Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor elbert » 20 mei 2009 21:18

Denkertje21 schreef:
elbert schreef:Het is jammer dat de EO het niet meer aandurft om dat (het evangelie) explicieter naar voren te brengen.

Lijkt me niet passend in dit programma. Dat hoor ik ook niet als ik naar de dokter ga, of mijn auto laat nakijken.

Waarom haal je in verband met dit programma dan Luk. 15:7 aan? Dat is toch evangelie, of niet?

Marnix schreef:Het punt is dat je in stapjes moet werken. Je kan niet altijd bij iedereen in een keer die grote stap maken die je noemt. Er wordt gelachen, een spottend grapje gemaakt en men loopt door. Of in dit geval zappen ze weg. Dan zijn die misstanden niet opgelost en je hebt het evangelie niet kunnen brengen.

Dat vind ik in dit verband best een goed punt. Het probleem is dat ik dat qua programmering (dus richting de kijker) niet echt terugvind. Misschien omdat het dan vanuit televisie-oogpunt al gauw te serieus wordt gevonden? De vraag die ik er dan bij heb is of het medium tv zoals zich dat ontwikkeld heeft (want vroeger ging het er een stuk bedaarder aan toe) dan niet teveel is gericht op de kick, met over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) slechts tijdelijke gevolgen?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2009 14:54

Misschien dat jongeren er zo mee omgaan, die zullen er zeker tussen zitten. Jongeren zijn wel op zoek naar een kick dus op die manier krijg je hun aandacht. En dan is het inderdaad afwachten of die aandacht voor de boodschap niet maar tijdelijk is. Maar je hebt die aandacht voor een tijdje en dan kan je er iets mee en dat is beter dan dat je door je manier van aanpak die aandacht juist niet krijgt. Bedenk maar eens een goed concept waarbij je wel die aandacht krijgt maar je niet op die kick-cultuur hoeft in te spelen... en je toch ook de aandacht van de kijkers weet vast te houden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 05 jul 2009 23:31

Volgens mij heeft de persoon in kwestie Romeinen 1 : 27 uit zijn Bijbel gescheurd. Of zou hij uberhaupt wel een Bijbel hebben...? In dat geval vraag ik me af waarom de EO hem ooit in dienst nam.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 jul 2009 06:35

Beun schreef:Volgens mij heeft de persoon in kwestie Romeinen 1 : 27 uit zijn Bijbel gescheurd. Of zou hij uberhaupt wel een Bijbel hebben...? In dat geval vraag ik me af waarom de EO hem ooit in dienst nam.

Hoe dan ook: je reactie is insinuerend en ronduit onchristelijk!
En afgaande op je reactie, denk ik dat Arie vaker in zijn bijbel leest dan jij.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 06 jul 2009 06:46

Denkertje21 schreef:
Beun schreef:Volgens mij heeft de persoon in kwestie Romeinen 1 : 27 uit zijn Bijbel gescheurd. Of zou hij uberhaupt wel een Bijbel hebben...? In dat geval vraag ik me af waarom de EO hem ooit in dienst nam.

Oeps! Tegen het zere been? :-k

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 jul 2009 09:25

Beun (haas) jij bent echt opbouwend bezig op dit forum, Ik vindt vooral dat jij zo door moet gaan :-oo

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 06 jul 2009 10:12

Beun schreef:
Denkertje21 schreef:

Oeps! Tegen het zere been? :-k

Verbaasd ?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jul 2009 10:13

Het lijkt er meer op dat Beun het erg leuk vind om flink te schoppen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 06 jul 2009 11:43

En wat romeinen 1:27 met de schorsing van Arie Boomsma te maken heeft (of met hem in het algemeen) is mij volkomen onduidelijk.

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jul 2009 11:44

Op dit soort fundamentalisme rest alleen maar: zwijgen...
Want dit soort fundamentalisme is alleen maar in alle opzichten buitengewoon liefdeloos.

Esli, die gedachte kwam ook in mij op...

Fernando
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fernando » 06 jul 2009 19:16

Want dit soort fundamentalisme is alleen maar in alle opzichten buitengewoon liefdeloos.

Nee hoor, het fundament wat God in de Bijbel legt is niet liefdeloos. Integendeel, het is Zijn liefde die ons wil behoeden voor het verderf. Daarom geeft Hij de kaders aan waarbinnen we kunnen leven.
Kijk ook eens op www.evangelisatiebunde.nl

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 06 jul 2009 19:41

Fernando schreef:

Nee hoor, het fundament wat God in de Bijbel legt is niet liefdeloos. Integendeel, het is Zijn liefde die ons wil behoeden voor het verderf. Daarom geeft Hij de kaders aan waarbinnen we kunnen leven.

Je reactie is niet geheel to the point. Riska schreef: dit soort fundamentalisme, daarmee refererend aan de bijdrage van Beun (ik wacht trouwens nog op zijn/haar - maar gek genoeg denk ik zijn - voorsteldraadje: zou wel zo beleefd zijn ;-)). Dat heeft vooralsnog niets te maken met de Bijbel als fundament en richtsnoer voor het leven.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2009 09:44

Anders verdiep je je even in de rest van de discussie voor je loos dingen gaat roepen.
Jij discussieert niet. Je dropt een mening, en wie het er niet mee eens is, is geen (goed) christen.
Helaas, zo werkt het niet, Beun.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2009 11:31

Hij heeft een Bijbel. Met Romeinen 1 in zijn geheel er in... Dus je zorgen over de EO zijn weer de wereld uit.

En wat Romeinen 1:27 nou met Arie te maken heeft....? Moet je nog maar eens uitleggen. Sowieso, als je dit soort uitspraken doet kan het geen kwaad om ze ook te onderbouwen hoor.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 jul 2009 12:25

Spons schreef: toch wel jammer om zijn onderbouwing te missen

Verwacht je onderbouwing dan?

Terug naar “Archief”