em_ma schreef:Amen....
Al weet ik dat deze 'regel' in de praktijk moeilijk is. Het is ook niet verkeerd om niet aan al je verlangens toe te geven. Dat kan in een huwelijk ook niet. Een vrouw is soms ongesteld en dan zou ik niet aan sex moeten denken. Je kan een moeilijke periode in je huwelijk doormaken, waardoor je niet sex kan hebben wanneer jij het wilt. En je hebt niet altijd allebei zin lijkt mij.
Nee, ok, en een beetje zelfbeheersing is in het algemeen wel goed, maar het gaat niet helemaal op voor deze situatie, toch? Hier wil je allebei als het goed is.
Maar hoe verder je gaat, hoe lastiger je het maakt voor jezelf en je ook meer op moet letten dat je relatie niet alleen om een lichamelijke relatie draait! Want dat is echt een groot gevaar...
Nou ja, het ene moet met het andere mee ontwikkelen natuurlijk. Een relatie die helemaal niet lichamelijk is, wordt ook eerder een broer-zus relatie dan een gelukkig huwelijk.
Het is goed om er samen open over te praten. En op 1 lijn liggen is zo belangrijk. Zo kun je elkaar steunen en heeft de een niet de neiging om de ander over te halen om verder te gaan.
Dat is sowieso waar, en een houding die je hele relatie, op alle gebieden ten goede komt.