Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daphne » 13 jul 2009 15:02

Ehm... heb even op de site gekeken, het is zelfs nog duurder. Minstens 1500 euro, er zit er zelfs één bij van 2500! Ik heb het berekend op 2 volwassenen en 3 kinderen.

http://www.centerparcs.nl/servlet/ContentServer?pagename=WebRes/Dispatchers/ava1_2_1b
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 jul 2009 08:11

Tsjonge, dan zitten we toch best lekker voor €120 p.p. twee weken op de camping in Oostenrijk mét elektriciteit :mrgreen:
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 jul 2009 22:55

volgens mij hoor je tegenwoordig niet veel meer over de hypotheek oversluiten terwijl de rente toch weer redelijk laag is, dacht ik?

Op de spaarrekening in elk geval wel, hij gaat van 4,75 ineens naar 2,75% rente :(
ja, dat is mijn mening dan he.....

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 jul 2009 08:05

Toen wij vroeger ook minder geld te besteden hadden konden wij met onze kinderen ook niet op vakantie en we zaten ook op een flat. Maar dat boeide ons niet zo.
Ik ging gewoon elke dag naar beneden naar de kinderboerderij in het park rond de flat en we gingen ellke dag wel even fietsen, of ik ging met ze naar een zwemmeertje. Er was genoeg te doen.
Alleen voor mezelf was het wel jammer dat je niet ook eens even in een andere omgeving kwam.
En ik kan me voorstellen dat er situatie,s zijn waarin het fijn is voor een gezin om dat te kunnen doen.
Toen wij dus tien jaar terug een vouwwagen kochten hebben wij die ook altijd aan mensen aangeboden die het niet zo ruim hebben. We zetten de vouwwagen voor een seizoensplaats ergens neer en dan vragen we aan de diakonie of zijn nog een gezin weten die er wel gebruik van zouden kunnen maken en welke periode.
Nu verbaasd het ons dat er nooit mensen zijn. Dus blijkbaar heeft niemand daar behoefte aan.
Nu hebben we al een aantal jaren een sleurhut en doen we nog steeds hetzelfde. Maar mensen willen niet. Ze mogen er gratis in. Ze hoeven hem niet op te zetten of af te breken.
Nu gaan onze kinderen die het ook niet breed hebben er wel vaak heen. En dat vinden wij fijn. Maar er zijn gerust nog wel weken over waarin er anderen in kunnen.
We hebben het ook al persoonlijk aan mensen aangeboden maar horen dan vervolgens niets meer.
Beetje jammer wel. Maar goed dan denk ik dus dat de behoefte eraan best wel meevalt.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 jul 2009 08:10

tante-tortel, misschien willen ze niet aan jullie laten zien dat ze het niet breed hebben. Er is nog altijd een soort schaamtegevoel over.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 jul 2009 08:21

Dat lijkt me niet aan de orde. Want de eerste instantie die er van weten waren de diakonie. Daar gaven wij aan door wanneer er plaats was, dus welke weken er anderen in konden. Ook in het hoogseizoen tenminste 2 weken achter elkaar. Maar we kregen nooit door dat er mensen in waren. Dus konden we eventueel nog zelf.
Dus dat kan niet met schaamte te maken hebben. Want wij zouden niet weten wie er in zouden gaan.
In de gevallen waar wij zelf het aan mensen aanboden spraken de mensen zelf over hun probleem dat ze niet op vakantie konden omdat ze geen geld hadden. En boden wij onze vakantiemogelijkheid gratis aan. En hoorden we vervolgens niets. Dus dan is die nood niet echt hoog denk ik dan maar. Moet je ook niet zeuren.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 jul 2009 09:35

Oké ik wist niet dat jullie er niet van zouden weten.
Maar ik heb geweten wat financiële nood is, maar ik zat toen ook niet direct op een vakantie te wachten. Uiteindelijk hebben die mensen vaak gewoon geld nodig voor boodschappen, e.d.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het geen goed aanbod van jullie vindt. Geweldig, dat mensen op die manier anderen willen helpen. En anders is er blijkbaar niemand bij jullie in de gemeente in financiële nood, dat zou wel heel mooi zijn!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jul 2009 09:49

ik zou me eerlijk gezegd een beetje bezwaard voelen, bang dat ik iets stuk zou maken, de boel niet netjes en schoon genoeg achter zou laten enz.
ja, dat is mijn mening dan he.....

