Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annet* » 07 aug 2009 20:45

Harm-J schreef:
*Annet* schreef:Als iemand belt dat ze langs willen komen doe ik ff een dag mijn best en het ziet er weer netjes uit.

Afbeelding :mrgreen:

wanneer kom je?

was vandaag op het strand dus heb er nu een zandvlakte bij in huis :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 aug 2009 12:57

Ik voer al weken niet zoveel uit in huis, heb bezoek uit NL, dus daar moet ik mee op stap, werk me tot 's nachts een slag in de rondte om alles af te krijgen enz. Denk maar niet dat je mij nog aan het poetsen krijgt. [-(

Als ik vrij heb ga ik lekker aan de rivierkant zitten, veel leuker :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 aug 2009 14:48

gestoft in de slaapkamer
overal gestofzuigd
badkamer gesopt
een was opgevouwen
een was hangt buiten
een was zit nu in de droger
bed verschoond
afwas gedaan
boodschappen gedaan
rekeningen betaald
nu nog even stoffen in de woonkamer en eten klaarmaken :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 10 aug 2009 21:12

Hier thuis roepen ze allemaal dat ze benieuwd zijn hoe het er later bij mij aan toe zal gaan.. Ik ben namelijk niet zo schoonmaakachtig... :oops: Ma goed, als ik ooit eens echt een eigen huisje heb zal het wel anders worden hoop ik.. :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 aug 2009 22:10

jans1 schreef:Hier thuis roepen ze allemaal dat ze benieuwd zijn hoe het er later bij mij aan toe zal gaan.. Ik ben namelijk niet zo schoonmaakachtig... :oops: Ma goed, als ik ooit eens echt een eigen huisje heb zal het wel anders worden hoop ik.. :wink:

:mrgreen:

Herkenning! Ik was (en ben nog steeds 8) ) een enorme sloddervos. M'n slaapkamer was vroeger altijd al een puinhoop. Ik dacht ook dat het wel beter zou worden als ik een eigen huis had. Helaas... :oops:
Afbeelding

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 10 aug 2009 22:13

Bij mij ging het wel redelijk, ik maak zelfs mijn bed op als ik wakker word. En dat voor iemand die met zijn kamer in het huis van zijn ouder menig kraker wist te overtreffen in onverantwoordelijkwoonruimte bezit. Alleen de afwas heb ik nog steeds moeite mee.
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 aug 2009 22:52

Andere Jas schreef:Alleen de afwas heb ik nog steeds moeite mee.
De afwas stapelde bij mij ook net zo lang op tot ik echt geen bord meer in de kast had staan 8). Gelukkig hebben we nu een vaatwasser...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 aug 2009 08:29

ik heb op zich niet zo'n hekel aan de afwas.... wel een hekel aan afdrogen. Aangezien mijn man precies hetzelfde is ruziën we wie de theedoek in handen krijgt :mrgreen: maar goed, een vaatwasmachine voor 2 personen vind ik persoonlijk erg overdreven aangezien we maar 2x per dag een paar bordjes, messen en vorken afwassen. Als ik nou een paar kinderen heb wil ik er over nadenken maar ik vind het ook belangrijk dat kinderen leren afwassen en niet dat alles voor ze wordt gedaan.

Ik ben/was ook een erge sloddervos en dat is redelijk verdreven toen ik op mezelf ging (had een half jaar de tijd totdat m'n man in kwam wonen :-oo ) we kunnen allebei rommelkonten zijn maar weten ook wanneer en hoe we moeten opruimen. We krijgen nogal eens wat over ons heen van familie dat het niet netjes is bij ons. Tsja... we werken ook allebei minstens 4 dagen in de week waarvan ik onregelmatig. Er blijft wel eens wat liggen ja....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2009 09:02

Nou een afwasmachine vindt ik echt wel lekker. Hier hebben wij er ook 1. Ideaal. Vooral als we kring hebben gehad. En al die pannen, ideaal. Je hebt lekker het aanrecht leeg/schoon.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 aug 2009 09:53

Evelien schreef:Nou een afwasmachine vindt ik echt wel lekker. Hier hebben wij er ook 1. Ideaal. Vooral als we kring hebben gehad. En al die pannen, ideaal. Je hebt lekker het aanrecht leeg/schoon.

