al doet hij wel verwoede pogingen.

Met Hugo gaat het goed, alle wonden zijn dicht. Dat worden dus waarschijnlijk geen littekens. Hij is nog wel bang als je zijn arm in wil smeren, maar het meest hysterisch is hij als hij in bad/onder de douche moet. Daar is hij namelijk ook gekoeld vlak nadat hij de thee over zich heen had gekregen. De eerste keer in bad klom hij gewoon tegen de muren op zo bang was hij en hij bleef maar naar zijn arm wijzen. Daarna heeft hij een kwartier tegen mij aan zitten snikken. Nu zijn we een week verder en ik heb al van alles geprobeerd, samen in bad/douche, allemaal speelgoed in bad, zingend samen in bad gaan. Niets helpt. Hij vindt het leuk totdat hij neergezet wordt. :(

Misschien een domme opmerking van mij.. Maar misschien kun je er hulp bij krijgen? Er zullen toch wel soort middelen zijn om hem daar mee te helpen?

*sterkte*

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 sep 2009 12:09

Volgende week moeten wij ook naar de nazorg voor brandwonden toe, dus ik hoop dat wij daar wat tips krijgen. Verder is hulp natuurlijk best lastig bij een ventje van 14 maanden. Hij begrijpt nog veel niet. Wat wij nu proberen is om het badritueel positief te benaderen en hopelijk heeft dat effect op den duur.

Terug naar “Archief”