Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 10:07

filia schreef:Misschien troost het je dat vrouwen daar ook wel eens tegenaan lopen? En het ergste is nog wel als de jongen van je dromen je in vertrouwen neemt om te zeggen dat hij verliefd is op een meisje bij je uit de kerk oid... (je bent zo'n fijne vriendin, met jou kan ik alles bespreken...) ](*,)

Dat is erg pijnlijk zeg, maar dromen zijn bedrog en je prins op het witte paard zou zo niet doen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2009 10:27

mohamed schreef:
filia schreef:Misschien troost het je dat vrouwen daar ook wel eens tegenaan lopen? En het ergste is nog wel als de jongen van je dromen je in vertrouwen neemt om te zeggen dat hij verliefd is op een meisje bij je uit de kerk oid... (je bent zo'n fijne vriendin, met jou kan ik alles bespreken...) ](*,)

Dat is erg pijnlijk zeg, maar dromen zijn bedrog en je prins op het witte paard zou zo niet doen!

De droom van die prins op dat witte paard is ook bedrog.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 10:30

Mortlach schreef:
mohamed schreef:

De droom van die prins op dat witte paard is ook bedrog.

Misschien ben ik koppig en ouderwets, maar ik geloof nog steeds in ware liefde.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 12:33

Weet iemand nog een wit paard wat ik voor een prikkie op de kop kan tikken? :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 12:39

Mortlach schreef:Ik begrijp je wel. Ik geloof ook al lang niet meer in liefde op het eerste gezicht (lust op het eerste gezicht daarentegen...) maar goed. Je moet een vrouw dus veroveren, maar pas als je d'r goed hebt leren kennen. Dat komt op mij een klein beetje tegenstrijdig over, maar misschien is dat het probleem net.

Er zit geen logica in volgens mij, dat is het hem net met vrouwen.
Kijk, ik heb het niet over "de perfecte vrouw"; die bestaat niet, netzogoed als de perfecte man niet bestaat. Maar je kunt wél vrij snel zeggen: poe, dat is nou een leuke meid; ziet er leuk uit plus een aantal eigenschappen waar je op valt (in mijn geval intelligentie en soort humor). Dan wil je haar dus beter leren kennen, en dat zij jou beter leert kennen. Daarvoor moet je toch zo nu en dan wat doen in elkaars gezelschap.

Ik denk dat de meeste liefdes zich laten uitblussen als er essentiële meningsverschillen zijn. Helaas denken sommige vrouwen heel erg conceptueel en in termen als goed en fout en vinden ze luxe soms minsten zo belangrijk als een schouder om op te huilen.
Maar voor je het weet ben je ineens "vrienden", en dat is een doodlopende weg. Is hardstikke fijn als je niets meer hoopt, maar je wilt echt niet horen: "je bent leuk lief en aardig, als vriend." Dat komt al bijna neer op "je bent als een broer voor me."... aargh!

Ja dat is inderdaad niet wat je wilt en volgens mij zit het voor een groot deel ook in het willen. Hoe diep ben je bereid te gaan, welke concessies wil je doen, want de verliefdheid gaat altijd over en dan komt het moment van de waarheid.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2009 13:28

mohamed schreef:Er zit geen logica in volgens mij, dat is het hem net met vrouwen.

zucht, ik weet het. Mijn ex, Laura, had zo haar eigen vorm van logica, die door mij dan ook standaard als Laugica werd aangeduid.

Ja dat is inderdaad niet wat je wilt en volgens mij zit het voor een groot deel ook in het willen. Hoe diep ben je bereid te gaan, welke concessies wil je doen, want de verliefdheid gaat altijd over en dan komt het moment van de waarheid.

Ja, natuurlijk gaat verliefdheid over, maar als het goed is, is het voor die tijd al vervangen door liefde.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 20 sep 2009 17:46

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 19:36

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Er zit geen logica in volgens mij, dat is het hem net met vrouwen.

zucht, ik weet het. Mijn ex, Laura, had zo haar eigen vorm van logica, die door mij dan ook standaard als Laugica werd aangeduid.

