mohamed schreef:
Meneer Strootman, Jozef zijn afkomst is me bekend, wat ik graag van u wil zien is de onderbouwing voor uw bewering dat Maria
niet uit het huis van David was, want dat is mij onbekend.
Beste meneer Strootman, het is mij ondertussen zeer duidelijk dat u de onbevlekte ontvangenis verwerpt en het heeft wel iets komisch om u zichzelf in allerlei vreemde bochten te zien wringen om er maar van af te wezen.

Zet gerust een streep onder de citaten van Paulus welke u niet kan rijmen met de evangeliën, maar beweer dan vervolgens niet dat u gelijk heeft, want dat is zeker niet het geval.
Ef 2,20 Gebouwd op het fundament der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus is de uiterste Hoeksteen;
Toch zit je er volledig naast, mohamed. In de grondtekst Efeze 2.20 staat:
'...gebouwd op ht fundamend van de apostelen en profeten, terwijl Christus Jezus Zelf de hoeksteen is'Niet de
mens Jezus, dus! Vooral in deze brief (1 van de 4 gevangenisbrieven) is het ondenkbaar dat Paulus aan ons, heidenen, over Jezus van Nazareth zou schrijven. En ik wil je er ook nog graag op wijzen, dat Paulus met de naam Christus Jezus niet de
persoon van Jezus bedoelde, maar de Geest die in Hem woonde. In Galaten 3.20 schreef hij:
'Gij zijt allen zonen van God door het geloof in Christus Jezus'En in Galaten 4.6:
'En, dat gij zonen zijt - God heeft de Geest zijns Zoons uitgezonden in onze harten, die roept: Abba, Vader!'Hier zie je duidelijk dat met de omgekeerde naam Christus Jezus, de Geest bedoeld wordt die in Jezus was.
Nee, mohamed, je bedoelt het ongetwijfeld zeer goed, maar het gaat om de Geest, ofwel om de Christus, die in ons woont' Hij is niet in de hemel, schreef Paulus in Romeinen 10, en niet in de afgrond, maar
in ons. En Hij moet gestalte
in ons aannemen!
En de zogenaamde onbevlekte ontvangenis hoef ik van de bijbel niet aan te nemen. Ik heb geen zin om de
mens Jezus zijn menszijn te ontnemen. Hij wordt tenslotte meer dan 20 keer mens genoemd en Hj noemde Zichzelf ook mens. Ik ga daar
niets aan toevoegen, mohamed!
Na al enige jaren met u gediscussieerd te hebben krijg ik de indruk dat niet de apostel Jezus- (Heb 3,1) maar apostel Paulus de uiterste hoeksteen (Ef 2,20) van uw exegese is. Het verwarren van de bouwstenen gebeurde ook in de eerste eeuw, maar was gelukkig voor de eerstelingen niet dodelijk (1 Kor 3,10-15) en daarom denk ik dat wij eveneens met een gerust hart ieder onze bouwsels kunnen respecteren, of- zoals in dit geval repareren!

Nu heb ik u aangetoond waar de schoen wringt en ik hoop dat u de veters losmaakt en u een ander paar aanschaft!
Ondenkbaar, dat ik Paulus tot een hoeksteen zou maken! Maar ik
baseer mij volledig op het evangelie van Paulus, die niet de
mens Jezus tot een hoeksteen maakte, maar de Geest! Hij is geen Jezusverkondiger, maar een Geest-van -Jezus- verkondiger (Galaten 1. 15 -24) Daar kun je lezen, dat het evangelie van Paulus niets te maken heeft met Jeruzalem! En ik heb je er al meer op gewezen, dat Paulus
ieder mens als een Jezus Christus ziet (2 Kor.13.5).
En de mens Jezus Christus, zoals Hij in de bijbel voorgesteld wordt, laat zien,
wie de mens eigenlijk is! In jouw optie zou dit dan betekenen ,dat
alle mensen vlekkeloos ontvanen zijn in de moederschoot? Voeg je er iets aan toe, mohamed, dan ontneem je, missien onwetend, de ware betekenis van de mens Jezus Christus!