Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Re: Huis kopen!

Berichtdoor esli » 04 jun 2009 14:59

Inmiddels staat het huis al wel 2 maanden te koop, en van de makelaar hoorde we dat het niet echt storm liep. Misschien zijn wij wel de enige die het zo leuk vinden. We kunnen dus nog wel even wachten, maar het is wel een risico.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2009 15:52

Ja, dat is altijd een lastige afweging... en soms zeggen makelaars ook wel dat er serieuze belangstelling is, maar dat is dan ook om jou gretig te maken. Beetje bluf dus.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 05 jun 2009 09:25

We zijn aan het nadenken over vragen die we in ieder geval morgen aan de makelaar moeten stellen. We komen een aardig eindje, maar heeft iemand hier nog tips over wat we echt moeten weten?

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 jun 2009 09:51

- bouwkundige staat (wellicht rapport aanwezig)
- staat van vloeren en dak
- bouwjaar van wellicht aanwezige c.v.-combiketel
- wanneer is er onderhoud gedaan aan schilderwerk?
- nieuwbouw in de omgeving?
- hoe is de buurt en de buren?
- geluidsoverlast van buren of buurt?
- reden dat verkopers wegwillen
- oplevertermijn
- welke roerende zaken blijven achter en kun je overnemen? Vaak is er een lijst van roerende zaken aanwezig

Dit zijn even de dingen die zo snel in mij opkomen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 jun 2009 12:09

En als er sprake is van nieuwbouw in de buurt of er dan een opname is geweest van de huidige staat van het pand (alleen dan kun je eventuele schade door de bouwactiviteiten met succes verhalen).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2009 10:02

*Annette* schreef:
kwebbel schreef:nee nee ben niet boos hoor haha. Maar ik heb dan ook een mindere band met m'n ouders, dit heb ik al meerdere keren uitgelegd en daarom ben ik heel blij dat ik met mijn schoonouders wel overweg kan. Ik klamp mij niet vast, tenminste niet dat ik het weet en ook zij hebben dat nooit gezegd. Ik zeg ook niet dat ik ze achterna reis, ik zou het heel jammer vinden als ze gaan, maar qua ziekte moeten ze toch gelijkvloers wonen. Ik vind het jammer maar ik zou egoistisch zijn als ik ze tegenhou.

Gelukkig maar :). En ik weet dat je met je eigen ouders een mindere band heb, en snap dan ook heel goed dat je erg blij bent met je schoonouders omdat je met hun heel goed over weg kunt.

Nu zeg je ook weer ik vind het heel jammer maar zou het egoistisch vinden als ik ze tegenhou. Daarom kwam het bij mij ook even het op van, vast klammen, maar dat is misschien ook niet echt het juiste woord ervoor, kan er gewoon even geen ander woord voor vinden ;). Net of je heel dicht bij ze wil blijven...

Misschien moet het eerst ook wel even wennen voor je als ze naar Zeewolde zouden gaan verhuizen. En opzich is het natuurlijk nog niet eens zo heel ver 20-30 minuten rijden.

Leuk dat jullie aan het einde van het jaar gaan kijken naar een andere woning :)!
ik snap wat je bedoelt :wink:En idd Zeewolde is maar 20-30 min. reizen. We hebben natuurlijk bijna nu 3 jaar vlak bij elkaar gewoond en we zijn dichtbij in de buurt als er iets aan de hand is, want 2 weken geleden werd de huisartsenpost gebeld. Vandaar dat ik het jammer vind als ze weggaan want nu waren we er ook heel snel. Achteraf viel het mee.. maar goed.....
We gaan na de zomerkvanatie pas kijken voor een andere woning eerst school afmaken (het 2e jaar) en dan pas rustig op vakantie en dan pas kijken!! Eerst wat puntjes op de i zetten in deze woning.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 jun 2009 12:25

Zo jammer, wij hadden gister contact met onze makelaar en hij vertelde dat er echt een flink aantal mensen zijn die veel zin in ons huis hebben maar ze gewoon niet willen komen kijken voor een bezichttiging omdat ze eerst hun eigen woning verkocht willen hebben.
Nu hebben we besloten om D.V. volgende week zaterdag (20 Juni) een open dag te houden, van 11 tot 3 uur.
Ook die mensen die interesse in ons huis hebben persoonlijk benaderen om ze uit te nodigen en wie weet dat als ze dan toch gekomen zijn ze overstag gaan :mrgreen:

Hoe is het bij jullie MissF??

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 jun 2009 13:36

Dat wordt taartenbakken Tuinfluiter. Mensen houden van lekkere luchtjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jun 2009 16:47

Spannend Tuinfluiter! Hopen dat het iets oplevert!

Bij ons is het nog niks. We hebben eigenlijk al plannen gemaakt om zelf hier te blijven wonen, met wat aanpassingen. Als we ons huis echt niet verkopen willen we proberen om een stukje grond te kopen aan ons huis vast waar we tuin van kunnen maken. En ik wil dan ook gelijk in de garage (en achterste deel) een veel kleiner washok en een grote woonkeuken maken. Dan hebben we onze problemen opgelost van geen tuin hebben en van de weinig ruimte in de keuken. Maar dat zijn ver vooruit plannen. Als we ons huis niet verkopen moeten we hier namelijk nog minimaal 3 jaar blijven omdat mijn man volgend jaar voor zichzelf wil beginnen, of iig deels. Dan krijgen we voorlopig toch geen hypotheek. Maar we hebben in principe ruimte zat, ook al zou er in een verre toekomst nog een kindje bij komen. Alleen die tuin, maar als we dat zo op kunnen lossen zitten we wel met een lage hypotheek en toch een heerlijk huis met tuin. Maar dat is allemaal nog even toekomst, we wachten nog een aantal maanden af.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jun 2009 08:34

spannend die plannen MissF :) gelukkig hebben jullie in principe nog ruimte zat. Als ik zwanger word hebben we meteen een "probleem" qua woonruimte. Maar weet zeker dat daar weer een oplossing voor komt (vandaar een probleem tussen " ")
voorlopig zitten we hier goed en gezellig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 jun 2009 08:46

Dat zijn leuke plannen missF!
Is ook zo, als je een tuin hebt dan zit je eigenlijk best.
Ben benieuwd hoor!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 jun 2009 17:47

Pol:
Las in het topic kreditcrisis dat jullie verhuisplannen hebben.
Hoe gaat het er op het moment mee?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jun 2009 12:52

Pfff eindelijk is het Officieel het huis van onze vrienden is VERKOCHT na ruim 20 maanden! Wel voor een te lage prijs maar goed dat
is nog te overbruggen.
Suc6 voor iedereen die zijn huis te koop heeft staan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jun 2009 13:27

wij hebben besloten om niet te gaan verhuizen en gaan naar alle waarschijnlijkheid het huis van m'n schoonouders overnemen (als zij kleiner gaan wonen). Dat duurt nog wel wat jaartjes. Maar dan kunnen we ons huisje lekker gaan opknappen. Want als we nu kijken naar de huizen (inrichting) etc. en wat er allemaal nog aan gedaan moet worden. :shock: Dan zit ik hier ook prima en de contacten met de buren etc. gaat steeds beter en gezelliger. Binnenkort een buurtfeest met allerlei nationaliteiten. (we hebben een mooie grote tuin en dat zie je niet veel in de prijsklasse van ons huis).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 jun 2009 19:54

Klinkt als een verstandig besluit, Evelien :).

@liefie: Da's dan ondanks de prijs inderdaad goed nieuws!

Terug naar “Archief”