Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor ajl » 30 jun 2009 18:47

Haha...nee hoor,maar om de een of andere reden plassen de meeste mannen die ik ken zittend. Door hun moeder als klein jongetje al geleerd....die hadden zeker ook geen zin in spetters.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jun 2009 19:57

em_ma schreef:Wat ik heel vies vind zijn wcborstels waar de poepresten nog inhangen ](*,)

Ik zit hier te rillen van viesheid...dat vind ik ook zo smerig. Jullie maar klagen over dat warme weer...kunnen we eens een weekje ruilen? Het is hier 15 graden en zwaar bewolkt en mistig...sinds vorige week donderdag! Blaas dat goede weer eens deze kant op mensen!!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annette* » 30 jun 2009 21:24

Hoor veel mensen 'klagen' dat het zo warm is, maar ik vind het echt nog niet zo warm... Nouja dan zal het wel aan mij liggen ;).

*blaast heel hard :-oo...*
Wat de toekomst brengen moge........

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2009 07:28

Ik vind het HEERLIJK dit weer van mij mag het maanden zo blijven maar ja dat zal niet zo zijn :lol:
Laura ik stuur wat naar jullie hoor :wink:
Ik heb alle ramen aan de binnen en buiten kant gewassen en ik ga vandaag alle dekbedden wassen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2009 07:39

k vindt een weekje wel lekker... maar niet langer. (m'n zomerwratjes komen weer op en daar wordt ik niet vrolijk van :? )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2009 08:34

Ik vind dit weer zo heerlijk voor de was. Alles lekker buiten. Ik heb net onze dekbedovertrekken erin gedaan, we krijgen dinsdag weer kijkers, en dus moet dan weeeeer alles netjes zijn :x En dan wil ik perse het witte dekbedovertrek erop, en die lag er al op, dus vandaag maar meteen wassen, te drogen ophangen en strijken, dan kan ie er vanavond laat weer op.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 jul 2009 09:21

MissF schreef:dan wil ik perse het witte dekbedovertrek erop, en die lag er al op, dus vandaag maar meteen wassen, te drogen ophangen en strijken, dan kan ie er vanavond laat weer op.

Een dekbedovertrek strijken :shock:

Ik krijg hier echt het gevoel, dat mensen zich soms laten knechten tot een slaaf van hun eigen huishouden. :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2009 09:30

Mijn dekbed overtrekken strijk ik ook niet maar kan wel begrijpen als je kijkers krijgt.
Ik ben nog maar even een muur in de huiskamer aan het schilderen :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 jul 2009 09:34

ajl schreef:Bedoel jij met het schoonmaken even met wc reiniger en een borstel erdoor of sop je de wc ook elke dag uit. Dat schoonmaken met een borstel doe ik ook elke dag maar ik neem niet elke dag de hele pot af met een doekje. Daarnaast zitten de mannen die bij ons gaan...net zo makkelijk.
wc reiniger erdoor met een borstel, 2x per week de hele pot incl. de randen schoonmaken en elke dag een doekje over het deksel en de klep zeg maar.

Harm-J schreef:
MissF schreef:dan wil ik perse het witte dekbedovertrek erop, en die lag er al op, dus vandaag maar meteen wassen, te drogen ophangen en strijken, dan kan ie er vanavond laat weer op.

Een dekbedovertrek strijken :shock:

Ik krijg hier echt het gevoel, dat mensen zich soms laten knechten tot een slaaf van hun eigen huishouden. :lol:
ik ben behoorlijk pietje precies met het huishouden en hou over het algemeen alles keurig bij (sommige dagen heb ik geen zin maar dat heeft iedereen wel eens! :roll: ) maar een dekbedovertrekset strijk ik echt niet. Heb er van 240x220, te lang, te breed en te groot om te strijken. Heb bovendien geen plaats om m op te hangen dus dat gaat als enige de droger in. Opvouwen en klaar.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 jul 2009 12:50

Stop maar met blazen hoor! Het is hier warm en broeierig! In ieder geval bedankt. Ik strijk onze dekbedovertrekken en hoeslakens wel, ze zijn 220x240 :mrgreen: Tsja, ik heb nou eenmaal geen leven. Maar het resultaat is zooooo mooi (totdat manlief op bed ploft ;))

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 jul 2009 12:53

haha, precies laurac, daarom strijk ik geen dekbedovertrekken meer, heb het wel gedaan, maar alleen voor in het ledikantje en wiegje word alles nog gestreken en de rest vouwen we op, op de kussenslopen na dan.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2009 12:55

Ik strijk ze ook echt niet. Ben al blij dat als ik ze s'morgens was, ze s'avonds droog zijn. Dat scheelt weer opvouwwerk. Waar ik inmiddels ook vanaf ben gestapt is de rompers van Hugo strijken. Nu nog de hydrofiele luiers afleren om die te strijken, maar dat vind ik juist zo mooi staan op de commode.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2009 13:22

ajl schreef:Ik strijk ze ook echt niet. Ben al blij dat als ik ze s'morgens was, ze s'avonds droog zijn. Dat scheelt weer opvouwwerk. Waar ik inmiddels ook vanaf ben gestapt is de rompers van Hugo strijken. Nu nog de hydrofiele luiers afleren om die te strijken, maar dat vind ik juist zo mooi staan op de commode.

En ze stapelen ook veel mooier.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2009 14:04

Ik strijk ze echt wel. Tenmiinste, de effen overtrekken wel. Ik heb er 1 met allemaal bruine witte rondjes, daar zie je het verschil toch niet, maar effen absoluut wel. Mijn moeder koopt alleen maar strijkvrije, maar die vind ik al vaak zo duur. Als ik ze in de droger doe hoeven ze idd niet gestreken, maar ik vind het echt rommelig als ze buiten gedroogd en dan ongestreken op bed liggen eigenlijk.
Lakentjes van Jurian strijk ik sowieso ook, alleen hoeslakens niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 02 jul 2009 09:01

Ik heb ook een strijkvrij overtrek (was idd behoorlijk duur) maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil met de gewone (niet strijkvrije). Ik strijk ze niet hoor, daar heb ik echt geen tijd voor over, en na 1 nachtje slapen ist toch weer gekreukt.

Nog even een heel ander vraagje: (het is hier een keer aan de orde geweest, maar kan het niet meer vinden): Bij ons in de witte douchebak zit een heel viezge bruine aanslag. Die wil ik graag weghebben zodat de bak gewoon weer echt wit wordt!! Wat kan ik hier nu het beste voor gebruik? Chloor?? Of hebben jullie tips?? Alvast dank!!

Terug naar “Archief”