Denkertje21 schreef:elbert schreef:Het is jammer dat de EO het niet meer aandurft om dat (het evangelie) explicieter naar voren te brengen.
Lijkt me niet passend in dit programma. Dat hoor ik ook niet als ik naar de dokter ga, of mijn auto laat nakijken.
Waarom haal je in verband met dit programma dan Luk. 15:7 aan? Dat is toch evangelie, of niet?
Marnix schreef:Het punt is dat je in stapjes moet werken. Je kan niet altijd bij iedereen in een keer die grote stap maken die je noemt. Er wordt gelachen, een spottend grapje gemaakt en men loopt door. Of in dit geval zappen ze weg. Dan zijn die misstanden niet opgelost en je hebt het evangelie niet kunnen brengen.
Dat vind ik in dit verband best een goed punt. Het probleem is dat ik dat qua programmering (dus richting de kijker) niet echt terugvind. Misschien omdat het dan vanuit televisie-oogpunt al gauw te serieus wordt gevonden? De vraag die ik er dan bij heb is of het medium tv zoals zich dat ontwikkeld heeft (want vroeger ging het er een stuk bedaarder aan toe) dan niet teveel is gericht op de kick, met over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) slechts tijdelijke gevolgen?