Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor Evelien » 07 sep 2009 07:29

em_ma schreef:
Filosoof schreef:
em_ma schreef:Maar ik heb nogal moeite met de normen en waarden in Arie 's priveleven en dat vind ik dan niet zo stroken met het leven van een christen die wil evangeliseren.

Maar dat is evengoed subjectief en ook daarvoor bestaat niet HET privéleven, zeg maar.
Ik kan overigens wel goed begrijpen dat je hem te 'vrij' vindt. Maar niets neemt weg dat deze man invloed heeft en een begaafd ingenieur is op het gebied van religieus bruggenbouwen.

HET priveleven bestaat ook niet, dat heb ik ook niet.
Waar ik oa op doelde en waar ik moeite mee heb is dat hij 40 dagen zonder sex presenteert en zelf samenwoont met een vrouw die niet in God geloofd. Ik vind dat tegenstrijdig. Voor mij komt de boodschap dan niet goed uit de verf en tast het de geloofwaardigheid aan van een chr. omroep. Al hij getrouwd zou zijn met een vrouw die wel in God geloofd, dan heeft het programma een veel grotere meerwaarde en is overtuigender.
Ik moet wel zeggen dat hij zachtmoedig overkomt en mensen goed en liefdevol aan de tand kan voelen.

Waarom zou die vrouw dan wel in God moeten geloven? En waarom zou dat meerwaarder hebben!

Ik zie het probleem niet echt. En ook niet echt een overeenkomst met zijn prive leven (samenwoont met een vrouw die niet in God gelooft) en het programma 40 dagen zonder seks. Mensen die mee deden met dat programma hadden seks met jan en alleman. Wie zegt dat Arie met iedereen in bed duikt om seks te hebben? Alleen omdat hij samenwoont met een ongelovige vrouw?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 sep 2009 16:30

Nee, ik geloof niet dat Arie met iedereen het bed induikt.

Maar waar komt sex het meest tot zn recht dan in het huwelijk? Arie kan dan toevallig nu wel gaan trouwen met zn vriendin, maar hij had net zo goed nu samen kunnen wonen en met een volgende vriendin ook samen gaan wonen en met haar pas trouwen.
Dan heeftie het bed ook al met meerderen gedeeld.
Komt nog eens bij dat God wilt dat als je trouwt je met een mede-christen trouwt.
Deze twee punten zijn mi. erg belangrijk voor je kijk op sexualiteit.
Alleen zo komt sexualiteit het best tot zn recht.

Als Arie als presentator van nota bene een chr. omroep dit aan de kant schuift, hoe kan hij dan anderen advies geven?
(Los van het feit dat hij zegt dat je niet met jan en alleman het bed in moet duiken. Daar heeftie gelijk in, maar dat kan net zo goed een boodschap zijn van een andere omroep).
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Riska

Berichtdoor Riska » 07 sep 2009 17:31

Ik vind het rieken naar roddeljournalistiek Em_ma.
Wat heb ik ermee te maken wat iemand thuis doet?
Weet ik veel wat presentatoren in hun privéleven uitvoeren. Het gaat me niet aan en het interesseert me niet.
Dat Arie Boomsma kennelijk samenwoont wist de EO en als ze daar bezwaar tegen hadden, hadden ze hem niet moeten aannemen. Ik ga ervan uit dat een werkgever - welke dan ook - nagaat wie en wat iemand is alvorens diegene wordt aangenomen.

Arie Boomsma bracht goede programma's. In "Dit is de Dag" is hij serieus en vraagt op de goede wijze door. Het programma '40 dagen zonder seks' is denk ik, voor mensen die alles wat seksualiteit betreft binnenshuis houden, naar ik vermoed schokkend. Zeker omdat die mensen heel beschermd zijn opgevoed en in een nogal gesloten wereld leven.
Maar het was een goed programma voor de doelgroep. Ze - het grootste deel van de jongeren die meededen - hebben begrepen wat hij wilde zeggen.

Dat Arie Boomsma af en toe iets in zijn privéleven deed waar de EO niet zo blij mee was, en waar hij beter even overleg over had kunnen plegen, omdat hij nou eenmaal een bekende persoonlijkheid was binnen die EO, doet niets af aan zijn prima werk als presentator.

