Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2009 17:50

Riska schreef:
Optimatus schreef:Kunnen zie die Boomsma niet naar Veronica sturen?

Waar slaat dat nou weer op?
Het is voor de EO ook een soortement van leerschool, hoe om te gaan met 'jonge honden'... :wink:

Ze hebben nog 'jongere honden' in dienst al enige tijd. Marc Dick is ook er jong begonnen, Manuel en nog een jongen van wie ik de naam even kwijt ben, zijn ook geen oude gasten.
Ze hebben gewoon grote problemen met het denken van Arie Boomsma. Dat is mij wel duidelijk onder tussen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 06 aug 2009 17:52

Gerdien B. schreef:Ze hebben gewoon grote problemen met het denken van Arie Boomsma. Dat is mij wel duidelijk onder tussen.

In elk geval niet zo groot dat ze definitief van hem af willen.
En Boomsma zelf prefereert ook om bij de omroep te blijven, ondanks het aanbod van meerdere televisiezenders.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2009 18:36

vanavond heb ik hem toch echt iets anders horen zeggen. Hij is zich aan het beraden of hij blijft of gaat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 aug 2009 18:42

Gerdien B. schreef:vanavond heb ik hem toch echt iets anders horen zeggen. Hij is zich aan het beraden of hij blijft of gaat.

Ja, heb het ook gehoord.

Die andere jongen binnen de EO is, denk ik, Herman Wegter.
Afbeelding

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 06 aug 2009 18:45

Gerdien B. schreef:vanavond heb ik hem toch echt iets anders horen zeggen. Hij is zich aan het beraden of hij blijft of gaat.

Ai, dat wist ik niet.
Zou jammer zijn. Ik vond dat hij een prettig licht scheen op het christendom.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2009 18:46

Ik denk dat hij voor de EO te weinig christelijk geluid laat horen, maar bij een andere omroep zoutend zout zou kunnen zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 06 aug 2009 18:54

Marnix schreef:...

Nee, de behoefte zat waarschijnlijk niet zo diep. Dus? Wat wil je daar nou mee zeggen?

Eigen schuld als hij verloren gaat? Hoe minder diep die behoefte is, hoe minder kansen je allicht hebt. Wat heb je dan aan zo'n opmerking: Nou dat zat dan niet zo diep? Beetje liefdeloos.......

Nee dat bedoel ik niet.
Alleen wordt hier volgens mij gewoon een stok gezocht om de hond te slaan.

"Als dat programma er gekomen was had hij natuurlijk!!!! het christelijk geloof gaan bestuderen.
Maar ja, nu komt het niet dus is het de schuld van de EO dat hij dat niet gaat doen."
Dat vind ik dus nogal zwak.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2009 18:54

Flappie schreef:
Mortlach schreef:
Flappie schreef:Het is natuurlijk heel makkelijk scoren voor 3fm, een zelfde show over mohammed zouden ze waarschijnlijk niet aandurven.

Wat is dit nou voor een argument? Wees blij dat christenen de weg naar de rechter wél weten te vinden en dat er geen ambassades in vlammen opgaan als er eens iemand wat zegt wat hen niet zint.

Gebruik ik het als argument dan? En waartegen zou ik het dan gebruiken? Ik heb het simpel over het feit dat de radiozender er gemakkelijk mee aan de haal gaat. De rest van je reactie ontgaat me even, ik ben evenzo blij dat christenen niet allerlei troep uithalen.

Dan is het dus een loze opmerking, een onnodige steek richting de moslims in Nederland en/of richting de mensen achter 3FM.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2009 18:59

Jo'tje schreef:Wat te denken van de kameel door het oog van de naald? :mrgreen:

Vind je dat een grapje? Dat is het niet hoor, dat slaat wel degelijk op iets.
Er poorten waren die zo smal waren dat een kameel die bepakt was er niet door kon maar er eerst afgeladen moest worden en dat het dan nog moeilijk was om er door te gaan. Die poorten noemde men oog van de naald. Zo smal waren ze.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 06 aug 2009 19:01

Wat trouwens betreurenswaardig is, is dat Arie Boomsma nu alle kritische commentaar over zich heen krijgt. Dat terwijl de EO als werkgever verantwoordelijk is voor hetgeen wat haar werknemers uitvoeren. Het was het idee van Boomsma maar de EO stemde er van harte mee in. Nu achteraf blijkt dat het idee wat minder positief uitpakt dan was verwacht, trekt de EO zich terug.

Het kan toch niet alleen maar aan Boomsma liggen. De EO is verantwoordelijk.

