Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2009 09:39

vandaag onze vakantiewas weg werken
bed verschonen
en ff met de plumo (of hoe schrijf je dat) door het huis en dan met de stofzuiger.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 jun 2009 09:44

plumeau volgens mij maar dat maakt niet zoveel uit ;-)

ik was om 7.10 op m'n werk, bleek dat ik avonddienst had. Oef!! Dan maar weer terug naar bed.. Ben inmiddels er weer uit en heb de was weggevouwen. Nu zit er een 2e was in. Ga zo tegeltjes schrobben en bovenop stoffen. Iedere dag een aantal dingen dan is t voor de vakantie weer netjes!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2009 09:49

Oei, das balen kwebbel!
Hier hangt was 1 al buiten, nu zit er een was in met allerlei spul van Jurian, slaapzak, boxkleed, speelgoed in een kussensloop. Dan is alles weer even netjes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 jun 2009 09:50

ik ging er gewoon van uit dat ik ochtenddienst had.. weet ook niet meer waarom eigenlijk.... :lol: ach ja... brand is erger ;-) en ben toch altijd vroeg wakker dus is m'n dag ook wat langer!
Ik ga nu bovenop stoffen en de tafels afnemen
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jun 2009 16:02

Ik heb, geheel tegen m'n natuur in, ook maar eens besloten lekker vroeg uit bed te gaan om wat in huis te kunnen doen. Dus ik stond vanmorgen 7.20 uur al was te vouwen :D Zo kan ik mezelf 'smiddags lekker vrijaf geven, dan is het veel te warm om wat te doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jun 2009 10:33

vandaag ben ik er ook vroeg uit gegaan, heb al 1 was hangen, ik kan zo de handdoeken uit de droger halen. Dan was ik de lakens en mogen ook buiten hangen. Ik ga nu nog:
het bed opmaken
stoffen
stofzuigen
dweilen
badkamer soppen
tafels afnemen
gelukkig is het vrijwel altijd koel in ons huisje dus dat is een voordeel. Maar vanmiddag neem ik vrijaf :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jun 2009 10:38

Ik heb al een maand niets gedaan in het huishouden, behalve de was, opruimen en een keer stofzuigen. :oops: Ik was echt te misselijk en te beroerd om iets te doen. Heb mijzelf voorgenomen om morgen toch echt een keer de badkamer uitgebreid te soppen en de slaapkamers te doen. De rest zien we later wel een keer.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 jun 2009 10:41

Ik zie hier naast me een hele stapel was liggen die opgevouwen en opgeruimd moet worden. Daar pluk ik al een week schone t-shirts uit, haha :)
't Was veel te warm en ik had het veel te druk, maar vandaag gaat daar toch eens iets aan gedaan worden ;)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 30 jun 2009 10:43

mijn man heeft vandaag zijn laatste vrije week en is op zolder een laminaatvloer aan het leggen. Heerlijk, dan is de logeerkamer ook af. Gisteravond alle spullen die nog bij mijn ouders stonden opgehaald en hij heeft gister ook heel de zolder opgeruimd.

d:)b voor mijn man!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 jun 2009 12:17

HEERLIJK, m'n hele huis blinkt weer, muv de was :-({|=
De rest van de week geen huishouden meer, behalve dan aan het einde van de week de wc nog een keer en een klein beetje zuigen en de tafels afstoffen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jun 2009 14:09

ik boen elke dag de wc en een doekje over de wastafel, omdat de wc in de badkamer staat en ook de wasmachine/droger dus wordt het intensiever gebruikt. Maar vind het wel fris, elke dag een schoon toilet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 30 jun 2009 14:19

Ik doe de wc ook elke dag. Maar het zal ook wel schelen met kinderen doe je de wc ook wel vaker denk ik.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jun 2009 14:22

ik heb geen kinderen ;-) mijn schoonmoeder doet het ook elke dag, mijn moeder weer 1 a 2x per week. Zelf vind ik het fris om elke dag het toilet te soppen. Je gebruikt het haast dagelijks voor een grote behoefte, soms komen er mensen die willen ook even piepie machen dus ik vind het fris. Zeker als je mannen hebt die de bril omhoog doen en spetteren ( :roll: ) dus ik vind het niet meer als normaal eigenlijk. Dat wil overigens niet zeggen dat mensen die eens per week het schoonouden vies zijn :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jun 2009 14:53

Bedoel jij met het schoonmaken even met wc reiniger en een borstel erdoor of sop je de wc ook elke dag uit. Dat schoonmaken met een borstel doe ik ook elke dag maar ik neem niet elke dag de hele pot af met een doekje. Daarnaast zitten de mannen die bij ons gaan...net zo makkelijk.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 30 jun 2009 15:27

ajl schreef:Bedoel jij met het schoonmaken even met wc reiniger en een borstel erdoor of sop je de wc ook elke dag uit. Dat schoonmaken met een borstel doe ik ook elke dag maar ik neem niet elke dag de hele pot af met een doekje. Daarnaast zitten de mannen die bij ons gaan...net zo makkelijk.

Hahah, hebben jullie er een bordje bij hangen: graag zittend plassen?
Ik vind dat gespetter ook niet lekker (en dan die eeuwig omhoogstaande bril die ze nooit naar beneden zetten). Al schijnt een man wel beter te kunnen staan ivm de positie van zn blaas. Dan plast ie de blaas namelijk helemaal leeg.

Een frisse plee vind ik ook lekker fris. Wat ik heel vies vind zijn wcborstels waar de poepresten nog inhangen ](*,)
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”