Het komt naar mij over dat je jouw normen en waarden op wil leggen aan ieder ander.
Misschien zijn er mensen die zich christen noemen en het toch wat anders - ruimer - zien.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 sep 2009 17:45

Riska schreef:Ik vind het rieken naar roddeljournalistiek Em_ma.
Wat heb ik ermee te maken wat iemand thuis doet?
Weet ik veel wat presentatoren in hun privéleven uitvoeren. Het gaat me niet aan en het interesseert me niet.
Dat Arie Boomsma kennelijk samenwoont wist de EO en als ze daar bezwaar tegen hadden, hadden ze hem niet moeten aannemen. Ik ga ervan uit dat een werkgever - welke dan ook - nagaat wie en wat iemand is alvorens diegene wordt aangenomen.

Arie Boomsma bracht goede programma's. In "Dit is de Dag" is hij serieus en vraagt op de goede wijze door. Het programma '40 dagen zonder seks' is denk ik, voor mensen die alles wat seksualiteit betreft binnenshuis houden, naar ik vermoed schokkend. Zeker omdat die mensen heel beschermd zijn opgevoed en in een nogal gesloten wereld leven.
Maar het was een goed programma voor de doelgroep. Ze - het grootste deel van de jongeren die meededen - hebben begrepen wat hij wilde zeggen.

Dat Arie Boomsma af en toe iets in zijn privéleven deed waar de EO niet zo blij mee was, en waar hij beter even overleg over had kunnen plegen, omdat hij nou eenmaal een bekende persoonlijkheid was binnen die EO, doet niets af aan zijn prima werk als presentator.

Het komt naar mij over dat je jouw normen en waarden op wil leggen aan ieder ander.
Misschien zijn er mensen die zich christen noemen en het toch wat anders - ruimer - zien.

Waarom is dit roddeljournalistiek? Mijn mening wordt toch gevraagd?
Zeg je ook dat iets roddeljournalistiek is als jou dominee of een heel naast familielid vreemdgaat of vaak dronken is en dat wordt gemeld of moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Daar zijn veel mensen het mee eens, totdat de mensen om wie het gaat heel dicht naast je staan. Dan ineens moeten we wel waarschuwen, omdat het ons ook pijn doet ofzo? Ik snap dat niet zo goed. Een christengemeente is een lichaam met afzonderlijke ledematen. Als een ledemaat ziek is of het laat afweten, functioneert een lichaam toch niet meer? Christenen moeten elkaar toch, positief en liefdevol!!, opscherpen?

Het is niet mijn bedoeling om anderen op te leggen wat ik zou denken. Ik geloof dat God echt niet blij is als je sex voor je huwelijk hebt (en dan bedoel ik niet een keer per ongeluk ofzo) of als je een partner kiest die niet in God geloofd. Daar is de Bijbel toch duidelijk over?

HEERE, leer mij Uw weg

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 sep 2009 11:16

Persoonlijke integriteit is heel belangrijk als je een boodschap uit wil dragen.
Nu dacht ik toch echt dat de EO oorspronkelijk een huwelijk in liefde en trouw als bijbelse norm uit wil dragen. Als je dan iemand een programma laat presenteren dat alles met "trouw", "relaties" en dergelijke te maken heeft en die zelf niet naar die bijbelse norm leeft, dan beknibbel je op wat je wilt promoten.
Het is ongeveer te vergelijken met een verkoper die een wasmachine wil verkopen. Het staat nogal vreemd als zo'n verkoper tijdens zijn verkooppraatje zegt: "maar zelf gebruik ik een ander merk". Dan ga je je toch afvragen of die aankoop nou wel zo'n goed idee is.
Je kunt nu wel zeggen: "dit is zijn priveleven en daar heb ik niks mee te maken", maar zeg je hetzelfde als een predikant van de kansel huwelijkse trouw verkondigt en zelf op relationeel gebied daar niet naar leeft?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 sep 2009 23:42

em_ma schreef:Arie kan dan toevallig nu wel gaan trouwen met zn vriendin, maar hij had net zo goed nu samen kunnen wonen en met een volgende vriendin ook samen gaan wonen en met haar pas trouwen.
Komt nog eens bij dat God wilt dat als je trouwt je met een mede-christen trouwt.

Als Arie als presentator van nota bene een chr. omroep dit aan de kant schuift, hoe kan hij dan anderen advies geven?
(Los van het feit dat hij zegt dat je niet met jan en alleman het bed in moet duiken. Daar heeftie gelijk in, maar dat kan net zo goed een boodschap zijn van een andere omroep).

Inhioudelijk onjuist, laster, kwaadsprekerij, je treedt het 9e gebod met voeten!
Keu is de eerste vriendin van Arie. Zij zijn al ruim 11 jaar bij elkaar. Keu gelooft wel degelijk in God maar met andere accenten dan jij.
Arie heeft beslist het bed niet met anderen gedeeld. Ik heb dan van hem zelf gehoord in een gesprek bij een biertje, maar hij heeft het ook publiekelijk verklaard.
Em-ma, ik vind het dan ook erg omchristelijk als je zoveel ongefundeerde vuilnis over iemand heen stort.
Beter niet doen en bidden om vergeving...

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 09 sep 2009 08:55

Eens.

Boomsma heeft met niemand anders het bed gedeeld dan met zijn huidige geliefde.
Hij is heel serieus in die dingen, wat hem dan ook zeer geschikt maakt voor zijn taak als presentator van 40 Dagen Zonder Seks.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 sep 2009 10:50

Denkertje schreef:Keu is de eerste vriendin van Arie. Zij zijn al ruim 11 jaar bij elkaar. Keu gelooft wel degelijk in God maar met andere accenten dan jij.
Arie heeft beslist het bed niet met anderen gedeeld. Ik heb dan van hem zelf gehoord in een gesprek bij een biertje, maar hij heeft het ook publiekelijk verklaard.

Filosoof schreef:Boomsma heeft met niemand anders het bed gedeeld dan met zijn huidige geliefde.
Hij is heel serieus in die dingen

Dat geloof ik graag, maar het gaat erom of hij er de EO visie (huwelijk als bijbelse relatievorm) mee uit kan (nou ja: kon) dragen.
That's the question.
Nu is dit voor de EO blijkbaar niet doorslaggevend geweest, maar ik kan me wel voorstellen dat dit een symptoom is van de relatie tussen EO en Boomsma, op basis waarvan ze tot de conclusie kwamen dat ze niet samen verder konden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 09 sep 2009 10:59

Hij is getrouwd, christelijk en monogaam.
Niets mis mee, lijkt me.
-Friedrich Nietzsche-

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 sep 2009 12:41

Sinds wanneer is hij getrouwd? De laatste berichten die ik gelezen heb, stellen dat er plannen waren voor een huwelijk.
Googlen op Boomsma en huwelijk leert me dat hij eind juli nog niet getrouwd was.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 09 sep 2009 13:53

Ik dacht dat hij inmiddels wel getrouwd zou zijn.
Hij gaf reeds in het voorjaar van 2008 aan dat hij plannen had, voor zover ik weet.

Nog niet, dan?
Kan dat ik me vergis hoor.
-Friedrich Nietzsche-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2009 15:44

Hij trouwt deze maand dacht ik.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 sep 2009 17:39

@ Denkertje: waar zeg ik dat Arie met meerderen het bed gedeeld heeft?
Jammer, maar ik geloof echt niet dat je mijn punt snapt in wat ik post in dit topic. Niets is veroordelend bedoelt, zo moet je het niet opvatten.
Maar goed, dit wordt weer een ellenlange discussie want ik schijn te veroordelen, terwijl ik mi. God napraat. Het beste kan ik gewoon mijn mening niet meer geven, want alle ethische zaken zijn persoonlijk uit te leggen of moet iemand persoonlijk voor God verantwoorden. Doe je dat niet, dan veroordeel je je medechristenen.
Alla, dat is jou mening en van anderen hier. Ik kan er niet zo over denken.

HEERE, leer mij Uw weg

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 09 sep 2009 22:49

em_ma schreef: @ Denkertje: waar zeg ik dat Arie met meerderen het bed gedeeld heeft?
Jammer, maar ik geloof echt niet dat je mijn punt snapt in wat ik post in dit topic. Niets is veroordelend bedoelt, zo moet je het niet opvatten.

Ik begrijp ineens weer waarom ik niks met vrouwen heb: ze draaien net zolang totdat ze toch gelijk hebben...
En dan die logica!!! vergelijk nou je ontkenning hier boven even met je eerdere opmerkingen hieronder:

em_ma schreef:Arie kan dan toevallig nu wel gaan trouwen met zn vriendin, maar hij had net zo goed nu samen kunnen wonen en met een volgende vriendin ook samen gaan wonen en met haar pas trouwen.

Riska

Berichtdoor Riska » 09 sep 2009 22:54

Denkertje schreef:Ik begrijp ineens weer waarom ik niks met vrouwen heb: ze draaien net zolang totdat ze toch gelijk hebben...

Pardon????????

Terug naar “Archief”