em_ma schreef:Filosoof schreef:em_ma schreef:Maar ik heb nogal moeite met de normen en waarden in Arie 's priveleven en dat vind ik dan niet zo stroken met het leven van een christen die wil evangeliseren.
Maar dat is evengoed subjectief en ook daarvoor bestaat niet HET privéleven, zeg maar.
Ik kan overigens wel goed begrijpen dat je hem te 'vrij' vindt. Maar niets neemt weg dat deze man invloed heeft en een begaafd ingenieur is op het gebied van religieus bruggenbouwen.
HET priveleven bestaat ook niet, dat heb ik ook niet.
Waar ik oa op doelde en waar ik moeite mee heb is dat hij 40 dagen zonder sex presenteert en zelf samenwoont met een vrouw die niet in God geloofd. Ik vind dat tegenstrijdig. Voor mij komt de boodschap dan niet goed uit de verf en tast het de geloofwaardigheid aan van een chr. omroep. Al hij getrouwd zou zijn met een vrouw die wel in God geloofd, dan heeft het programma een veel grotere meerwaarde en is overtuigender.
Ik moet wel zeggen dat hij zachtmoedig overkomt en mensen goed en liefdevol aan de tand kan voelen.
Waarom zou die vrouw dan wel in God moeten geloven? En waarom zou dat meerwaarder hebben!
Ik zie het probleem niet echt. En ook niet echt een overeenkomst met zijn prive leven (samenwoont met een vrouw die niet in God gelooft) en het programma 40 dagen zonder seks. Mensen die mee deden met dat programma hadden seks met jan en alleman. Wie zegt dat Arie met iedereen in bed duikt om seks te hebben? Alleen omdat hij samenwoont met een ongelovige vrouw?