Berichtdoor MissF » 27 jul 2009 18:58
Ik ben het echt met mw eens! tt, een reis kost ook niet niks hoor! Als je eens berekent hoeveel benzine kost, dat is echt niet niks als je al amper iets hebt, een trein kost nog meer, zeker met een gezin. Dus zo'n vakantie is niet kosteloos.
En ik vind het prima als iemand zegt dattie baalt dat ie niet op vakantie kan. Waarom zou dat niet mogen? Ik vind het echt totaal niet empathisch om zo te reageren. Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie zoals we het liefst doen, omdat we een nieuw huis hebben. Dus zei ik vandaag tegen mijn vriendin: we balen flink dat we niet kunnen. En zij zei heel lief: ja joh, kan ik me echt voorstellen. En ik voeg er ook echt wel meteen aan toe dat we helemaal niet zielig zijn, omdat we juist ontzettend blij zijn met ons nieuwe huis, en het onze eigen keus is, maar die reactie van mijn vriendin vond ik toch fijn.
Daar hebben mensen toch echt wel meer aan dat zeggen: niet zeuren. Als je iets aanbiedt, moet je ook niet verwachten dat iedereen opeens helemaal in de wolken is. Kamperen is niet niks met een stel kids, ik kan me onwijs goed voorstellen dat mensen daar helemaal geen zin in hebben, en veel liever in een huisje zitten. Denk aan kou en regen in nl, dan zit ik ook liever in een huisje dan in een tent ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...