Riska

Berichtdoor Riska » 06 aug 2009 19:25

Helemaal mee eens Lovely. Dan hadden ze gelijk moeten zeggen dat het geen goed idee was.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 aug 2009 19:28

Lovely schreef:Wat trouwens betreurenswaardig is, is dat Arie Boomsma nu alle kritische commentaar over zich heen krijgt. Dat terwijl de EO als werkgever verantwoordelijk is voor hetgeen wat haar werknemers uitvoeren. Het was het idee van Boomsma maar de EO stemde er van harte mee in. Nu achteraf blijkt dat het idee wat minder positief uitpakt dan was verwacht, trekt de EO zich terug.

Het kan toch niet alleen maar aan Boomsma liggen. De EO is verantwoordelijk.

Maar Arie is toch een volwassen vent?
Ik snap hem niet zo goed. Iedere keer als hij een uitspraak doet die niet zo goed valt, krabbelt hij terug. Ik vind het steeds moeilijker te geloven dat hij dan echt spijt heeft.

De EO moet zeker ook de hand in eigen boezem steken. Zo n 15 jaar geleden was dit nog niet mogelijk bij de EO, nu wel.....

@ Mortlach: Flappie heeft toch wel een punt vind ik hoor.
Wie/welke media is er al over gevallen dat het programma naar 3FM gaat? Ik ben zeker tegen discriminatie en geweld, maar veel moslims worden in Nl met handschoenen vastgepakt. Nog even en de christelijke feestdagen worden ingeruild islamitische feestdagen. Je mag niets verkeerds van hen zeggen. Terwijl de naam van onze God zo vaak in een vloek over straat rolt.
Noem maar eens de naam van Mohammed in een vloek, nou heel Nl zou op zn achterste benen staan.
Daarnaast is in diverse moslimlanden christenvervolging/marteling door moslims aan de orde van de dag.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 aug 2009 19:36

tante-tortel schreef:
Jo'tje schreef:Wat te denken van de kameel door het oog van de naald? :mrgreen:

Vind je dat een grapje? Dat is het niet hoor, dat slaat wel degelijk op iets.
Er poorten waren die zo smal waren dat een kameel die bepakt was er niet door kon maar er eerst afgeladen moest worden en dat het dan nog moeilijk was om er door te gaan. Die poorten noemde men oog van de naald. Zo smal waren ze.

Lieve help, denken jullie na zo'n tijd nou echt dat ik helemaal ongereformeerd opgevoed ben? ;)
Ik weet heus wel waar het vandaan komt hoor. Het ging erom dat Jezus wel eens beelden spreekt, soms ook leuke voorbeelden aanhaalt. Dat is bijna kinderlijk. Dominees doen dat namelijk ook vaak in 'een praatje voor de kinderen', voorbeelden bedenken. Ik heb regelmatig meegemaakt dat zo'n stukje bondiger weergaf waar de preek om ging dan dat hele half uur daarna.
Maargoed, dat is redelijk offtopic hier.

Je kunt wel zeggen dat Arie de EO weer laat nadenken, en de EO Arie ook.
Verder kan heel christelijk Nederland wel gaan bedenken wat ze moeten doen om het op te lossen, maar daar zullen ze toch echt onderling uit moeten komen. En ik voorspel: wat er ook uit gaat komen, er komt wel weer commentaar...
pobody's nerfect

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 06 aug 2009 19:45

Het lijkt mij wel een goed idee als de EO - met Boomsma als presentator - de kijkers een blik gunnen van een bijeenkomst van een Alpha-cursus bij een willekeurige gemeente. Deze cursus is zeer leerzaam en het enthousiasme straalt meestal van de deelnemers af.

In de hoop dat velen kijkers een gemeente opzoeken waar zij deze mooie cursus kunnen volgen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 aug 2009 19:47

Mortlach schreef:Dan is het dus een loze opmerking, een onnodige steek richting de moslims in Nederland en/of richting de mensen achter 3FM.

Het gaat over Arie Boomsma hier dus enorm uitwaaien heeft geen zin. En was ook niet mijn intentie. Enkel dit nog, ik verwacht dat de mensen van 3FM heel anders omgaan met dit 'programma' als de intentie van de EO was. En dat is jammer. Daarentegen kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat dit makkelijk scoren is richting de EO.

Ik vind het jammer dat dit programma niet doorgaat, gewaagd van de EO. Ik was zeer benieuwd naar hoe het zou worden. Maar ik kan evenzo begrijpen dat een deel van de achterban dit een stap te ver vindt. Ook daar moet je als omroep rekening mee houden, lijkt me. Ach, als dat dan conservatief overkomt. Ik zou me er als EO niet zoveel van aantrekken. Ik hoop alleen werkelijk dat Arie Boomsma blijft, hij heeft de gave om op een verfrissende en losse manier naar buiten te treden met de boodschap van de EO/christelijk geloof.

Dat de EO in de rest van de media overkomt als van crisis in crisis belanden, lijkt me ook zwaar overdreven. Maar goed, het is komkommertijd.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”