Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Daphne » 20 jul 2009 19:51

In week 3 van boek 1 mag je helemaal geen brood.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2009 07:20

@kwebbel, ik ken alleen het eerste boek van Sonja. Daar mocht je echt geen kwark wisselen met 2 boterhammen. En ik heb het puur over de maaltijden die erg aan de krappe kant zijn qua voedingsmiddelen. De tussendoortjes stellen ook niet zo veel voor, wat fruit of een eierkoek/ontbijtkoek. Daar snak je al naar als je het ontbijt net achter de kiezen hebt.

Van de WW heb ik juist geleerd dat het ontbijt super belangrijk is. Nu ontbeet ik altijd wel, maar volgens de WW te weinig. Nu eet ik een grote kom (300 cc) met magere yoghurt met 6 scheppen musli of dezelfde kom met brinta/havermout of 2/3 boterhammen met mager beleg. Mijn moeder at eerst ook te weinig en is sinds januari met de WW 24 kg afgevalllen en eet op sommige dagen 8 boterhammen ( en de rest). Haar verbranding was gewoon stil komen te staan, waardoor ze van het minste of geringste aankwam.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2009 07:55

Door weer eens te stoppen met koek/chips, ben ik weer twee kilo afgevallen. Zit nu op 58kg.
Liefst wil ik 56kg wegen, maar alleen omdat ik dat woog voor de zwangerschap.
Zo vind ik het ook wel weer best, buikje is eindelijk weer plat. (Mag ook wel na 1,5 jaar :clown:)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jul 2009 12:50

Ehm, Kwebbel, het idee achter Sonja Bakker is juist níet dat je kwark inruilt voor twee volkoren boterhammen. Juist die afwisseling is belangrijk volgens haar, niet iedere ochtend hetzelfde ontbijt. Kwark mag je wel ruilen voor yoghurt of melk o.i.d. Zuivelproducten onderling mag je ruilen, maar niet zuivel ruilen voor brood.
Achja, bij mij heeft Sonja Bakkeren weinig geholpen.
Nu ben ik gewoon lekker aan het sporten etc. Heb me al een tijdje niet gewogen, maar vorige week kon ik ineens een broek maat 38 kopen i.p.v. maat 40! Dat was dan wel ineens leuk :mrgreen:
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 jul 2009 14:05

@Daphne: aha..... zover zijn we dus nog niet !

@Jo'tje: ik gaf al eerder aan dat ik het boek gebruik als "leidraad" en niet om helemaal te volgen. De recepten die er in staan wil ik gewoon graag proberen. Vanochtend mocht ik dus 2 crackers met vruchtenhagel en kipfilet. Dat heb ik niet genomen omdat ik nog wat bolletjes overhad. Nou dan neem ik die. Ik neem ook niet elke ochtend hetzelfde. De ene keer een beschuit, de andere keer een cracker, dan yoghurt. Ik gebruik het boek wel maar niet precies tot in elke detail.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jul 2009 19:53

Als je geen kwark wilt eten, moet je, volgens Sonja, er wel een zuivelproduct voor in de plaats nemen (yoghurt, glas optimel), anders heeft het nog geen nut. Brood zit in een andere schijf, heeft totaal andere voedingswaarden.
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jul 2009 20:50

Precies, dat wilde ik ook aangeven. Maargoed, je moet zelf weten of je het precies volgt natuurlijk :)

Het gaat momenteel niet zo goed met m'n hardlooppraktijken. Normaal 3 keer per week, maar dat ga ik deze week niet redden. Zaterdagnacht ziek geworden, kan nu wel weer werken maar ben echt moe en overdag ook nog niet op en top fit. Dus om dan 28 minuten te gaan rennen na 't werk? Nee danku ;)
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2009 20:57

balen jo'tje! Dat mis ik ook echt sinds ik zwanger ben....lekker hardlopen. Ik heb het nu 1 1/2 niet kunnen doen, maar ik ga volgend jaar zomer zeker weer beginnen....heerlijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2009 07:20

Waar het er bij ons om gaat zijn/waren de tussendoortjes. Wij aten nooit een tussendoortje. Om dat er ingeprent te krijgen zijn we op onze eigen manier gaan Sonja Bakkeren. En ik merk dat ik ook bewuste met eten bezig ben (dit heeft te maken met het verleden) nu sta ik even stil, maar ik kom in iedergeval niet aan. Maar dat komt ook omdat we nog niet veel beweging hebben gehad.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 jul 2009 21:28

