Trouw schreef:Arie Boomsma:
"Gelovige kijkers krijgen een spiegel voorgehouden en niet-gelovigen worden aan het denken gezet over die bijzondere figuur: Jezus"
Dat was ook de bedoeling van Guido Weijers, de cabaretier in de eerste show: "Sommigen veroordelen het programma voordat het uit is. Daarom is in mijn show niet zozeer Jezus de pineut, maar richt ik mij op sommigen van zijn volgelingen".
In een grijs verleden was er een cabaretier die volle zalen trok met zijn show "De lachende kerk", Fons Jansen. Hij wist haarscherp de grens te trekken dus alle zin en onzin van de kerk (in zijn geval de RK) en geloof.
Ik ken ook tenminste twee predikanten die cabaret bedrijven: Kees van der Zwaard en René van den Beld. Ja, over geloof, over dogma's.
Maar zij zullen nooit datgene aantasten waar het werkelijk om gaat. Alleen je aan het denken zetten: 'wat wij voor waar aannemen'.
De EO zou nimmer hebben toegelaten dat Jezus bespot zou worden. Ik vrees dat men bang is geweest voor ledenverlies, door iemand die heel hard schreeuwt voor hij maar iets gezien heeft: de heer Dorenbos. Als hij het niet eens is met iets zal iedereen doen wat hij zegt, anders blijft hij schreeuwen. Van nuancering heeft de man nooit gehoord.