](*,)
Het einde van een relatie is net een luchtkasteel wat weggeblazen wordt met een stinkende adem.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2009 19:37

mohamed schreef:Weet iemand nog een wit paard wat ik voor een prikkie op de kop kan tikken? :mrgreen:

Ik heb wel een kreupele ezel en een pot witte latex voor je ;-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 19:38

Chienn schreef:Ten eerste ik heb niet het hele topic doorgelezen. En zal proberen op dit forum actiever te worden lees al heel wat dagen mee...

Waarom ik geen relatie heb en voorlopig waarschijnlijk ook niet wil en durf:

Mijn relatie van 1,5 jaar is een halfjaar geleden uit gegaan. Mijn ouders prijsden hem eerst de hemel in en toen ineens werd hij de grond in getrapt. Op niet gegronde redenen. Hierdoor ben ik bang om weer een nieuwe relatie aan te gaan, bang dat het weer zo gaat. Er geen vertrouwen meer in te hebben. Tevens ook omdat daar door mijn vorige relatie kapot gegaan is, en ik nog steeds van hem houdt.
Ik denk dat het voor mij pas weer aan het licht kom als ik uit huis ben...

Ik weet het is een halfjaar geleden dus nog vrij kort. Maar zo zie ik het wel.

Als je nog van hem houdt kan ik me voorstellen dat je dat zo ervaart. Lijkt me een hele moeilijke situatie, sterkte.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 19:38

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Weet iemand nog een wit paard wat ik voor een prikkie op de kop kan tikken? :mrgreen:

Ik heb wel een kreupele ezel en een pot witte latex voor je ;-)

Koppigheid kan ik wel mee omgaan! :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 sep 2009 19:48

Mortlach schreef:Ja, natuurlijk gaat verliefdheid over, maar als het goed is, is het voor die tijd al vervangen door liefde.

Inderdaad, als het goed is en blijkbaar was het niet goed. Eigenlijk ligt het zo simpel, het grote punt is om het nu nog even te accepteren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2009 20:05

Chienn schreef:Ten eerste ik heb niet het hele topic doorgelezen. En zal proberen op dit forum actiever te worden lees al heel wat dagen mee...

Prima hoor. Je kunt hier alles kwijt; gewoon even mopperen of juist steun proberen te geven.

Mijn relatie van 1,5 jaar is een halfjaar geleden uit gegaan. Mijn ouders prijsden hem eerst de hemel in en toen ineens werd hij de grond in getrapt. Op niet gegronde redenen.

Zelfs al hadden ze gegronde reden; het is hun plaats niet om kritiek op jouw (ex-)partner te leveren. Is eigenlijk behoorlijk gevoelloos. Maar goed, het is ook lastig om daarover met hen de confrontatie aan te gaan.

Hierdoor ben ik bang om weer een nieuwe relatie aan te gaan, bang dat het weer zo gaat. Er geen vertrouwen meer in te hebben. Tevens ook omdat daar door mijn vorige relatie kapot gegaan is, en ik nog steeds van hem houdt.

Weer zo gaat? Hoe bedoel je? De kritiek van je ouders? Het is zo verschrikkelijk lastig je daarvan te bevrijden. Want allemaal willen we niets liever dan de goedkeuring van onze ouders. Dat zit er heel diep ingebakken. De dag dat je ontdekt dat je hun goedkeuring niet nodig hebt is een enorme bevrijding. Ik kan het weten, ik heb die dag al een paar keer meegemaakt (en net zo vaak teruggevallen in oud gedrag).

Ik denk dat het voor mij pas weer aan het licht kom als ik uit huis ben...

Afstand helpt al een hele hoop. Een hoop familie-problemen kunnen geografisch worden opgelost.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2009 20:08

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Ja, natuurlijk gaat verliefdheid over, maar als het goed is, is het voor die tijd al vervangen door liefde.

Inderdaad, als het goed is en blijkbaar was het niet goed. Eigenlijk ligt het zo simpel, het grote punt is om het nu nog even te accepteren.

Nou ja, relaties zijn gewoon hele lastige dingen, en moeilijk samen te vatten tot simpele soundbites. Zelfs liefde kan overgaan, of nog erger, dat het gewoon niet genoeg is.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 20 sep 2009 20:33

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”