Idd, en zo zijn er nog wel 101 redenen te bedenken wanneer een afwasmachine fijn is. Wij komen steeds weer tot de conclusie, wij hebben er heel lang geen één gehad.
Maar gister waren we bijvoorbeeld bonen aan het inmaken, dus eerst alles in doosjes later alles in zakjes. Nou dan ben je blij dat die doosjes gewoon in de vaatwasser kunnen.
Als je visite krijg met een verjaardag bijvoorbeeld staat niet je hele aanrecht vol vaat als iedereen naar huis is.
Als je uitgebreid aan het koken bent is het heerlijk dat je alles in de vaatwasser kan doen en niet meer af hoeft te wassen....etc
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 11 aug 2009 10:00

Wij hebben nooit een afwasmachine thuis gehad. Mn ouders vonden het juist goed als we afwassen en afdrogen en dan ook vooral om de goede gesprekken, omdat je elkaar niet in de ogen hoeft te kijken.
Ik kan mij daar wel in vinden, tenzij je een groot gezin hebt. Dan zou ik wel zwichten voor een afwasmachine.

Zelf was ik liever elke keer wat af dan dat alles in de afwssmachine staat en die vol moet zijn eer ik em aan wil zetten.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 aug 2009 10:03

em_ma schreef:Wij hebben nooit een afwasmachine thuis gehad. Mn ouders vonden het juist goed als we afwassen en afdrogen en dan ook vooral om de goede gesprekken, omdat je elkaar niet in de ogen hoeft te kijken.
Ik kan mij daar wel in vinden, tenzij je een groot gezin hebt. Dan zou ik wel zwichten voor een afwasmachine.

Zelf was ik liever elke keer wat af dan dat alles in de afwssmachine staat en die vol moet zijn eer ik em aan wil zetten.

Ja hier ben ik het ook mee eens. Wij hebben er ook heel lang thuis geen één gehad. Tot we 2 jaar terug een nieuwe keuken moesten en m'n moeder nog maar alleen over bleef, dan heb je dat aspect met van die goede gesprekken (Die wij idd ook altijd voerden, je hebt dan echt ff 1 op 1 aandacht) ook niet meer.
En vind het nu ideaal.

Heb zelf in m'n uppie ook geen vaatwasser hoor. Tis kwestie van 10 minuten werk.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2009 10:18

Wij hebben maar 1 aanrechtblad met twee wasbakken. Dan heb ik weinig ruimte om eten voor te bereiden omdat er dan afwas staat op het aanrecht.

En als je alleen bent is dat niet zo'n probleem. Maar hier wonen we met z'n tween. Mijn man werkt thuis en krijgt ook regelmatig mensen op bezoek voor z'n werk. Dan gaat het hard met al die kopjes.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 aug 2009 11:40

dan is het idd wel ideaal als je vaak visite krijgt. Maar zelfs met een verjaardag vind ik het niet erg. We hebben een huiskamer met de keuken er in zeg maar. Een soort van bar en daarachter een L-keuken. Dus ik kan zo de woonkamer inkijken en alsnog kletsen. Bovendien is er altijd wel iemand die af komt drogen. En so what? Even afwassen..... zo gebeurd! M'n man wil heel graag een afwasmachine. Nu op het moment vind ik het niet nodig en als we een huis hebben waarin die standaard zit vind ik het niet erg. Maar ik ga er niet speciaal een kopen. Zo'n ramp is afwassen nu ook weer niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 aug 2009 11:43

Het enige voordeel van een vaatwasser is dat erg geen afwas op je aanrecht staat. Voor de rest vind ik er niks aan glazen/borden met opdruk worden lelijk en ik krijg kippenvel van glazen die uit de vaatwasser komen.
Wij hadden een vaatwasser (en ik mis hem niet) want ik wilde meer keukenkastjes maar als we volgend jaar de keuken gaan veranderen komt er toch weer een vaatwasser denk ik.
Ik doe de afwas meestal alleen omdat mijn man dan even de stofzuiger door het huis haalt of andere klusjes doet.

Terug naar “Archief”