weer militair omgekomen(6-4-2009)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: weer militair omgekomen

Berichtdoor christien » 23 apr 2009 10:15

Gerdien B. schreef:Alles is relatief ;)

Wens je broertje veel sterkte daar!!
'k Heb respect voor de mensen die daar hun best doen voor het volk.

Inderdaad, heb veel respect voor die mensen die er toch heen gaan.

Rienuku

Re: weer militair omgekomen(6-4-2009)

Berichtdoor Rienuku » 16 mei 2009 20:25

We zouden eigenlijk meer moeten bidden voor de militairen in Afganistan, en de militairen in het algemeen
Ik merk dat het bij ons in de gemeente niet zo leeft, en dat, dat dus vrijwel niet gebeurd.
Terwijl gebed het sterkste wapen is!

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mei 2009 20:44

Ik denk ook dat het meer leeft in die gemeenten waarvan iemand is uitgezonden. Dat is bij ons vrij regelmatig het geval geweest (nu even niet).

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 05 jul 2009 23:47

Tja, wat doen we daar ook? Die mensen leven daar nog in de tijd van het Oude Testament! Die Islamieten willen helemaal geen Kruisvaarders uit 2009. Dus: NAVO GO HOME!

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jul 2009 08:12

Heerlijke en goede steun voor onze militairen...

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 11 jul 2009 00:23

Riska schreef:Heerlijke en goede steun voor onze militairen...

Nee, een nuchtere oproep om eens uit dat wespennest terug te komen en eens wat miljarden te gaan sparen om zinniger dingen te financieren. Spaart trouwens ook de levens van onze jongens uit. Was je nog niet opgekomen he? :wink:

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 11 jul 2009 10:39

Beun schreef:

Nee, een nuchtere oproep om eens uit dat wespennest terug te komen en eens wat miljarden te gaan sparen om zinniger dingen te financieren. Spaart trouwens ook de levens van onze jongens uit. Was je nog niet opgekomen he? :wink:

Nou ik wel... (aangezien mn broer binnenkort ook weer daar naartoe vertrekt) Ze hebben er wel hun leven voor over, nou petje af. Maar het lijkt me toch zeker wel belangrijk voor de wereld dat die Taliban 'uitgeroeid' wordt. En daar zijn ze goed mee bezig, heb ik begrepen uit betrouwbare bronnen. :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 11 jul 2009 10:49

NdW schreef:Nou ik wel... (aangezien mn broer binnenkort ook weer daar naartoe vertrekt) Ze hebben er wel hun leven voor over, nou petje af. Maar het lijkt me toch zeker wel belangrijk voor de wereld dat die Taliban 'uitgeroeid' wordt. En daar zijn ze goed mee bezig, heb ik begrepen uit betrouwbare bronnen. :wink:

Precies. We zijn niet alleen op deze wereld. We hebben daar een taak.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 11 jul 2009 14:00

Riska schreef:Precies. We zijn niet alleen op deze wereld. We hebben daar een taak.

Zo is dat. Afghanistan is naar mijn mening de enige interventie van de afgelopen twintig jaar die echt gerechtvaardigd was internationaalrechtelijk en moreel gezien. De opleidingskampen voor de daders van de 11-september aanslagen zaten immers daar. Daarom kon een beroep worden gedaan op zelfverdediging.

En de taak is nog niet klaar; het slechtste wat je nu zou kunnen doen is weggaan. Daarmee zou het land aan zijn lot worden overgelaten en daar is Afghanistan nog niet klaar voor. Wel is er behoefte aan een andere aanpak. Uiteindelijk zal er ook met de Taliban gepraat moeten worden, al lijkt dat vloeken in de kerk. Uitroeien kan je ze namelijk niet, zolang er voedingsbodem (slechte economische situatie, slecht onderwijs, politieke ongelijkheid, slecht rechtssysteem) voor hen bestaat. En die voedingsbodem kun je weer niet wegnemen zonder iedereen er bij te betrekken. Blijven dus zolang het nodig is, ook als het mensenlevens kost (ik zeg dit niet makkelijk, want ook mijn broertje is daar geweest en moet misschien nog terug).
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 jul 2009 17:06

