Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Sabra » 13 aug 2009 20:34

meissie88 schreef:
Precies! Ik baal dr trouwens ook flink van, ik reed vanmorgen terug vanaf m'n vriend z'n huis naar mijn huis, lag er ergesn een tankdop op de weg, een andere auto reed er overheen, en daardoor knalde 'ie tegen míjn auto, GRRRRR

Als je ruit is beschadigd kun je de schade verhalen op het Waarborgfonds Motorverkeer (http://www.wbf.nl).

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 13 aug 2009 20:45

Sabra schreef:
meissie88 schreef:
Precies! Ik baal dr trouwens ook flink van, ik reed vanmorgen terug vanaf m'n vriend z'n huis naar mijn huis, lag er ergesn een tankdop op de weg, een andere auto reed er overheen, en daardoor knalde 'ie tegen míjn auto, GRRRRR

Als je ruit is beschadigd kun je de schade verhalen op het Waarborgfonds Motorverkeer (http://www.wbf.nl).

Nee, de lak is beschadigd :x

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 aug 2009 17:37

@The Keimpe
Stappenmotor
Dat is een hele kleine motor, die niet rond draait, meer een rotatie maakt
met een hele kleine stap. Beschrijving op Wikipedia.
Toepassingen, o.a.:
- diskettestations, printers en andere el. apparaten
- speelgoed (besturing)
- auto

Betrouwbare autobedrijven
Er zijn denk ik best ook wel autobedrijven die proberen voor zo weinig mogelijk kosten
de auto weer rijklaar te maken. Maar je moet wel weten waar. Het hangt ook een beetje
van de relatie af.

Banden
1 Voorbanden nog redelijk goed, achterbanden versleten (i.g.v. voorwielaandrijving)
a of b, dat hangt af van de profieldiepte.
Als er bijv. nog vijf mm op zit voor, en de auto moet nog enkele tienduizenden kilometers kunnen rijden,
dan verwisselen. Nog vele tienduizenden kilometers, dan nieuwe achterbanden.
2 Voorbanden versleten, achterbanden nog enkele mm's profiel
b nieuwe voorbanden
Ik heb mijn voorbanden naar achter laten verplaatsen. Het hangt af van de omstandigheden.
De profieldiiepte te meten, met een speciale profielmeter, of met een schuifmaat.
En zijn de banden verder ook nog goed? Verplaatsen kost ook iets, want de wielen moeten opnieuw
gebalanceerd worden.

Welke auto betreft het, de Renault Clio of de Opel Zafira?
En, hoeveel profiel zit er nog op?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 aug 2009 13:24

Ik heb net de koop van deze auto rond gemaakt.

Een Ford K van 2001

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Funlover op 15 aug 2009 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 aug 2009 15:48

@Funlover: de link werkt niet meer, je krijgt geen auto meer te zien. Wat is het er voor één?

@Rolf: het is meer een vraag dan een concrete situatie. Bij de Clio zijn pas alle 4 de banden vervangen, die waren allemaal bijna versleten, bij de Zaf zijn de achterbanden vervangen, voor was nog goed. Maar ik vroeg me dus af wat de meningen hier op het forum zijn. Pas heb ik mij laten overtuigen dat er één sluitend antwoord is, maar dat komt later wel eens.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 aug 2009 17:08

Herstel :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 aug 2009 20:36

ik weet niet of het hier moet staan of bij refoweb kids, het heeft met auto's en kinderen te maken. :mrgreen:

stel, het is 's avonds uur of 10 en ik rijd over de A15 en mijn auto krijgt kuren. Ik ga op de vluchtstrook staan en bel de ANWB. Wat moet ik dan met de kinderen? Ze liggen heerlijk te slapen. Naar ik begrepen heb moeten we allen de auto uit en een stukje achter de vluchtstrook wachten tot de ANWB (misschien wel over 2 uur) langs komt. Het regent en we hebben 1 plu. Dit is echt wel eens een doemscenario dat in mij opkomt 's avonds tijdens het autorijden.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 aug 2009 10:15

Funlover schreef:Ik heb net de koop van deze auto rond gemaakt.

Een Ford K van 2001

Afbeelding

gaaf ik heb ook een fordka (sportuitvoering) zijn leuke bakjes alleen is het wel fijn een 1.3 te hebben anders trekken ze voor geen meter op.
Maar ik ben er erg tevreden over.

*Annette*
Majoor
Majoor

Autotopic [2]

Berichtdoor *Annette* » 17 aug 2009 10:13

*Annet* schreef:ik weet niet of het hier moet staan of bij refoweb kids, het heeft met auto's en kinderen te maken. :mrgreen:

stel, het is 's avonds uur of 10 en ik rijd over de A15 en mijn auto krijgt kuren. Ik ga op de vluchtstrook staan en bel de ANWB. Wat moet ik dan met de kinderen? Ze liggen heerlijk te slapen. Naar ik begrepen heb moeten we allen de auto uit en een stukje achter de vluchtstrook wachten tot de ANWB (misschien wel over 2 uur) langs komt. Het regent en we hebben 1 plu. Dit is echt wel eens een doemscenario dat in mij opkomt 's avonds tijdens het autorijden.

