trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 31 aug 2009 17:31

Bij ons had ook alleen mijn man een corsage en inderdaad, niemand mist het. Sterker nog: ze zijn er blij mee, want zo'n corsage kleurt of niet bij de kleding, of geeft vlekken of een gaatje of blijft niet goed zitten...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 31 aug 2009 17:38

Een fotograaf: zelf het album maken, dat scheelt al een hoop en ik vind het leuk :wink:
Ja, een boeket vind ik wel mooi, maar omdat ik last heb van mn armen kan ik iets niet langer dan een minuut echt goed vasthouden zonder dat het pijn doet. Dus iets lichts is dan wel handig.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 31 aug 2009 17:49

Corsage's: ik vind het altijd wel mooi, maar idd onhandig op kleren...Zoals as vrijdag heb ik een bruiloft, mag ik ook de hele dag mee, maar ik heb een heel 'fijn' vestje, die komt er ws niet zonder haakjes vanaf...Of ze moeten met magneetjes werken, maar goed, daar ga ik me nu nog niet druk om maken :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 31 aug 2009 21:21

Dat is dus ook de reden dat wij corsages met magneetjes hebben. Het is anders zo zonde van je kleding. Helaas wel weer wat duurder, maar ideaal.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 aug 2009 21:30

Mijn zus en zwager hadden met magneetjes, maar die dingen vielen steeds af, ik vond het helemaal niet fijn.
Ik vind corsages wel weer leuk, zo kun je 's avonds zien wie er daggasten waren, en het staat zo lekker feestelijk. maar wij hadden wel voor wit gekozen, zodat het altijd wel bij kleding past. Soms krijg je van die rare gekleurde dingen opgespeld die vloeken bij je kleren... ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 sep 2009 09:54

wij hadden ook corsages met magneetjes en voor de kinderen speciaal met een snoepje er in. Bleven keurig zitten tot en met 's avonds, vond ik erg knap van ze :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 sep 2009 11:13

mijn zusje had ook geen bloemen en cosage, ik vondt het prima, als je niet veel met bloemen hebt is het zonde van het geld.
bovendien, persoonlijk vindt ik corsages behoorlijk hinderlijk helemaal met kleine kids, aangezien je corsage toch totaal geplet is na een poosje. en het is ook vaak net wat te bij je toch al feestelijke kleding

@dine als je geen boeket kan tillen, kan je mischien zon ouderwetse corsage aanje polsdoen, vindt ik een heel leuk alternatief.

en idd fotos op cd,ipv een boek, doet mijn zusje ook veel (www.lydiafoto.nl :wink:, ze is ook goedkoop )

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 01 sep 2009 12:24

Ik heb zelf ook al zitten kijken inderdaad naar iets voor om mn pols, het moet dan wel bij je jurk staan natuurlijk, maar het lijkt me wel leuk:D Of bloemen in mn haar..
In ieder geval geen groot boeket!
Corsages vind ik inderdaad ook wel feestelijk staan, maar zo waardeloos om te dragen ja.. met magneten is inderdaad duurder, misschien eens even denken of er niet nog een alternatief is :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2009 12:28

Vrienden van ons hadden buttons laten maken met hun namen en de datum erop, die kregen de daggasten (behalve bruidegom en wederzijdse ouders, die kregen wel een bloemcorsage) in plaats van een corsage. Daar zou je natuurlijk ook gaatjes van in je kleren krijgen, dus ik heb 'm bij mij aan de knoop van mijn centuur vastgemaakt (zonder erin te prikken) en bij mijn man door het knoopsgat in zijn revers gestoken.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 01 sep 2009 12:51

LeChat schreef:Vrienden van ons hadden buttons laten maken met hun namen en de datum erop, die kregen de daggasten (behalve bruidegom en wederzijdse ouders, die kregen wel een bloemcorsage) in plaats van een corsage. Daar zou je natuurlijk ook gaatjes van in je kleren krijgen, dus ik heb 'm bij mij aan de knoop van mijn centuur vastgemaakt (zonder erin te prikken) en bij mijn man door het knoopsgat in zijn revers gestoken.

Vind ik ook een leuk idee! Zeker omdat die ook makkelijker ergens anders vast te maken is..

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 01 sep 2009 16:02

gempa schreef:en idd fotos op cd,ipv een boek, doet mijn zusje ook veel (http://www.lydiafoto.nl :wink:, ze is ook goedkoop )

Foto's op cd is echt heel handig! Vaak kosten juist de nabestellingen veel geld; mijn broer was volgens mij 5 euro per nabestelde foto kwijt vanaf een bepaald aantal. En het is wel zo leuk om ook de rest van de familie (zoals ouders) wat foto's te kunnen geven :)

Wij komen ook ongeveer uit op 5000 euro hopen we. Het scheelt wel dat onze bruiloft qua stijl niet heel sjiek en stijlvol is maar juist laagdrempelig en relaxed. Wanneer je een heel stijlvolle bruiloft wilt, zit je vaak in de duurdere zalen en geef je ook snel veel geld uit aan kleding en kaarten en diner en taart. Terwijl wij 's middags eten laten brengen of gaan bbq'en, taarten laten bakken door bekenden (gempa, je krijgt er nog van te horen :P), overdag op een soort boerderij zitten en 's avonds in een erg gezellig en sfeervol café. Maar sjiek past helemaal niet bij ons, dan voelen we ons toch al snel ongemakkelijk :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 sep 2009 16:20

is dat nog steeds zo, dat je zoveel betaald voor nabestellingen? Volgens mij wordt het steeds meer dat je alle foto's op dvd krijgt toch? Ik vind dat ook altijd zo raar, dat je zoveel betaald voor bijbestellingen. Ik bekijk alle 900 foto's nog wel eens op de computer, dat is juist zo leuk.

De taart kreeg ik trouwens van mijn vriendinnen, ook lekker goedkoop :) Wij hadden toch geen wensen meer voor ons huis ofzo, dus dat vond ik wel een erg leuk cadeau. Mijn man had zijn pak ook niet bij een trouwpakkenzaak vandaan, maar een gewone herenzaak. Bij hem staan echte trouwpakken sowieso niet (die jasjes zijn iets langer), en ze zijn vaak ook een stuk duurder. Dus een gewoon pak met een gewone stropdas.
Mijn zus en zwager zijn trouwens rond gaan varen met een boot en daarop een buffet. Was ook helemaal niet duur, maar wel heel erg leuk. Goedkoper dan een zaal huren en daar een buffet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 sep 2009 17:18

Bloemen in je haar vind ik geweldig! Zolang het maar niet te tuttig wordt ;)

Wij hadden geen 'echte' bruidstaart, wanneer moet je die ook opeten, hadden we geen logische tijd voor... Wel was er zelfgebakken cake/kruidkoek bij de koffie na de kerk, ook gezellig toch? Maar ik vind het wel leuk om bij bruiloften van anderen taart te krijgen, want vaak is dat heel lekker met marsepein :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2009 17:55

MissF schreef:Is dat nog steeds zo, dat je zoveel betaalt voor nabestellingen?
Nou, echt wel. Bij ons starten ze geloof ik met 6,75 euro ofzo...

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 01 sep 2009 18:58

Oké... ik zou nog een keertje zeggen wanneer onze datum is... 25 maart 2010! Nog ruim een half jaar dus... Soms denk ik dat het nog heel lang duurt (en dat ik er dus nog niets aan hoef te doen), soms krijg ik ineens de kriebels en dan denk ik dat het allemaal nooit op tijd lukt!
Wij hebben een partycentrum van iets meer dan 3000 euro. Dat is dan inclusief receptie en buffet, etc. Vonden wij wel meevallen. Wij hebben in verband met ons programma geen feestavond, dus daar hebben we niets extra's voor.

Ik zie hier vaak 200-250 mensen voor de receptie langskomen, wij komen daar voor mijn idee nooit aan! We hebben 180 berekend ofzo... Vergeet ik dan de helft, of scheelt dat gewoon echt per familie en vriendenkring? (dat zal ook wel ja...)

Burgerlijk huwelijk 200 euro. Konden kiezen in de verschillende plaatsen tussen een aantal bedragen tussen de 200 en de 470 euro, allemensen wat is dat dan veel!!

Wij moeten jurk en pak enzo wel zelf betalen. We hopen voor 7 à 8 duizend euro wel rond te komen... Maar we hebben nog lang niet alles helder. Maar dat vinden wij eigenlijk ons budget, dus misschien dan toch maar een iets minder dure auto. We hebben een fotograaf in gedachten die leuke foto's maakt, maar geen professionele prijs vraagt, dat scheelt natuurlijk ook bergen...

Allemaal succes met regelen! Hebben jullie als stel ook wel eens onenigheid over trouwdingen? Je zou nog ruzie krijgen in het regelen van je bruiloft! :) En dat lijkt mij toch wel een grote tegenstrijdigheid hoor!

Terug naar “Archief”