Jo'tje schreef:Ehm, Kwebbel, het idee achter Sonja Bakker is juist níet dat je kwark inruilt voor twee volkoren boterhammen. Juist die afwisseling is belangrijk volgens haar, niet iedere ochtend hetzelfde ontbijt. Kwark mag je wel ruilen voor yoghurt of melk o.i.d. Zuivelproducten onderling mag je ruilen, maar niet zuivel ruilen voor brood.
ik snap wat je bedoelt maar ik gebruik het boek niet om precies het tot op de detail na te volgen. Ik wil gewoon afvallen en dat ik bijv. een keer 2x achter elkaar boterhammen neem zie ik geen kwaad in.

ajl schreef:@kwebbel, ik ken alleen het eerste boek van Sonja. Daar mocht je echt geen kwark wisselen met 2 boterhammen. En ik heb het puur over de maaltijden die erg aan de krappe kant zijn qua voedingsmiddelen. De tussendoortjes stellen ook niet zo veel voor, wat fruit of een eierkoek/ontbijtkoek. Daar snak je al naar als je het ontbijt net achter de kiezen hebt.
echt waar?! Ik heb er totaal geen moeite mee, ja de eerste dag na de warme maaltijd hadden we beide zoiets van: pff we hebben echt honger. Toen aten we maar een paar plakjes komkommer. En nu al na dag 3, totaal geen moeite mee. Ik eet gewoon niet meer dan wat er staat. En het lijkt tot nu toe aan te slaan. Heb ook echt geen honger na wat ik nu heb gegeten. En vanavond mocht ik alleen een glas water, ik heb gewoon een glas fris op en een kokoskoek. Dus helemaal op de detail volgen doe ik niet, ik mag 's avonds van mezelf gewoon "iets", ik kan 's avonds niet op een glas water leven.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jul 2009 21:36

Kun je dan niet beter gewoon stoppen met koek en snoep? want een kokoskoek is weer echt slecht voor de lijn. Dat je alleen maar alle verkeerde beleg op een boterham vervangt voor mager beleg en tussendoortjes neemt die wel goed zijn?
Anders is het hele Sonja Bakker dieet volgens mij weg.

Wij gaan niet meer ver weg op vakantie, dus eigenlijk heb ik geen reden om niet meer te lijnen, maar ik heb zo ontzettend geen zin meer. Ik probeer nu elke week een keer naar mijn werk te fietsen (totaal 40 km), nu de sportschool dicht is. Die gaat over 4 weken weer open. En goed op blijven letten, nog steeds geen chips, koekjes e.d. Morgen maar eens op de weegschaal staan of dat nog een beetje helpt, en anders moet ik er toch nog een keer flink tegenaan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jul 2009 07:15

Ik kan mij voorstellen dat je er geen zin meer in hebt missF!. Hoeveel wil je er nog af hebben? Of je kijkt het even aan en zien of het er met sporten of iets dergelijks afgaat. Want eigenlijk is je bevalling ook nog niet zo heel lang geleden.

@ kwebbel als je s'avonds een kokoskoek neemt, lijkt mij het hele effect van het dieet weg. Volgens mij kan je dan beter nog een boterham eten. Als je namelijk zo 'rommelt'met een dieet lijkt het mij dat het niet zo veel zal helpen. Maar uiteraard moet je het natuurlijk zelf weten :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2009 07:39

Of lekker een muslibol eten.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2009 08:08

Juist het snacken 's avonds is gevaarlijk, omdat je dan nog maar weinig verbrand. Wat dat betreft zou het ook goed zijn als iedereen er weer aan zou wennen om tussen de middag warm te eten en 's avonds brood. Qua verbranding klopt die volgorde veel beter :)
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jul 2009 08:11

Ik vind dat ook veel lekkerder. Mijn ouders eten/aten altijd s'middags warm en het voordeel is dat je de hele middag geen trek meer hebt. Jammer genoeg lukt het nu niet om s'middags warm te eten. Ik moet zeggen dat voor het snoepen voor mij de ochtend het gevaarlijkst is. Voor mijn gevoel kan ik dan wel een heel brood op, zo'n trek heb ik. s'Avonds eet/snoep ik eigenlijk nooit. Als ik daaraan begin, is het einde zoek.

Terug naar “Archief”