Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Pardon? Zekerheid? Je bedoelt dat je erin gelooft?
Citaatje uit een kerkelijk leerboek:Vraag 21: Wat is waar geloof?
scheermes schreef:Er zijn verschillende vondsen gedaan van mensachtigen die nu niet meer bestaan. Volgens de ET zijn dat de voorouders of zijtakken van de moderne mens. Wat zegt de bijbel hierover?
Mortlach schreef:Wederom lijk je de grondbeginselen van de kansberekening niet te beheersen, of niet te willen beheersen.
Je metafoor gaat namelijk mank.
Mortlach schreef:Het wil er maar niet in dat de kans op succesvolle evolutie gewoon 100% is, aangezien alle onsuccesvolle evolutie het niet overleeft.
Maar als ik het goed gezien heb, dan blijven fruitvliegjes fruitvliegjes en primula's blijven primula's en salamanders blijven salamanders.Mortlach schreef:Google eens op "Observed speciation", en dan de bovenste link. Daar staan zo'n 30 voorbeelden van waargenomen soortvorming, uiteraard met referenties aan de wetenschappelijke artikelen.
Mortlach schreef:Ik heb een beetje het idee dat je met diersoort het geslacht van het dier bedoelt. Of zelfs orde. of zelfs klasse, als je verwacht dat er van een reptiel een vogel gefokt wordt.
Mortlach schreef:Je zegt dat een klein kind het verschil tussen diersoorten kent. Dat denk ik toch niet. Een klein kind zal ondersoorten zoals bijvoorbeeld alle rassen hond wel herkennen als verschillend maar allemaal hond. Maar goed, zal het herkennen dat wolven en gladharige teckels tot dezelfde soort gerekend worden (Canis Lupus)? Dat geloof ik toch niet.
kees61 schreef:Ik verwacht dat helemaal niet. Het zijn de beweringen van de evolutie aanhangers, dat vogels uit reptielen zijn ontstaan. En om dat te bewijzen, moet je gewoon ff een vogel laten ontstaan uit een reptiel.
kees61 schreef:Ik denk dat een klein kind een wolf ook hond zal noemen en geen kat of paard.
kees61 schreef:Je zegt eigenlijk net zoiets als: de kans dat je 6 gooit met een dobbelsteen is gewoon 100%, want als je iets anders gooit dan telt dat niet mee.
Het feit dat je succesvolle en onsuccesvolle evolutie noemt, zegt al dat evolutie niet altijd succesvol is.
Alleen al daaruit kan je concluderen dat de kans op een succesvolle evolutie geen 100% is, want er zijn nog alternatieven.
Maar als ik het goed gezien heb, dan blijven fruitvliegjes fruitvliegjes en primula's blijven primula's en salamanders blijven salamanders.
Dat er variatie is, zal niemand ontkennen. En als je dat speciation noemt, ok dat mag. Dat zag Darwin ook al aan de vinken. Gewoon variatie, meer niet.
Ik verwacht dat helemaal niet. Het zijn de beweringen van de evolutie aanhangers, dat vogels uit reptielen zijn ontstaan. En om dat te bewijzen, moet je gewoon ff een vogel laten ontstaan uit een reptiel.
[/quote]Ik denk dat een klein kind een wolf ook hond zal noemen en geen kat of paard.
Kees61 schreef:ik denk dat een klein kind een wolf ook hond zal noemen en geen kat of paard.
hettys schreef:Kees61 schreef:ik denk dat een klein kind een wolf ook hond zal noemen en geen kat of paard.
Vraag dan aan een kind waar een hyena bij hoort. (katachtige) Je kunt wel allerlei voor de hand liggende dieren noemen die overduidelijke verwantschap vertonen, maar zo zit het dierenrijk niet in elkaar.
Het begrip 'soort' is door mensen verzonnen vanwege de menselijke obsessie tot ordenen. Veel dieren vallen daar net buiten. Wie precies tot de beren behoort is ook altijd een beetje onduidelijk. Creationisten zien graag een duidelijke scheiding tussen soorten die helemaal niet bestaat.
Evolutie teruguit behoort dan theoreties tot de mogelijkheden?
Zou dan de mens, als alles overstroomd is en blijft,zich weer tot visachtige evolueren?(als hij in het water blijft rondwaden?)
Mortlach schreef:martien schreef:Een slang met giftanden die zn gif verliest verhongert. Hij kan zn prooi niet meer verlammen en is niet snel genoeg om m te achtervolgen. Daarnaast is het gif een voorverteringssysteem. Zonder die voorvertering (net als bij spinnen) functioneert de spijsvertering niet en verhongert t dier.
Maar uiteraard was de slang vroeger herbivorisch, en tegenwoordig eet ie enkel stof.
GRVDA schreef:Kirdneh,
Nog steeds kom je met niks, je gaat het nu over een andere boeg gooien dat ik niet zou weten wat creationisme is. Nou dat wordt het makkelijk voor jou als je kunt uitleggen waarom wat jij aandraagt iets met creationisme te maken heeft.
GRVDA schreef:
Goed dat je hier duidelijk langs mijn punt probeert te gaan zonder argumenten.
GRVDA schreef:Nee dat heb je niet je bent nog steeds met niks gekomen dat voortkomt uit het creationisme, normaal ben je goed in het herhalen van je statements maar ja als je die niet hebt is het herhalen ook moeilijk.
GRVDA schreef:
Dus niet? En dat ook nog de basisloze opmerking over autisme, nogmaals jij komt met niks, zoals nu weer blijkt kun je niks naar voren brengen. Maar ik ga er maar van uit dat dit jouw manier van toegeven is. Ik denk ook dat je opmerking over autisme een projectie van je eigen situatie, als je zo probeert duidelijk te maken dat je wat mankeert is dat wel wat omslachtig.
GRVDA schreef:Je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat er bewijzen zijn die het creationistische idee tegenspreken,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat de scientific method een zeer goede manier is om kennis te testen,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat Hovind al die jaren tegen je gelogen heeft, er was geen waterkoepel boven de aarde op enige tijd,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat jouw bijbel interpretatie inzake accuraatheid over natuur niet overeenkomt met de bewijzen in de werkelijkheid,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat evolutie een feit is dat we verklaren aan de hand van de evolutie theorie,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat de aarde veel ouder is dan wat jij in de bijbel leest,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat er geen bewijzen zijn voor het bijbels zondvloed verhaal en juist veel tegen dat verhaal,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren.
met vriendelijke groet,
martien schreef:Kirdneh, je hebt nog steeds geen TOEPASSING genoemd. Echt niet.
kirdneh schreef:martien schreef:Kirdneh, je hebt nog steeds geen TOEPASSING genoemd. Echt niet.
Je gaat toch niet je evo vriendje achterna toch?
Ik heb genoemd de rate project (de uitkomsten kun je toepassen),
het werk van Dr gentry (kun je toepassen),
het onderzoeks resultaat van Maury van de paden in de zee wordt nog steeds toegepast door schepen.
De bijbel noemt zelfs reinigingswetten die toegepast worden (denk maar aan ziekenhuizen).Zelfs een dieet wat toepasbaar is.Wat wil je nog meer.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 71 gasten