Beun schreef:

ooit wel eens bedacht dat die jongens een doel hebben in hun leven en bewust hebben gekozen voor dit beroep , ze weten wat hun verantwoordelijkheid is en de risico's dit dit met zich meebrengt ! Zonder een VN of zonder een leger zouden er heel wat brandhaarden zijn uitgegroeid . Libanon ? Bosnië (niet dat dat nu al optimaal is maar je kan niet verwachten dat iets wat decennia suddert in 1x is opgelost

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 12 jul 2009 23:18

Spons schreef:
Beun schreef:

ooit wel eens bedacht dat die jongens een doel hebben in hun leven en bewust hebben gekozen voor dit beroep , ze weten wat hun verantwoordelijkheid is en de risico's dit dit met zich meebrengt ! Zonder een VN of zonder een leger zouden er heel wat brandhaarden zijn uitgegroeid . Libanon ? Bosnië (niet dat dat nu al optimaal is maar je kan niet verwachten dat iets wat decennia suddert in 1x is opgelost

Ahum, mag ik even? Teneerste hebben die jongens hun verantwoordelijkheid primair hier, het verdedigen van Nederland als dat moet. En dan herhaal ik het nog maar eens: we hebben niks te zoeken in Afghanistan! Die mensen leven nog helemaal in het Oude Testament, leven dus anders, denken anders, zijn hoofdzakelijk Islamiet en zien die ´Christenhonden uit het Westen´ dus helemaal niet zitten! Je bent dus gewoon 1 pot nat voor die mensen. Dan kan je toch beter geld en soldatenlevens sparen? En al helemaal met die economisch crisis! We moeten z´n allen elke cent omkeren...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2009 07:40

Tsss....dat is niet niet zo'n christelijke houding Beun. Wel eens van evangelisatie gehoord? Of kan dat alleen binnen de kerk? Het is juist onze taak als christen om mensen te helpen ongeacht of ze moslim zijn of niet! Als er met onze hulp en steun 1 meisje extra in Afganistan haar school kan afmaken, denk ik dat de missie al zin gehad heeft.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 sep 2009 07:23

Bij de kazerne van de gesneuvelde militair Kevin van de Rijdt en bij het ministerie van Defensie hangt de vlag halfstok.
Gisteren kwam de 26-jarige Van de Rijdt bij een vuurgevecht in Afghanistan om het leven. Hij was korporaal van het korps commandotroepen uit Roosendaal.

Bron: NOS

Sterkte voor zijn familie en vrienden... en *hug* voor mn broer en de andere militairen, die zonder hem verder moeten. Respect voor deze 'jongens'.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 sep 2009 08:10

Inderdaad, respect voor de mannen die daar werken.

Je wordt er toch alleen maar stil van: weer een jong leven afgelopen...

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Re: weer militair omgekomen

Berichtdoor Filosoof » 07 sep 2009 10:37

marcel081276 schreef:ja... en het zal vast de laatste wel niet zijn. je kiest er toch zelf voor om daar te zijn. het is lullig voor de nabestaande maar verder..

Die man heeft zich ingezet voor de veiligheid van de wereld, voor het welzijn van de mensen die daar in dat gebroken land bivakkeren. Hij zat bij het KCT. Dat zijn jongens die heel goed weten wat ze doen en waarom ze het doen, en geen jonge knaapjes die 'eventjes' naar Uruzgan gaan omdat dat stoer is en lekker verdient.

En jij, vanuit je luie computerstoel, komt nu even doodleuk vertellen dat je het 'wel lullig vindt' voor de nabestaanden, maar dat het verder een eigen-schuld-dikke-bult kwestie is. Denk alsjeblieft wat verder na dan je neus lang is, en wees wat genuanceerder. Die jongens van het KCT hebben menig leven gered met het werk wat ze doen.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Terug naar “Archief”