Mijn vader kreeg pech met de auto terwijl die 2 bejaarden mensen mee had in de auto. Hij heeft de ANWB gebeld, hem werd verteld dat hij een achter de vangrail moest gaan staan, maja met 2 bejaarden mensen hoe doe je dat? Je weet niet hoelang je wachten moet, de personen in kwestie waren slecht ter been, die zijn gewoon in de auto blijven zitten... Gelukkig hoefde ze niet lang te wachten, maar je zou maar een paar uur daar staan te wachten :-oo.
Wat de toekomst brengen moge........

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 aug 2009 19:18

De gedachten aan dat scenario herken ik maar al te goed. Een paar ideeën:
- Bel iemand op die de kinderen zsm op komt halen
- Kijk of je de auto mogelijk in de berm kunt krijgen
- Bel de politie
- Ga in ieder geval zo ver mogelijk weg staan van rijstroken, dus sta je rechts, zo ver mogelijk naar rechts, sta je links van de rijbaan, zover mogelijk naar links

En verder denk ik er liever niet al teveel over na wat er dan allemaal kan gebeuren.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 aug 2009 19:54

Vanmorgen de monteur van m'n auto maar 's gebeld...M'n auto begint opeens keihrad te zuipen! Hij redde gister nog geen 500 km op een volle tank, terwijl 'ie normaal min. 600 km moet redden op een volle tank!
Week eerder was 't me ook al opgevallen dat ie meer gebruikte, maar dacht dat 't aan m'n 'rijstijl' lag, dus weekje extra rustig aan gedaan, maar 't werk niet!
Nou even bijhouden hoeveel ie precies meer gebruikt, en de 'grote beurt' maar wat vervreogd! Hopelijk valt 't mee! Hij dacht dat 't met de brandstoffilter te maken had ofzo :?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 29 aug 2009 18:17

Funlover schreef:Ik heb net de koop van deze auto rond gemaakt.

Een Ford K van 2001

Afbeelding

En hij rijdt ff fijnnnn zeg :wink:
Leuk liefie dat je ook zoiets hebt.
Rijdt hij beetje zuinig?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 aug 2009 20:37

volgens mij is het geen super zuinige auto hoor. Maar ik hou het nooit bij want als ik er in rij is het 9 van de 10 keer voor mijn werk en dan druk ik hem elke keer op 0 vandaar.
Veel plezier er mee!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 31 aug 2009 13:31

Zo...Ben toch niet voor niks lid van de ANBW ;-) Ik reed op N7 bij Groningen-stad, (een vrij nieuwe weg) toen mijn auto opeens erg 'hobbelde', maar ik dacht dat het aan de weg lag, tot er opeens een paar jongens naast me kwamen rijden, toeteren, zwaaien e.d., Ik schonk er eerst geen aandacht aan,tot ze achter me gingen rijden, met grote lichten, en daarna weer naast me kwamen rijden, en gebaarde er 1 dat ik een lekke achterband had ! Ik reed net op een stukje waar de vangrail direct aan de weg staat, dus m'n auto voorzichtig eindje achteruit gereden, tot het 'begin' van de vangrail...En m'n band was echt plát ](*,)

ANWB gebeld, en heb er in totaal 10 minuten over gedaan om uit te leggen waar ik stond #-o
Ik stond vóór een hectometerpaaltje, en ik las dat bordje voor, en hij maar beweren dat die weg niet bestond! Ik hem weer uitleggen dat het net een nieuwe weg is, bla bla...Op eens gegeven moment werd ik echt zat van z'n eigenwijze gedrag...Ik stond vóór het bordje, zei dat het een neiuwe weg was, en nóg bleef hij volhouden dat die weg niet bestond, en ik niet goed keek en het ws de A7 moest wezen! Pfffff...
Najah na een kwartier was het dan eindelijk duidelijk, dacht ik...batterij van m'n telefoon bijna leeg, maaaar er zou binnen een uur hulp komen...Na een half uur weer telefoon: Mevrouw we kunenn u écht niet vinden...Ik wéér uitgelgd, weer het zelfde verhaal, en ja hoor....na 55 minuten waren ze er, en met 5 minuten kon ik weer wegrijden...

En 't stomme was: de 'ANWB-centrale' waar die auto vandaan moest komen stond aan de overkant van die autoweg....Maar daar kwam ik pas achteraf achter... :lol:

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 31 aug 2009 22:10

Hmm, het is mij dus ook al een keer overkomen (met zo'n onvolprezen Cuore) dat ik een lekke band opliep. Ik herkende het eerst niet (eerst hoor je het alleen, het voelen komt iets later vanzelf :mrgreen: ) en toen het eenmaal zover was reed ik precies ergens waar ik niet kon stoppen. Meer precies: hier (bij A ontdekte ik het, bij B uiteindelijk de band verwisseld).

Die band was dus ook niet meer te gebruiken, was ook helemaal leeg en door het doorrijden kapoet gereden, maar ik ga dus echt niet op een autoweg (één baan per richting, inhaalverbod, 100 km/h) stilstaan om m'n rechterband te vervangen, levensgevaarlijk.

Thuiskomertje erom, en de volgende dag maar ff een nieuw bandje gehaald bij de dealert, want zo'n thuiskomertje is ook maar een dom ding :lol:

En nou niet vragen waarom ik daar foto's van gemaakt heb :p

Terug naar “Algemene Zaken”