Mortlach schreef:Ik begrijp je wel. Ik geloof ook al lang niet meer in liefde op het eerste gezicht (lust op het eerste gezicht daarentegen...) maar goed. Je moet een vrouw dus veroveren, maar pas als je d'r goed hebt leren kennen. Dat komt op mij een klein beetje tegenstrijdig over, maar misschien is dat het probleem net.
Er zit geen logica in volgens mij, dat is het hem net met vrouwen.
Kijk, ik heb het niet over "de perfecte vrouw"; die bestaat niet, netzogoed als de perfecte man niet bestaat. Maar je kunt wél vrij snel zeggen: poe, dat is nou een leuke meid; ziet er leuk uit plus een aantal eigenschappen waar je op valt (in mijn geval intelligentie en soort humor). Dan wil je haar dus beter leren kennen, en dat zij jou beter leert kennen. Daarvoor moet je toch zo nu en dan wat doen in elkaars gezelschap.
Ik denk dat de meeste liefdes zich laten uitblussen als er essentiële meningsverschillen zijn. Helaas denken sommige vrouwen heel erg conceptueel en in termen als goed en fout en vinden ze luxe soms minsten zo belangrijk als een schouder om op te huilen.
Maar voor je het weet ben je ineens "vrienden", en dat is een doodlopende weg. Is hardstikke fijn als je niets meer hoopt, maar je wilt echt niet horen: "je bent leuk lief en aardig, als vriend." Dat komt al bijna neer op "je bent als een broer voor me."... aargh!
Ja dat is inderdaad niet wat je
wilt en volgens mij zit het voor een groot deel ook in het willen. Hoe diep ben je bereid te gaan, welke concessies wil je doen, want de verliefdheid gaat altijd over en dan komt het moment van de waarheid.