Enne Jamillah is een haske lieve moeder

Moderator: Moderafo's
Filosoof schreef:tante-tortel schreef:Ook vanuit Bijbels oogpunt is tikken geven nodig. En dan gewoon in de juiste proporties.
Deuteronomium 21:18-21
Wanneer iemand een moedwilligen en wederspannigen zoon heeft, die de stem zijns vaders en de stem zijner moeder niet gehoorzaam is; en zij hem gekastijd zullen hebben, en hij naar hen niet horen zal, zo zullen zijn vader en zijn moeder hem grijpen, en zij zullen hem uitbrengen tot de oudsten zijner stad, en tot de poorte zijner plaats. En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is een brasser en zuiper. Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat hij sterve; en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen; dat het gans Israël hore, en vreze.
Dat vanuit Bijbels oogpunt 'tikken' geven nodig is, lijkt me wel duidelijk ja.
Jammer alleen dat het niet 'gewoon in de juiste proporties' blijft. Laten we de Bijbel dus maar niet als leidraad zien voor de opvoeding van onze kinderen.
*Annet* schreef:Het ging er mij even om in het voorbeeld dat ik aangaf dat ik het totaal bespottelijk vond dat die moeder tegen haar kind zei dat ze niet mocht slaan en de moeder zelf het kind wel een tik gaf.![]()
Enne Jamillah is een haske lieve moederen die kindjes van haar zijn sweeties
tante-tortel schreef:Dat was voor ouders dus een enorme last. Als hun zoon niet wilde luisteren dan moest dat volgen. Dus ze deden er alles aan om die zoon goed op te voeden, want het ergste wil je toch niet voor je kind. Dan maar af en toe een tik.
Filosoof schreef:tante-tortel schreef:Dat was voor ouders dus een enorme last. Als hun zoon niet wilde luisteren dan moest dat volgen. Dus ze deden er alles aan om die zoon goed op te voeden, want het ergste wil je toch niet voor je kind. Dan maar af en toe een tik.
Natuurlijk joh. "We geven ons kind maar een tik, anders moet hij gestenigd worden".
Logisch toch, dat je een kind stenigt wanneer hij een grote mond heeft en regelmatig de fles ter hand neemt?
Ik vind slaan al niet door de beugel kunnen, laat staan stenigen.
Maar goed, wie zijn kind slaat heeft duidelijk een gebrek aan pedagogisch overwicht.
Daarom: opvoedcursus + eindtoets. Ongeschikt om ouder te worden? Dan maar kinderloos. Dat geldt immers voor alles. Gezakt voor je rij-examen? Dan meer geen auto. Scriptie afgewezen? Dan maar geen academische titel.
tante-tortel schreef:Filosoof schreef:tante-tortel schreef:Dat was voor ouders dus een enorme last. Als hun zoon niet wilde luisteren dan moest dat volgen. Dus ze deden er alles aan om die zoon goed op te voeden, want het ergste wil je toch niet voor je kind. Dan maar af en toe een tik.
Natuurlijk joh. "We geven ons kind maar een tik, anders moet hij gestenigd worden".
Logisch toch, dat je een kind stenigt wanneer hij een grote mond heeft en regelmatig de fles ter hand neemt?
Ik vind slaan al niet door de beugel kunnen, laat staan stenigen.
Maar goed, wie zijn kind slaat heeft duidelijk een gebrek aan pedagogisch overwicht.
Daarom: opvoedcursus + eindtoets. Ongeschikt om ouder te worden? Dan maar kinderloos. Dat geldt immers voor alles. Gezakt voor je rij-examen? Dan meer geen auto. Scriptie afgewezen? Dan maar geen academische titel.
Tja, en dan al die geslaagden die vanaf dat ze het papiertje hebben te hard rijden, of door rood, en zich niet aan de regels houden van het verkeer?
Dat is het dan dus ook niet, uhm wat dan?
Totaal oneens dus met je. Mensen die hun kinderen weleens een pedagogische tik geven doen dan vanuit pedagogisch inzicht. Het heet niet voor niets PEDAGOGOSCHE tik
jamillah schreef:Samanthi schreef:jamillah schreef:Hmz, ik gaf Boudin afgelopen week ook een draai om zn oren in de winkel. Hij gaf mij een klap en wilde perse in de kar zitten.. Ze proberen je lekker uit in de winkel, mama wordt hier toch niet boos. Het gezanik was meteen over en ik kreeg nog goedkeurende blikken ook. Aanpakken die gasten![]()
Ow, ben ik nu ontaard?![]()
Maar je hebt gelijk, het boeit niet hoe andere mensen erover denken. Net zoals het mij niet boeit hoe jij (en de rest van de anti-tik-club) erover denkt.
O nee je schreef het anders wel op!
Je vond het maar al te leuk die goedkeurende blikken, aan pakken die gasten!!!
gaaf hoor dat machtsvertoon!!!!
midden in de winkel!!!
Die kan nog eens kinderen opvoeden... en het was meteen over... knap hoor!!!
gr Samanthi
Hee, ik snap die ADHD-ers uit jou gezin wel. Als een ouder al 13 uitroeptekens nodig denkt te hebben om iets duidelijk te maken...
Rustig aan dame, kalmte zal u redden, ook in je gezin. Want als ik het zo lees, drie ADHD-ers (lekker stempeltje ook) daar heeft een rustige ouder misschien meer invloed dan zoveel geschreeuw... Ik ben de rust zelve, misschien dat ik daardoor met 1 enkele tik en zonder geschreeuw de orde wel kan handhaven. En goedkeurende blikken, dat heb ik uitgelegd, (rustig, zonder uitroeptekens) dat ik daar geen voldoening uit haal maar wel een beetje respect proef. Wat ook ik nodig heb daar ik de perfecte opvoedingsmethode niet heb. Ik heb het woord machtsvertoon niet gebruikt en vind het jammer dat jij dat wel gebruikt daar je me helemaal niet kent. Zonde. Ben tenslotte ook maar een mens.
Hee, ik snap die ADHD-ers uit jou gezin wel. Als een ouder al 13 uitroeptekens nodig denkt te hebben om iets duidelijk te maken...
Rustig aan dame, kalmte zal u redden, ook in je gezin. Want als ik het zo lees, drie ADHD-ers (lekker stempeltje ook) daar heeft een rustige ouder misschien meer invloed dan zoveel geschreeuw... Ik ben de rust zelve, misschien dat ik daardoor met 1 enkele tik en zonder geschreeuw de orde wel kan handhaven. En goedkeurende blikken, dat heb ik uitgelegd, (rustig, zonder uitroeptekens) dat ik daar geen voldoening uit haal maar wel een beetje respect proef. Wat ook ik nodig heb daar ik de perfecte opvoedingsmethode niet heb. Ik heb het woord machtsvertoon niet gebruikt en vind het jammer dat jij dat wel gebruikt daar je me helemaal niet kent. Zonde. Ben tenslotte ook maar een mens.
tante-tortel schreef:Tja, en dan al die geslaagden die vanaf dat ze het papiertje hebben te hard rijden, of door rood, en zich niet aan de regels houden van het verkeer?
Dat is het dan dus ook niet, uhm wat dan?
tante-tortel schreef:Totaal oneens dus met je. Mensen die hun kinderen weleens een pedagogische tik geven doen dan vanuit pedagogisch inzicht. Het heet niet voor niets PEDAGOGOSCHE tik
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten