Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Daatje123 » 07 jul 2009 10:47

Ik wilde ook weer starten met een sportschool, maar sinds maart fiets ik met mooi weer 36 km op een dag. Het is in die maanden geloof 4x voorgekomen dat ik met de trein ging. Beweeg nu dus al ruim 2 uur per dag (fietsen + half uur pauze).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2009 11:56

Jo'tje schreef:Ik hád een abonnement op de sportschool, maar sinds het weer lekker is buiten (april ofzo) had ik daar echt geen zin meer in. Kom je uit het werk, ga je 's avonds weer zo'n muf hok in?! Niet dus. Toen begonnen met wandelen en skeeleren af en toe en daarna samen met twee vriendinnen gestart met hardlopen. Heerlijk, lekker naar buiten! Als het weer winter is ga ik denk ik een paar maanden een abonnement nemen bij een zwembad.

Hehe :) En vergeet vooral niet: Tennissen met je vriend ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jul 2009 12:54

Ik ben gister weer wezen sporten. En het was echt heerlijk. Een uur. Vooral de loopband vind ik heerlijk.
Ik wandel sowieso best wat af buiten, maar hardlopen vind ik echt niks. Als het dan regent ofzo ga ik toch niet. Ik vind de sportschool juist handig dat ik kan gaan wanneer ik wil en met wat voor weer dan ook. Thuis doe ik ook echt geen buikspieroefeningen, maar in de sportschool doe ik het wel, omdat ik dan even bijkom van hollen op de loopband, en dan even wat buikspier oefeningen doe. Nu maar hopen dat het helpt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 jul 2009 19:16

eet niet zo goed! vind het eten hier maar niks (das niet goed natuurlijk maar je valt er wel van af)
Gods geduld is groot maar niet oneindig

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2009 13:34

Nog 2 ons, dan zit ik op mijn eerste streefgewicht. Ik denk dat daarna nog 5 eraf(na mijn vakantie), niet zo handig is, ik denk dat ik dan te weinig ga wegen. Mijn buik moet er gewoon af door sporten. Nog een kilo of 3 a 4, dan is het wel weer best denk ik. Ooit woog ik 59, en dat was lelijk, te mager in mijn gezicht.
Ik vind het wel tof, Jurian is nu bijna 6 maanden, en er staan vaak 6 maanden om weer op je oude gewicht te komen. Nu heb ik er in mijn idee wel wat meer aan moeten doen dan gewoon afwachten, maar het is wel lekker om weer terug te zijn op 67. Nog even die laatste onsjes, en dan vakantie vieren :D

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 13 jul 2009 18:59

Ik val ineens af. In 3 maanden tijd 4 kilo kwijt terwijl ik al weinig woog.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2009 07:07

Knap hoor missF! Het heeft bij mij 8 maanden geduurd voor ik weer op gewicht was. De laatste 6 kg heb ik door lijnen gedaan. De andere 13 zijn er "gewoon' de eerste 5 maanden na mn zwangerschap afgegaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2009 07:45

Yess... ik val af. \:D/

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jul 2009 08:49

Wat goed Evelien!
Ik ben woensdag op de fiets naar mijn werk gegaan, 40 km in totaal. Heerlijk. In 50 minuten gefietst, en een uur terug, omdat we toen op het pontje moesten wachten. Ik heb mezelf maar voorgenomen om het vaker te doen. Als ik tenminste geen late dienst heb, en in de winter sowieso niet. Het zijn toch erg donkere stukken. met licht weer maakt dat me niet uit, maar als het donker is voel ik me dan niet zo veilig,
Maar het is voorlopig nog licht, dus ik ga ook maar mijn best doen vaker te fietsen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2009 10:20

fiets je alleen?

Omdat wij allebei bezig zijn met afvallen gaat het wel makkelijker. Ik wil graag 18 kilo afvallen.

Even een vraagje voor de afvallers..... wat doen jullie tijdens de vakanties? (qua eten?).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2009 10:28

Gefeliciteerd MissF en goed bezig Evelien :D
met de vakantie hebben we gewoon 3x per dag een maaltijd gegeten, niets overgeslagen. Wel hebben we makkelijk(er) gegeten dan normaal thuis zoals een paar x patat halen, 1x pannenkoeken (uit eten), stokbroodje ergens halen, bami/nasi in blik enzo, aardappeltjes bakken. Niet te moeilijk doen.

Ben inmiddels in het bezit van het boek van Sonja Bakker. Bereik én behoud je ideale gewicht. Heb het gelezen en sta er positiever tegenover dan voor de vakantie. We gaan m gebruiken als "handleiding" voor het afvallen. Ik vond het eerst 3x niets, nu vind ik het meevallen en vind dat je best wel een hoop mag (had ik niet verwacht). We gaan als goed is maandag beginnen. M'n man is er nog een beetje sceptisch over dus we hebben het volgende bedacht:
Ik ben 1.66 en weeg 74 kg. Mijn streef is er om er rond de 14kg af te krijgen. 60 vind ik een mooi gewicht en bijna op m'n oude gewicht van 2,5 jaar geleden (55kg). Als mij dat lukt krijg ik van m'n man een ring van z'n ketting die hij laat omsmelten. Wilde ik al eerder hebben maar vind het leuker om dan een "beloning" te krijgen.
M'n man is 2.00 mtr en weegt 91 kg. Niet teveel maar heeft een buik. Als hij er 13kg afkrijgt zit hij ook bijna op z'n gewicht van 2.5 jaar geleden en krijgt hij een spoiler voor op onze auto. Ook leuke beloning :)

nu nog eerst ff een weegschaal halen ;-)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2009 10:34

Volgens de BMI mag ik 70 wegen. Dus nog 18 te gaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jul 2009 11:08

Afgelopen woensdag fietste ik met een collega die ook hier woont. Dat is wel erg gezellig. maar zij heeft een totaal ander rooster als ik, en weet vaak van tevoren ook niet welke diensten ze heeft, omdat ze invalkracht is. maar we gaan het wel vaker proberen. En anders ga ik alleen, vind ik ook echt niet erg.

Ik heb van tevoren al gezegd dat ik in de vakantie niet lijn. We weten nu nog niet zeker of we wel naar Italie gaan, als we niet gaan gaan we een weekje in NL, dan doe ik 1 weekje niks meer met lijnen. Maar als we wel naar Italie gaan doe ik het 3 weken niet. Niet dat ik dan ga bunkeren, maar ik ga niet opletten, geen weegschaal in de buurt. Ik zit nu nog steeds bijna op 67 en vind het even best zo. Ik eet sowieso nog steeds geen koekjes en snoepjes door de weeks, en eet door de weeks nog steeds maximaal 1300 kcal, maar in het weekend doe ik sowieso al minder streng. De laatste kilo's komen nog wel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2009 12:41

kwebbel schreef:Gefeliciteerd MissF en goed bezig Evelien :D
met de vakantie hebben we gewoon 3x per dag een maaltijd gegeten, niets overgeslagen. Wel hebben we makkelijk(er) gegeten dan normaal thuis zoals een paar x patat halen, 1x pannenkoeken (uit eten), stokbroodje ergens halen, bami/nasi in blik enzo, aardappeltjes bakken. Niet te moeilijk doen.

Ben inmiddels in het bezit van het boek van Sonja Bakker. Bereik én behoud je ideale gewicht. Heb het gelezen en sta er positiever tegenover dan voor de vakantie. We gaan m gebruiken als "handleiding" voor het afvallen. Ik vond het eerst 3x niets, nu vind ik het meevallen en vind dat je best wel een hoop mag (had ik niet verwacht). We gaan als goed is maandag beginnen. M'n man is er nog een beetje sceptisch over dus we hebben het volgende bedacht:
Ik ben 1.66 en weeg 74 kg. Mijn streef is er om er rond de 14kg af te krijgen. 60 vind ik een mooi gewicht en bijna op m'n oude gewicht van 2,5 jaar geleden (55kg). Als mij dat lukt krijg ik van m'n man een ring van z'n ketting die hij laat omsmelten. Wilde ik al eerder hebben maar vind het leuker om dan een "beloning" te krijgen.
M'n man is 2.00 mtr en weegt 91 kg. Niet teveel maar heeft een buik. Als hij er 13kg afkrijgt zit hij ook bijna op z'n gewicht van 2.5 jaar geleden en krijgt hij een spoiler voor op onze auto. Ook leuke beloning :)

nu nog eerst ff een weegschaal halen ;-)

Volgens mij heeft je man gewoon een goed gewicht hoor! als hij zoveel af gaat vallen is het volgens mij echt een panlat. Kan hij misschien beter wat gaan sporten om zijn ''buik'' kwijt te raken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2009 12:58

Ik denk dat er ook niets mis is met zijn gewicht kwebbel. Mijn man is 1m87 en weegt 85 kg en geen grammetje vet. ( maar ik moet wel zeggen dat hij een uurtje of 10 sport in de week)

Terug naar “Archief”