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 jul 2009 10:12

Nou dan moet je ook niet zeuren. Als mensen je het aanbieden dan maakt dat toch niet uit.
Ik heb zelfs meegemaakt dat ze gratis in onze kampeerwagen konden. Maar niet wilden en wel in een betaald huisje wilden en dat de diakonie dat voor ze betaald heeft. Nou sorry, maar dan hoeft de diakonie van mij geen geld meer want ze hebben blijkbaar genoeg.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 jul 2009 10:24

ik krijg daar ook een beetje kromme tenen van

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jul 2009 13:19

Nou, ik ook. Komt nogal ondankbaar over! Als ik geen geld zou hebben om op vakantie te gaan en ik kreeg zo'n aanbod, dan wist ik het wel.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 jul 2009 14:25

ik ook! ik zou dankbaar zijn.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 jul 2009 16:57

Ik krijg meer kromme tenen van de zin: dan moet je niet zeuren! Het is lief aangeboden zo'n sleurhut, maar de mensen hun eigen keus als ze het aanbod niet aan willen nemen. Wie weet wat voor reden ze daar voor hebben. Dat het niet netjes is dat ze niets van zich laten horen is een ander verhaal. Of misschien heeft de diaconie er niets mee gedaan :roll:

Ook al worde de accomodatie gratis aangeboden, vakantie kost toch snel al wat extra's. Als ik het niet breed zou hebben dan zou ik dat extra's veel liever stoppen in bijv. kleding.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 jul 2009 18:11

Nou, als ik eerlijk ben kost zo een vakantie helemaal niets extra. Je kunt gratis ergens in verblijven. Eten moet je thuis ook.
En dat niet moeten zeuren is gewoon zoals het is. Als je zelf al vind dat ook al zou je gratis verblijf krijgen je niet wil, dan moet je ook niet lopen zeuren dat je geen geld hebt om op vakantie te gaan en hoe erg dat wel niet is.
Toen wij niet konden gaan omdat wij er het geld niet voor hadden zeurde ik er tegen niemand over omdat we dat heel gewoon vonden.
Wat niet kan dan kan niet klaar. En zocht ik gewoon kosteloze uitjes op waarbij we gewoon ons eigen brood meenamen en als we thuis waren en zelf gemaakt ijsje. Helemaal niks mis mee en we hadden er ook geen problemen mee.

En inderdaad kan het zijn dat je niet van kamperen houd. Maar als je werkelijk de nood zo hoog hebt zitten, dan maakt dat toch niet meer uit?
Als je maar even weg bent en als je kinderen het naar de zin hebben heb jij het ook. En inderdaad moet iedereen het zelf weten of die wel of geen gebruik maakt van het aanbod. Maar als je dan achteraf hoort dat ze door niemand eens uitgenodigd zijn er dat er toch genoeg mensen zijn met een tent die ze eventueel hadden kunnen gebruiken dan zakt mijn mond wel open.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jul 2009 18:58

Ik ben het echt met mw eens! tt, een reis kost ook niet niks hoor! Als je eens berekent hoeveel benzine kost, dat is echt niet niks als je al amper iets hebt, een trein kost nog meer, zeker met een gezin. Dus zo'n vakantie is niet kosteloos.
En ik vind het prima als iemand zegt dattie baalt dat ie niet op vakantie kan. Waarom zou dat niet mogen? Ik vind het echt totaal niet empathisch om zo te reageren. Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie zoals we het liefst doen, omdat we een nieuw huis hebben. Dus zei ik vandaag tegen mijn vriendin: we balen flink dat we niet kunnen. En zij zei heel lief: ja joh, kan ik me echt voorstellen. En ik voeg er ook echt wel meteen aan toe dat we helemaal niet zielig zijn, omdat we juist ontzettend blij zijn met ons nieuwe huis, en het onze eigen keus is, maar die reactie van mijn vriendin vond ik toch fijn.
Daar hebben mensen toch echt wel meer aan dat zeggen: niet zeuren. Als je iets aanbiedt, moet je ook niet verwachten dat iedereen opeens helemaal in de wolken is. Kamperen is niet niks met een stel kids, ik kan me onwijs goed voorstellen dat mensen daar helemaal geen zin in hebben, en veel liever in een huisje zitten. Denk aan kou en regen in nl, dan zit ik ook liever in een huisje dan in een tent ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”